wie kan er ook kleuren benoemen?

Zijn hier al meer kindjes die kleuren kunnen benoemen?

Onze dochter kan nl. 7 kleuren herkennen:
rood - geel - groen - blauw - wit - zwart - oranje

Als ze een blauw speeltje ziet komt ze naar me toe en zegt: Blauw! Blauw!
Of als ze een rode auto buiten ziet rijden, zegt ze: Auto rood!!
Als we kleien pakt ze de potjes 1 voor 1 en noemt dan de kleur van de deksel (en klei).

Is dit niet een beetje erg vroeg??? Ik ben een beetje perplex!

We hebben het haar niet geleerd, maar blijkbaar heeft ze dit opgepakt bij het bekijken van een filmpje ofzo.
Eerst dacht ik ze doet maar wat, maar het klopt bijna altijd!!
Ze begrijpt dan tevens dat het niet alleen om het voorwerp gaat, maar dat er meer met een voorwerp is (kleur). Want ik vroeg ook weleens de kleur van mijn broek en toen zei ze broek. Ze wist niet wat kleur betekende. Maar nu wel en zegt ze mama witte broek of soms ook zwart (net wat ik aan heb)

Ben wel benieuwd of er meer kindjes zijn, die dit kunnen!

ehhh.. ja dat kan ze, maar of dat nu ongewoon is? Geen idee en het maakt me niet uit, ik laat Tess lekker gaan en tot opheden gaat het allemaal lekker snel.

Lekker genieten en meegaan in haar beleving, daar leren ze heel veel van.

Groetjes Nanda

Nynke kan het ook al. Ze weet roze, rood, oranje, geel, en paars. Groen en blauw weet ze ook maar die haalt ze wel door elkaar. Het schijnt wel wat vroeg te zijn (weet ik van mijn zus die leerkracht is), maar ja ik vind het niet zo erg. Leuk als ze het zo snel oppikken toch?

gr. patty mv Nynke en ivv frummel

Als wij voor een stoplicht staan vijzelt Kian mijn zelfvertrouwen altijd een beetje bij ...
....OEN OEN OEN OEN... (op vol volume)

Rood kent ie ook, maar verder komt ie nog niet.

Annique is er nog niet mee bezig
als ze met gekleurde blokken of potloden bezig is en ik zeg de kleur voor, dan zegt ze het wel na,,, maar dat is meer nazeggen....
als ik later vraag wat voor kleur is die... dan kijkt ze me aan... van waar heb jij t over?
komt vanzelf...

wel knap voor de kindjes die het wel al weten!

hoi hoi

nou dat is hier ook nog aan de orde hoor!!!

ze begint nu net wat meer te kletsen en na te praten, maar daar blijft het dan ook blij..

maar ik vind het iig erg knap van degene die het al wel kunnen

liefs tobi

Lukas is redelijk in kleuren. Hij weet blauw, rood, groen goed te benoemen. Met geel en oranje heeft hij wat moeite maar ook dat gaat redelijk. Roze weet hij ook. Bruin absoluut niet. We oefenen spelenderwijs en ik heb ook een leuk boekje met kleuren.

Terug
Bovenaan