wie kan er ook kleuren benoemen?

Haha, één, paars, blauw! Da's leuk!

Kian telt tot 2 en soms tot 3. Eén, dee, die
Hij moet wel altijd lachen als ik doortel tot 5. Dan roept ie ook heel hard mij na: "IJF" en daarna ligt ie in een deuk. Weet ook niet waarom, maar het is een leuk spelletje.
Liefs Nelleke

yep, hier ook kleurenkenster!

zo leuk om te horen, en tuurlijk kent ze niet alle kleuren, maar wel blauw, groen, rood, wit, geel.

ook kan ze, net als sommige kindjes, al tellen.
al een tijdje tot 10 en sinds 2 weken   tot 15.
ze vind het erg leuk, ze begint zelf en doordat ik dan doorga waar ze stopt leert ze het zo zelf.

ik vind haar erg snel met alles, ze praat ook behoorlijk goed, en is super leergierig.
puzzels met 21 stukjes is geen uitdaging meer! hahahahaha.

ach ja, misschien is ze straks met andere dingen weer langzamer, ieder kind heeft zo zijn snelle en langzame dingen!

Leuk he, al die ontwikkelingen! Sophie benoemt de kleuren ook én telt tot 14 (maar ze slaat consequent 2 en 3 over: zó lief, maar ze doet dus nog maar wat). Ze weet wel precies hoe oud ze is en weet het verschil tussen 1 en 2.

Overigens vind ik het allemaal wél vroeg hoor, het is namelijk dat Sophie een grote broer heeft waar ze heel veel van oppikt (ten minste dat dacht ik dus totdat ik jullie verhalen lees), maar Gijs deed dit nog niet toen hij nét twee was. Ik weet dat hij op z'n tweede verjaardag een kleurenspel kreeg van mijn ouders en dat dat nog maanden duurde voordat hij snapte wat daar de bedoeling van was.... Dus allemaal lekker in hun eigen tempo zou ik zeggen.

Geniet van alle ontwikkelingen,
Liefs
Susan

Wat een knappe koppen allemaal zeg!
Julian telt tot 3 (een tee die)  en kleuren zeggen hem nog niks.
Maarrrrrr.....
Van de week hield Gert hem op van het kdv, hij kwam aanrijden en de leidster zei: "Kijk, daar is papa in de auto", toen zei Julian: "nee, Auwi" (=Audi), hahaha!

Groetjes,
Ellen mv Julian

Haha, die Julian!
Ook ik sta steeds verbaasd over wat onze kleine man nu al weer weet te benoemen. Met kleuren is hij nog niet zo heel veel bezig, hij weet rood altijd goed, maar verder roept hij allerlei kleuren op goed geluk volgens mij, haha. Thom vindt (wilde)dieren  en voertuigen vooral erg interessant, daar weet hij er al veel goed van te benoemen van toekan tot helicopter, ons  knapppe koppie  
Groetjes Laura

Hier gaat het ook goed met kleuren: paars rose rood blauw groen bruin geel oranje....die kent ze allemaal wel.
Ook vormen zoals driekhoek vierkant en cirkel herkent ze ook overal. Soms in combinatie met een kleur " kijk mama oranje driehoek"
Verder kan ze tellen tot 15 in het nederlands en tot 5 in het engels.
Tja wat is ver ik weet het niet.

Jee geweldig hoor dat er zoveel kindjes zijn die al zoveel kunnen en kennen.
Isa, mei 4 geworden, telde zich ook altijd suf en wij waren natuurlijk apetrots. Nu kreeg ze haar cijferboekje mee en daarin stond toch echt dat ze inzicht heeft in 1 en 2  hmmmm hoe zit dat dan met het fanatieke tellen tot en met 37???? Nou dat heeft de juf mij uitgelegd. In de vorm (spel) waarin dit is aangeboden bleek dat ze heel goed de telrij kan opdreunen maar nog geen inzicht heeft. Maar dus wel in 1 en 2.... ach gelukkig mag ze er nog een paar jaar over doen... (deze juf had natuurlijk al een heel senario voor ogen... haha)

En Meike?? Nou die heeft heel wat noten op haar zang maar verstaanbaar??? Ho maar!! Haha dus daar kunnen we nog niet over meepraten

groet,
Renske mv Isa en Meike

eeuuuh hier nog niet echt hoor, ben er ook niet echt mee bezig, af en toe tel ik met hem maar hij komt niet verder dan 'tee' hahahaha
wat Ivar weer leuk vindt/goed kan is schaduwen van dieren herkennen, we hebben een boek met van die flapjes en eronder zitten foto's van dieren, maar hij herkent ze nu al aan de schaduwen die voor op het flapje staan (of hij is nu gewoon geconditioneerd  whahahahahaha)

ieder zijn eigen ding, ik merk aan mezelf dat ik me best wel mee laat slepen door wat andere kindjes wel kunnen en dat is helemaal niet nodig!

liefs Jenneke

Terug
Bovenaan