wie kiest er bewust voor 1 kindje (2)


hoi gerrie,

wat leuk dat je er toch voor gaat!
nou ben benieuwd hoe lang het gaat duren hoop voor je dat je er niet zo lang op hoeft te wachten dan is het een keus die je gemaakt hebt en denk dat je dan ook wel rust krijgt!
en inderdaad het zal voor je zoontje ook wel heel leuk zijn het is leuker als je een broertje of zusje hebt dan dat je enigst kind bent!
ik ben zelf 10 jaar alleen geweest met mijn ouders nou ik kon alles krijgen maar ik miste altyd een broertje of zusje iedereen had die alleen ik niet toen ik 10 was is mijn moeer ongepland zwanger geraakt! (door de pil heen)
en toen kreeg ik toch een zusje ik weet daarom ook hoe het is om alleen te zijn en ik vond het nooit leuk!
ik weet dat mijn zoontje er later ook wel mee zal komen dat hij alleen is (of misschien ook wel niet) maar het moet ook te doen zijn een kindje er bij te nemen kijk het is niet vanzelf sprekend dat alles goed gaat en wat er bij mij allemaal aan vooraf gegaan is dan denk ik dat heb ik er niet voor over om het nog een keer mee te maken of erger nog!
ikheb altyd vanaf ik devran heb sterk het gevoel gehad van als ik er nog 1 bij neem haal ik het niet! waarom ik het heb weet ik niet en misschien is het ook maar goed dat ik dat heb want misschien is het wel zo!
dus daarom heb ik toch maar besloten om het maar bij 1 te laten!
ik kan me er wel steeds meer in schikken het slijt wel al gaat dat langzaam maar voor maanden terug dacht ik heel anders dan nu!
ik heb ook goed gekeken naar de voor en nadelen maar ik heb gewoon meer nadelen dan voordelen en dan moet je niet aan zoiets beginnen vind ik!

maar toch leuk voor jou nogmaals hoop dat het gauw raak geschoten is hihhh!

nou ben ook blij dat je gewoon blijft komen met je verhaal had het jammer gevonden als je niets van je weer liet horen!
hier op het forum moet jemet elkaar over dingen kunnen praten elkaar helpen en niet vervelende dingen tegen elkaar zeggen daar houd ik ook niet van want dan kom ik net zo lief niet meer op het forum maar ben blij dat je er weer bent!

nou ik spreek je gauw weer!

liefs jamie   doeiiiiii
 
Hoi Jamie!

Hahaha wat grappig dat je een nieuw topic gemaakt hebt, daar zat ik ook net aan te denken om te doen, omdat het zoveel werd anders.

Ja we hebben de knoop doorgehakt. Maar elke avond ga ik toch weer twijfelen. Ik weet nu dat dit komt omdat ik dan moe ben/word en dan kan ik de situatie niet meer relatief bekijken. Dus dat accepteer ik dan maar gewoon. Het is niet anders. Kijk als ik het overdag nou ook zou hebben, maar nee alleen 's avonds. Maar ik moet zeggen dat slijt ook al. Dus we gaan gewoon door.
Alleen de financien maken soms alleen een beetje mijn hoofd gek, maar ik weet heus wel dat alles goed komt uiteindelijk. Even doorbijten.

Ik vond het fijn van je te horen dat je echt een broertje of zusje hebt gemist. Dat sterkt me alleen maar meer. Ik denk echt dat mijn zoontje het super zal vinden, een broertje of zusje. Dus ja, aan de slag dan maar.
Vind het wel jammer dat ik nu niet weet wanneer mijn ongesteldheid kan komen. Dat is zo lastig. Ik hoop niet dat het nog maanden gaat duren, daar zou ik echt enorm van balen hoor.
Ik slik al 6 pillen monnikspeper per dag, dus hoop dat het gauw op gang komt allemaal.

Ik vind het echt sneu voor je dat jij eigenlijk zo goed als geen keuze meer hebt. Ik wou dat ik iets voor je kon veranderen. En (nog eens vragen....) als je het nou onder begeleiding doet van de artsen? Dat ze ingrijpen zodra ze ook maar íets merken?
Ik snap wel dat je met dat gevoel zit. Ik volg ook meestal mijn gevoel en heb ook van die voorgevoelens. Dat is wel naar in dit geval dus.

Nou meis, tot gauw dan maar weer. En ik hoop voor je dat het eventueel nog kan, mocht je het dan nog willen.
En anders weet ik ook zeker dat je zoontje erg gelukkig zal worden zonder broertje of zusje.

Liefs Gerrie.
 
Hai Gerrie en Jamie!

Ik vond het toch wel leuk om even te reageren op jullie verhalen. Dit omdat ik er een hoop in terug zie van mezelf. Ook wij hebben 1 zoontje van ruim 2 jaar. En zitten met de zelfde vraag als jullie.... Ik weet het echt niet. Zou het leuk vinden voor hem, maar durf het zelf niet erg aan. Aangezien ik na de bevalling van onze zoon ook in een depressie ben gekomen. Dit is tot op de dag van vandaag nog niet helemaal weg. Had er ook veel eerder hulp bij moeten zoeken. Maar dat is achteraf gelul zullen we maar zeggen. Het gaat al een stuk beter maar heb nu nog steeds dagen dat ik s'morgens op sta met het gevoel dat ik niet weet hoe ik de dag moet doorkomen. Huil dan heel veel etc etc... erg vervelend ook voor mijn zoontje. Ik heb nu sinds kort wel hulp gezocht hier voor. Een beetje laat... maar beter nu dan nooit. Ik denk dat ik het niet meer aan durf. Vind het daarom fijn om jullie verhalen te horen. Altijd lekker om een stukje herkenning terug te zien. Groetjes Isa
 
Hoi Isa,

Ik begrijp wel hoe je je voelt!
Het is in ieder geval altijd beter laat hulp te zoeken dan nooit hoor!
Je kan eens op de site www.geenrozewolk.nl kijken of je daar iets vind wat je aanspreekt voor eventueel een tweede kindje.
Want ik ga namelijk een preventieve behandeling doen. Met hormonen en homepathische dingetjes enz. Ik heb in ieder geval veel hoop op die hormonen. Kijk maar even wat je ervan vindt.

Het is inderdaad heel vervelend als je niet echt hebt kunnen genieten van je kindje. Bij de eerste is het ook allemaal nieuw en spannend en je weet gewoon echt niet wat je te wachten staat. Je kunt kinderen nóg zo leuk vinden, als je zelf opeens moeder bent is het toch allemaal even anders.

Maar ik hoop voor je dat je er uit komt. En mocht je echt graag toch nog een tweede kindje willen, maar durf je niet vanwege je angsten weet dan dat er echt methoden zijn om je (preventief) te helpen.

Succes!
Liefs Gerrie.
 
hoi gerrie

ja ik denk laat ikmaar eens een nieuw stukje maken je moet zo ver steeds voor je er bent!

dus je hebt nog wel je twijfels savonds vervelend is dat he maar ik dnek echt at dta komt doordat je dan moe bent en dan moet je er echt niet aan denken om er dan nog eens uit te moeten maar als je eenmaal een kindje er bijhebt went dat ook wel weer zal wel de eerste nachten even pittig zijn maar na een paar dagen is dat ritme en misschienkrijg je wel een baby wat direct snachts doorslaapt hoeft niet kan wel!
je moet ook het positieve zien ik snap je wel hoor bedoel het ook niet verkeerd maar wij mensen denken al gauw van bah ik heb daar geen zin in en daar niet terwijl dat misschien helemaal niet hoeft je kan wel zon makkelijk kindje krijgen wie weet!

enik denk dat je zoontje er wel heel blij mee zal zijn! ik zelf heb het hoofdstuk afgesloten ik ga er niet aan beginnen ik heb dat rot gevoel vanaf het begin al gehad toen mijn zoontej gebroen was van dit moet ik nooit weer doen dan loopt het verkeerd en dat gevoel heb ik nog en dan heb ik zoiets laat ik er maar niet aan beginnen!
het si heel dom maar ik heb echt het gevoel dat ik overlijd als ik weer een kindje neem en dan door de zwangerschapsvergiftiging! kijk als het alleen maar om die verhoogde kans van gehandicapt kindje was dan had ik het nog wel gedaan denk ik mar ja dat weet je ook niet zeker wel dan maar er speelt voor mij zoveel dat ik het maar bij 1 houd!
ik heb het mijn zoontje proberen uit te leggen dat hij er geen babybij krijgt dat hij altyd alleen met papa en mama blijft omdat ik anders heel ziek word! waarop hij andwoorde maar dat moet niet mama! hij hoefd ook geen broertje of zusje ik zie ook aan hem dat hij dat niet mist!
wel vroeg hij om een hondje en dat hebben we op dan ook maar gedaan we hebben een maltezertje voor hem gekocht een mini (balou) en dat is voor hem voldoende!
dus dat geeft me ook wel een stukje rust dat hij het niet mist!

en wat ik je nog zeggen wou je hebt over de financieen zit daar ook niet al te erg mee wij hebben een jaar lang met 900 euro rond moeten komen mijn vriend zat in de ww dankrijg je nog wel van bepaalde instanties iets maar het is ons gelukt en ik weet niet wat jullie loon is die hoef ik ook niet te weten maar zal vats wel meer zijn dus al shet ons een jaar gelukt is moet het jullie ook lukken!
maar het si vervelend ik weet het ik ben ook blij dat mijn vriend nu lekker een vaste baan heeft werkt aan het spoor dus dan kan je je nog eens wat permiteren niet dan!
ik hoop voor je dat het allemaal op rolletjes gaat lopen ik gun het je wel heel erg!

die pillen wat je slikt waar slik je die voor als ik vragen mag?

nou het was weer een heel stuk ga nu even een broodje voor devran maken we zijn weer met zijn tweeen man lief is weer werken bouwvak is voorbij hier wel weer even wennen hoor dat hij er niet  is maar goed moet toch geld in het laatje komen niet dan!

ohh enisa ook voor jou is het heel vervelend dat je dat hebt mee gemaakt hoop ook voor jou dat je een keuze kanmaken nou ja je kan bij ons altyd je hart luchten!

dames tot schrijfs veel liefs jamie


 
Hai Jamie,

Ik slik Gravitamon, dat zijn vitaminepillen die je slikt als je een kinderwens hebt en dan tijdens de gehele zwangerschap en daarna. Het is namelijk ook goed voor borstvoeding.
Het is afgestemd op de zwangere vrouw en alles wat die nodig heeft.
Kan het altijd proberen he?
Ik slik ook monnikspeper die helpen om een regelmatige cyclus te krijgen na pilgebruik en brengen de hormonen weer in balans.
Tot nu toe is er nog niks gebeurd qua ongesteld worden, maar ja, dit is ook nog maar de derde week nadat de prikpil is uitgewerkt. Ik heb wel al en bloeding gehad   dus ik denk wel dat het op gang aan het komen is, anders krijg je geen bloed natuurlijk.
Afwachten maar.

Ik vind het goed van je dat je zegt dat het een afgesloten hoofdstuk is. Ik snap wel wat je bedoeld. Jammer, maar het is gewoon niet anders toch? En fijn dat je zoontje het zo leuk heeft met z'n hondje. Dat is dan wel weer heel fijn.

Ja de financien blijven wel een beetje een probleem. Ik wil parttime werken vanwege mijn zoontje en nu met het zicht op een tweede. En mijn vriend doet nu nog 2 jaar een opleiding en ontvangt dus studiefinanciering. Dat is geen vetpot helaas. Het is wel prettig dat hij dus de komende twee jaar nog veel thuis zal zijn. Dat is fijn voor als er nog een baby bijkomt. Maar qua financien is het rot. We gaan ook de schuldhulpverlening in. Ik had nog schulden overgehouden aan een vervelende relatie en we hebben nieuwe schulden moeten maken toen ons zoontje geboren werd om bepaalde dingen te kunnen kopen. Daar willen we nu zo snel mogelijk vanaf, dus dan maar drastisch met de schuldhulpverlening. Dat is voor mij veel prettiger, want dan hoef ik niet overal meer achteraan. Scheelt een hoop stress. Dus dat is ook een reden dat we daar voor gekozen hebben.

Maar daardoor hebben we het nu wel krap.
Ik weet wel dat we het zullen redden, maar soms denk ik er opeens aan en dan voel ik me wel rot. Ik wil echt niet fulltime werken ook.............ik trek dat gewoon niet, ik mis mijn zoontje teveel. En ik wil echt mijn gevoel volgen hoor. Het geeft mijn zoontje ook veel meer rust dat ik lekker thuis ben met hem.
Dus dat wil ik wel blijven doen.
Kijken hoe het allemaal gaat lopen, maar het komt vast allemaal goed.

Nou tot gauw maar weer!
Liefs Gerrie.
 

hallo gerrie,

wat vervelend voor je dat je zulke shulden hebt dat is wel rot ja dan kan ik me ook indenken dat je je twijfels hebt want a kinderen zijn best wel duur!
maar ja jij weet het beste wat er bij jullie binnen komt en wat er uitgaat dus dan zal je toch zelf moeten bekijken of het kan of niet!
nou hopen dat je er gauw van af bent en dat je lekker met een schone lei kan beginnen en een kindje erbij het zal allemaal best wel krapjes worden maar als jij en je vriend dat er voor over hebben is het toch goed je zegt zelf dat het nog 2 jaar duurt dat is op zich nog een keer vol te houden niet dan!
je moet nog zwanger raken nou ik hoop voor je dat het direct is maar het kan ook een aantal maanden duren dan moet je nog eens negen maanden lopen dan ben ja al 1 jaar door nou dat andere jaar kom je ook wel door denk ik dan!

en ik kan het me ook indenken dat je graag parttime wilt gaan werken je wilt natuurlij je kinderen wel opvoeden zelf anders neem je ze niet niet dan!
ikzelf ben gestopt toen devran eenhalf jaar was mijn moeder paste 3 dagen op we woonden net samen en dan kan je het nog wel even gebruiken we hadden al ons spaargeld op door dat we alles in 1 keer aan moesten schaffen en met wat geld van mijnouders er bij is het ons allemaal gelukt zonder schulden maar hadden me ouders niets gehad dan hadden wij ook wel schulden moeten maken want je moet toch dingen hebben! dus door dat ik nog 3 dagen mee ging konden we ons spaarpotje mooi weer wat opvullen (wat er niet van kwam je koopt wel steeds weer wat) en toen wou ik 1,5 dagen werken en dat mocht niet van mijn baas 3 was het minst toen heb ik maar gezegd dat het maar moest ik denk kap er toch gauw zelf mee maar na een week had ik me ontslag al dat deed hij extra zei hij mijn contract was afgelopen en hi dacht dat ik er toch gauw mee zou stoppen dus deed hij het maar dan kon ik ook nog in de ww dus dat scheelde wel weer!
nou mijn zoontje is 3,4 jaar en ben nog bij huis en ikblijf ook wel bij huis zolang we ons zo blijven redden dan kan het wel! maar ja zoals ik gisteren al zei wij hebben ook een jaar lang met 900 eurorond moeten komen wat heb ik me klote gevoeld dat jaar! ik kan er helemaal niet tegen je moet alles zo goed uitkienen maarniets extras meenemen em zo nou hebben wij maandelijks een bedrag van de belasting die heffingskorting en de kinderkorting (heb jij dat ook kan je aanvragen he) en dat heeft ons het hoofd een beetje boven het water gehouden! het ergste vond ik nog mijn zoontje zijn 2de verjaardag jemoet zo veel hebben aan boodschappen en kadootjes en we hadden daarvoor net weer een tegen valler dat is heel rot hoor!

maar goed het kan niet zo donker worden of het word wel weer licht zeggen ze toch nou dat is ook wel zo hoor dus maak je niet te veel zorgen vaak loopt het beter dan je zelf erg in hebt dat heb ik wel ondervonden lag soms dagen wakker over rekeningen en dergelijke en dan was de tyd daar en dan kon het allemaal met gemak of we kregen weer een vergoeding van een instantie dus het loopt wel!

 nou ben je al ong geworden dan weet je weer op welke dagen je het weer moet worden he dan heb je die regel weer!
mijn vriend gaat volgende maand naar de dokter hij gaat zich laten steriliseren dat wou hij zelf omdat ik me zo rot heb gevoeld in de zwangerschap en zo ziek was ging hij dit wel doen! ik moet van de pil af want gister ook heb de hele middag op de bank gelegen met migraine dat heb ik 1 keer in de maand als ik ongesteld ben dan heb ik 1 dag heel erg en de andere dagen todat ik weer met de pil begin is het iets minder maar voel het wel! is echt vervelend hoor heb al met pil gewisseld en ben er ook zo dik van geworden ik was altyd 65 kilo maar ben nu 85 kilo in de zwangerschap ben ik 20 kilo gegroeid toen ben ik wat afgevallen na de geboorte en ik ben toen met de pil begonnen en toen groeide ik zo weer dus misschien dat ik dab afval weer ik hoop het maar ik  ben eigenlijk vanavf het pil gebruik nooit meer zo mezelf   geweest met alles geen zin in sex en zo zwaar dus ik moet van die troep af en dan is bij ons het hoofdstuk ook echt gesloten ik denk dat het wel helpt! (ik hoop het)
 
nou het was weer heel wat ik hoor je wel weer en ik hoop dat je gauw goed nieuws hebt en niet zo veel twijfelen he dat is ook niet goed voor je hoor krijg je alleen maar stress van!

nou veel liefs jamie en tot horens!
 
Hoi Jamie,

Ja dat is echt balen. Vandaag is ook weer een beetje de bom gebarsten door al die stomme rotschulden. Mijn vriend en ik hebben flinke ruzie gehad, vooral door al die stress om de schulden enz.
Ik wou dat we gewoon eens de loterij wonnen ofzo. Dan hebben we die last niet meer. Ze zeggen dat geld niet gelukkig maakt, maar doordat het zoveel lasten weggehaald wordt je echt een stuk gelukkiger hoor!!
Stomme rotgeld.
Nu maak ik me ook weer druk om wel of geen kindje erbij? Want het is toch allemaal veel geld enz. Maar ja over twee/drie jaar zullen we er helemaal vanaf zijn en dan hebben we het weer veel beter, dan hebben we weer spijt dat we het niet gedaan hebben omdat het zoveel geld zou kosten.

Maar je baalt er gewoon van. Ik moet dadelijk zwangerschapskleding en we moeten verven en een nieuwe vloer. Allemaal geld. En nog wat kleine dingetjes die aangeschaft moeten worden. Het is gewoon lastig allemaal.
En we willen een testament laten maken bij de notaris en dat kost ook weer een boel geld. Maar dat blijft wel spoken, omdat dit wel heel belangrijk is enz.
Vervelend hoor.

Nou ja, aan de andere kant willen we het baby'tje toch wel graag. Ik zie het niet zitten om nou alles af te blazen vanwege geld.
We zullen het allemaal wel zien. Het is gewoon vervelend dat het zo'n stress met zich meebrengt. Daar word ik echt niet goed van. En dan krijgen we daar weer ruzie door.

Beetje rotberichtje dit, maar moet er even uit.

Liefs Gerrie.
 
Terug
Bovenaan