wie kiest er bewust voor 1 kindje (2)

Hai Jamie,

Wat een herkenbaar verhaal van de opvoeding en schoonmoeder!!
Ik ben juist degene hier thuis met de discipline en consequentie. Ik vind dat er belangrijk. Nee is nee en dingen die niet door de beugel kunnen zal ie merken.
Als hij erg stout is dan krijgt hij 1 waarschuwing. Doet hij het weer, dan mag hij naar de gang. Hij is nu in een periode dat hij grote monden gaat geven. Dan krijgt ie niet eens een waarschuwing, maar mag ie gelijk naar de gang. Soms vind ik het wel eens vervelend, heel de tijd boos zijn en naar de gang sturen, maar je moet het echt volhouden anders lopen ze dadelijk echt over je heen.
Mijn vriend heeft nog niet zoveel ervaring met kinderen en vergeet ook vaak regels die we afgesproken hebben vanwege zijn adhd. Dat is dus heel vermoeiend en vervelend. Daardoor gaat Jerrel ook wel eens extra uitdagen, omdat hij bij Kevin soms niet zo goed weet waar hij aan toe is.
Maar gelukkig gaat het steeds beter.
Inderdaad als je weg gaat dan is dat zeuren en huilen enz het vervelendst he? Je kan het dan ook niet even op de gang zetten ofzo. Dan krijgt hij van mij wel eens een tik tegen zijn billen hoor.

En over je schoonmoeder............och houd maar op!!
Die van mij is even erg, dan niet erger. Ze is vanaf het begin dat ik wat met Kevin heb al moeilijk, maar vanaf dat ik zwanger was is het helemaal een hel geworden. Ze heeft zelfs haar eigen kind verschrikkelijk behandeld. Ze vertelde leugens over ons tegen vrienden van Kevin waardoor hij die nu niet meer ziet. Vertelde leugens aan  één ieder die het maar horen wilde. Deed nare dingen achter onze rug om. Blééf maar zeggen dat we Jerrel niet hadden moeten nemen enz. Had totaal geen begrip voor mijn PND. Alles moet op haar manier, anders wordt ze pissig. Behandeld mensen gewoon als stront als het haar uitkomt. En zwelgt in zelfmedelijden, want ze is zóóó ongelukkig, maar verder doet ze er ook niks aan.
En ze heeft een drankprobleem.
Voor de buitenwereld houdt ze de schijn op: niks is haar schuld, zij gedraagt zich voorbeeldig enz. Ze is erg materialistisch enz.

Vorig jaar vaderdag negeerde zij mij weer bij binnenkomst (deed ze wel vaker hoor). Maar vervolgens wilde ze mijn zoontje, toen anderhalf, volproppen met snoep vlak voro het eten. Nu mag Jerrel al geen reguliere snoep. Hij eet net zo lief fruit en anders snoepjes zonder kleurstoffen e.d.
Dus ik zei: hij mag geen snoepjes hoor. Word ik genegeerd, hij krijgt er toch twee tegelijk.
Dus ik denk: laat maar, rustig blijven, bewaar de goede vrede.
Daarna wil ze hem er nóg eentje geven!! Dus ik zeg nu duidelijk: nee, hij krijgt nu niet meer! En ze geeft hem het dropje toch. Dus ik sta op en pak het dropje af en zeg: ik heb nee gezegd. Dus daarop smijt (letterlijk) ze Jerrel bij Kevin op schoot en zegt: als ik mijn kleinkind geen dropje mag geven dan donderen jullie maar op! (ook tegen haar eigen en enigste kind he??) Dus toen hebben we de knoop doorgehakt en gezegd. prima, dan gaan we en dan zien jullie ons gewoon niet meer.
We hebben toen tot eind vorig jaar geen contact meer gehad. Zijn moeder is toen nog eens langs geweest toen ik in het ziekenhuis lag met een klaplong. Maar ze heeft toen gezegd dat ze liever geen contact meer wilde dan veranderen.
Hard is dat he om tegen je eigen kind te zeggen??
Vervolgens is zijn vader nog een paar keer langs geweest om te proberen een oplossing te vinden. Maar de enige oplossing is dat zij veranderd. Dat zij inziet wat ze aan het doen is en dat dit niet goed is. Ze mag ons gewoon niet zo behandelen.
Maar daar willen ze niet aan, want zij doet niks en niks is haar schuld.

Nou voor mij is het dus klaar. Jerrel is er al niet meer geweest sinds vorig jaar. Dus als anderhalf jaar niet meer bijna. En dat zal ook niet gebeuren als zij niet veranderd.
En gelukkig denkt Kevin er net zo over. Die is het gezeik allang beu met zijn moeder.
Hij mist zijn vader wel, maar die wil ook niet langskomen als wij geen contact willen met zijn moeder, dus ja dan houdt het op he?

Jeetje een heel verhaal, maar zo zie je maar dat het hier ook niet meezit met de schoonmoeder. En helaas heb ik allang geen contact meer met mijn ouders. Jerrel heeft wel een surrogaat opa en oma gevonden in een goede kennis van de familie. Onze tante Henny, waar hij ook regelmatig naar toe gaat.

Het is inderdaad jammer dat je zo ver weg woont. Was wel gezellig   geweest om eens bij elkaar langs te wippen.
Maar misschien kunnen wij er eens een dagje weg van maken. Dan komen we eens een keertje langs.

Nou Jamie ik hoor je weer!
Veel liefs Gerrie.
 
hallo gerrie,

zo zeg daar ben ik weer even relaxen! ik heb net alle kasten leeg moeten pakken we hebben onze meubels verkocht alles op het bankstel naen die komen ze rond 5 uur halen!  en nu moeten we morgen naar zeist om daar een hoogglans inboedel weg te halen mits het er goed uit ziet ik heb de hele dag al een zere maag ik heb een enorme gok genomen om een inboedel van internet te halen en di eook nog eens meer dan een 1,5 uur ryden weg is!
heb het een beetje gehad ben zo bang dat het me tegenvalt dat er deuken of krassen of stukken uit zijn ik heb de mensen gebeld en gevraagd en ze zeiden dat er niets mis mee was dus danmaar vetrouwen he!
ik kreeg het gister inmijn hoofd mijn meubels even op internet te zetten (koloniaal) en eens rond kijken naar hoogglans nou na een paar uur ha dik hier al mensen in huis die het wouden hebben en ik een ander set gevonden dusa maar door laten gaan! (als dat maar goed gaat)! maar dat hoor je nog van me hhihiih!

nou zeg jij hebt het ook niet getroffen met je schoonmoeder vervelend is dat he!
ja  je hebt ze jammer genoeg niet voor het uitzoeken! was dat maar waar dan koos ik ook wel ieman danders uit hihi!
ook zielig voor je zoontje dat hij zijn opa en oma niet ziet maar goed dat hij in andere mensen een opa en oma ziet dan heeft hij dat gemis niet!
moet je ook wel kunnen hoor je eigen kind de deur uit te gooien! ik zelf zal het niet kunnen maar je hebt van die mensen die volgens hunzelf nooit iets verkeerd doen het altyd aaneen ander ligt ik ken ze ook wel in de famillie!

ja leuk als je een keer een dagje uit maakt hierheen je bent van harte welkom!
is toch raar he je bent steeds met iemand gesprekken aan het voeren over je leven en je weet helemaal niet wie die persoon is of eruit ziet gek he!!

nou ik ga even verder en ik spreek je nog oke
doe kam aan en tot gauw!

liefs jamie

 
Hai Jamie,

Wat een gok inderdaad van je meubels! Wat sneu, wij zochten ook koloniale meubelen!! Nou ja een nieuwe salontafel en eettafel. Hadden we dat nou maar van elkaar geweten he??
Wij hebben een gratis super mooie hoekbank van het internet af. Die is nog maar een jaar oud! Die mensen waren niet tevreden over de kussens en alles moest zo snel mogelijk weg. Wij geboft!!

Inderdaad erg jammer van de familie als die naar is. Je hebt ze helaas niet voor het uitzoeken. Mijn familie is nog erger, maar das allemaal zo'n lang verhaal joh. Wat wel jammer is, is dat we dus allebei geen ouders hebben om op terug te vallen. Dat is soms wel eens verdrietig. Daarom zijn we ook zo blij met Henny. Die vervult die rol een beetje voor ons. En voor Jerrel. Gelukkig.

Wanneer ga je je meubels nou trouwens halen?

Als je nou benieuwd bent hoe we eruit zien, dan kan ik wel eens een foto mailen hoor. Misschien wel leuk. Want inderdaad, je deelt dingen die je normaal gesproken op zo'n termijn nog niet zou delen met iemand. Maar dat is het fijne van internet vind ik. En wie weet bouw je er nog mooie vriendschappen mee op ook!!

Nou meissie, ik hoor je welweer. Als je foto's wil zien dan laat je dat maar weten en we gaan gewoon een keer bij elkaar op bezoek!
Jij lijkt me ook wel een gezellige meid!

Liefs Gerrie.
 
hoi gerrie

wat een mazzel zeg dat je zo een nieuwe bank hebtgekregen nou fijn ja dan scheelt je dat in ieder geval ook weer in de portomenee!
nou dat is ook toevallig dat ik de meubels te koop heb die jij zoekt! hadden we zeker van elkaar moeten weten hihi

ik ga vanavond de meubels halen ze hebben gisteravond de mijne al op gehaald heb alleen de bank hier nog staan en de computer kast en 2 zuilen kaal hoor ben even flink aan het werk denk neem even een pauze ga ik eens even kijken of jij nog een berichtje achter gelaten had!

ik hoop maar dat het goed uitvalt vanavond maar dat zal wel!
nou gaat mijn moeder even regelen of mijn tante mischien van bank wil ruilen ik heb een leren bruine bank 2+3 en zij heeft stof en dat zijn de kleruen van de meubels die ik straks krijg dus eigenlijk past die er beter bij en zij wou ook graag een ander kan het mooi met dichte portomonee moet ik alleen een salon tafel kopen die zat er niet bij neem ik mooi 1 van glas met 2 zuilen dnek ik!

ja hoor je mag me wel een foto sturen ben wel benieuwd en krijg je der zo 1 terug!
jamiepieters@hotmail.com
en dan zie ik het wel verschijnen! nou ga ik even een broodje eten en dan weer flink aan het werk dan kan de meubels er vanavond zo in hoef ik alleen die nog maar af te zepen!
nou spreek je weer he kalm aan doeiii

liefs jamie


 
Terug
Bovenaan