Wie kiest er ook voor flesvoeding?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Het is bijna een taboe tegenwoordig.
Ik ben nu zwanger van ons tweede kindje (7 wk, volgende wk echo!) en ik weet nu al dat ik flesvoeding wil gaan geven.

Bij ons dochtertje heb ik borstvoeding geprobeerd maar ik vond het vreselijk. Ik zag op tegen iedere voeding en ik kon pas genieten nadat ik drie dagen later overstapte op flesvoeding. Het was voor haar en voor mij fijner en het is een gezonde meid van drie jaar geworden.
Dus daarom wil ik dit kindje meteen flesvoeding gaan geven.
Mijn man wil eigenlijk  liever dat ik toch weer borstvoeding ga proberen omdat dat het beste is, maar hij respecteert mijn keuze wel.

Ik ben het een beetje zat dat je bijna verplicht bent om borstvoeding te geven tegenwoordig. Je wordt zelfs gekort op de kraamzorg als je voor flesvoeding kiest, over discriminatie gesproken. Ook met de fles kun je moeilijkheden met voedingen hebben. Je moet het steeds verdedigen.

Zijn er nog meer (aanstaande) moeders die net als ik direct kiezen voor flesvoeding?
En nogmaals, ik zit echt niet op kritiek van fanatieke borstvoeders te wachten.
Ik vind het prachtig als jullie het wel doen, maar laat mij ook in mijn waarde.

Groetjes,
Sophie

ik snap precies wat je bedoelt met: ik zit niet op kritiek te wachten..
mijn schoonmoeder zei: je moet wel borstvoeding geven hoor! Dus ik d8: pffff dat zoek ik zelf wel uit...nou je zag haar gezicht vertrekken toen ik zei dat ik flessvoeding ging geven.

Ik heb ingetrokken tepels en zit echt niet te wachten op apparaten enzow.. ik vind het veel fijner dat mijn vriend ook lekker het flesje kan gaan geven en dat ik niet verplicht ben op elke verjaardag mijn tiet eruit te trekken hihi..en daarnaast nog eens de kloven en de borsten die uit hun vorm raken na het geven van borstvoeding..
Ik ben 21 en wil ze graag nog stevig houden..

En wat de kraamzorg betreft..ik wist niet eens dat je gekort werd maar daar ben ik alleen maar blij om ;)
Ik had al tegen ze gezegd: zo min mogelijk uren.
Want ik zit niet te wachten op zo'n mens in mijn huis..klinkt een beetje raar maar ik vind het best dat ze ff komen kijken hoe het gaat maar ik hou er niet van als er van alles uit mijn handen wordt genomen.

Ik heb nog een zusje en wij zijn allebei gezonde vrouwen geworden met het flesje hoor! als ik eerlijik ben ken ik neimand in mijn familie die de borst heeft gegeven..

Dus ik geef je groot gelijk en vind ook dat iedereen elkaar in hun waarde moet laten..
De verloskundige zei tegen mij: flesvoeding is net zo gezond als borstvoeding want tegenwoordig zitten alle nodige stoffen in de flesvoeding en er is nog vrij weinig verschil tussen dus ik geloof eerder de artsen dan iemand die mij probeert aan te praten dat ik WEL borstvoeding moet geven..

Gr angela

23 weken

Hai Sophie,

IK heb ook besloten om voor flesvoeding te gaan hoor,als ik nog aan die keren denk dat ik 2 jaar geleden mn zoon aan de borst had.......pffffffffffff,echt het was lang niet leuk.
Het resulteerde in dagenlang koppijn en stress,de hele dag was ik nergens anders meer mee bezig,ik heb het nog zo'n 2 maand volgehouden (kolven).

En toen de fles,oh heerlijk wat een last viel er van me af zeg!! Ik had weer zoveel meer tijd over,geen hoofdpijn meer en ik was heerlijk ontspannen,ja sorry hoor,maar zo heb ik die borstvoedingperiode ervaren,het was voor mij en mn zoon gewoon niet leuk!!

Dus daarom besluit ik ook voor flesvoeding te gaan,je bent echt niet de enige hoor!
Mijn zoon is nu 2 jaar,en niet minder gezond,dan een kindje die volledige borstvoeding heeft gehad,dat mag ook wel eens gezegd!

En net wat je zegt: Het word je vandaag aan de dag gewoon opgedrongen om borstvoeding te geven.. Ik weet nog goed dat mn zoon na het eerste flesje,als een blok in slaap viel,haha!

Succes.

Ingrid( 27 wkn en 2 dgn)

Hoi,

Ik vind ook dat je zelf moet weten of je borst of flesvoeding wilt geven. Ik ben zelf ook opgegroeid met de fles en ik ben een gezonde meid.
Ik wil zelf wel borstvoeding geven totdat ik weer moet werken, dus de eerste 12 weken. Daarna wil ik overstappen naar flesvoeding. Maar als borstvoeding bij mij niet lukt dan is dat heel jammer maar ik ga daar niet om treuren en dan krijgt de baby gewoon de fles.

Voel je vooral niet schuldig als je de fles geeft!

hoi hoi,

hier een reactie van een as moeder die WEL borstvoeding wilt gaan geven.
maar geen kritiek wilt leveren op je keuze

ik heb zelf de keuze gemaakt om het te proberen en dat ook aangegeven bij de kraamzorg
zelf dan nog zitten ze te puchen en duwen over de borstvoeding dat ik dan wel eens denk,
weet je wat laat maar het hoeft al niet meer

dus ook ik vind dat er soms wel eens heel ver in gegaan wordt .

je moet doen waar je je eigen fijn bij voelt

succes

groetjes moekje (morgen 39wkn)

Hai,

Tja ik ben er nog niet uit. Met mijn dochter 4 jaar geleden had ik zo'n pijn aan mijn tepels
dat ik moest voeden met een tepelhoedje. Dat ging prima, maar wel lastig natuurlijk.
Mijn dochter huilde heel veel en na bijna 5 weken borstvoeding was ik het zo zat!
Ik kolven, maar er kwam bijna niks uit! Nou schijn je dat ook niet meteen op gang te hebben, maar wist ik veel. Dus ik dat kolfding aan de kant gesmeten, flesvoeding gemaakt zoveel als ze mocht hebben, binnen 5 minuten leeg en.....STIL.
Tja toen was ik er klaaar mee. Ben direkt gestopt met de borstvoeding van het ene op
het andere moment. Niks afbouwen, was ook niet nodig.Heb totaal geen stuwing of wat dan ook gehad. Dan had ik toch ook geen voeding lijkt me.
Borstvoeding geven vond ik wel mooi, zeker s'nachts, heel rustig met z'n 2-en, dus ik denk dat ik het wel ga proberen, maar ik zet niet zo lang door als de vorige keer.
Mijn dochter deed  het heel goed op flesvoeding, het is makkelijk en het schijnt idd
ook goed te zijn. Dus ben er nog niet helemaal uit.

gr Kyra

Bedankt voor jullie leuke reacties!
Fijn om te weten dat er nog meer moeders zijn die dezelfde keuze maken.

Ik heb ook helemaal geen stuwing gehad en als ik (met veel ellende, want dat vond ik zo mogelijk nog erger) zat te kolven kwam er niks.
Dus ik denk dat het bij mij ook niet veel was.
Ik heb met mijn dochtertje een paar dagen in het ziekenhuis gelegen en lag naast een hele fanatieke borstvoedster. Hoe meer zij erop hamerde, hoe ongelukkiger ik werd. Uiteindelijk barstte ik in snikken uit toen ze het kolfapparaat kwamen brengen en heb ik na een goed gesprek met een verpleegkundige en mijn man besloten om te stoppen.
Wat een last viel er van me af zeg! De verpleegkundige zei dat ze zelf ook geen borstvoeding had gegeven om dezelfde reden en dat ik vooral moest doen waar ik me gelukkig bij voelde. Anders had mijn dochtertje er ook niks aan.
Ze hebben er daarna in het ziekenhuis niet meer over gezeurd.

Ik ben tijdens mijn vorige zwangerschap (met 18 weken) geopereerd. Ik had een grote cyste aan mijn eierstok die hebben ze verwijderd. Dus ik had al geen gewone zwangerschap en de bevalling liep ook niet op rolletjes. Mijn dochtertje heeft vier dagen op de couveuse-afdeling gelegen (had zuurstofgebrek omdat de ontsluiting niet vorderde). Dus deze keer ben ik heel standvastig. Ik wil nu van mijn zwangerschap en kraamtijd gaan genieten (van de bevalling genieten wordt moeilijk , blijft toch een klus).

Als ze ergens (kraamzorg, ziekenhuis) vragen welke voeding ik wil geven zeg ik gewoon "flesvoeding" en als ze vragen waarom zeg ik gewoon dat ik daar mijn redenen voor heb. Ik weiger om het te blijven verdedigen. En ik ga er zeker met niemand over in discussie.

Jullie allemaal ook lekker genieten van de zwangerschap!!
En nogmaals, bedankt!

Groetjes.

Graag gedaan Sophie,

Net als jij,wil ik straks ook kunnen genieten van mijn kraamtijd en baby natuurlijk!!!
Daarom voor mij de keuze: flesvoeding!!!

Succes met je zwangerschap!!

Ingrid

Terug
Bovenaan