Wie kiest er ook voor flesvoeding?

quote: angelaatje85 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-07-2007 14:44:30'));

Ik heb ingetrokken tepels en zit echt niet te wachten op apparaten enzow.. ik vind het veel fijner dat mijn vriend ook lekker het flesje kan gaan geven en dat ik niet verplicht ben op elke verjaardag mijn tiet eruit te trekken hihi..en daarnaast nog eens de kloven en de borsten die uit hun vorm raken na het geven van borstvoeding..
Ik ben 21 en wil ze graag nog stevig houden..

Ik heb nog een zusje en wij zijn allebei gezonde vrouwen geworden met het flesje hoor! als ik eerlijik ben ken ik neimand in mijn familie die de borst heeft gegeven..

De verloskundige zei tegen mij: flesvoeding is net zo gezond als borstvoeding want tegenwoordig zitten alle nodige stoffen in de flesvoeding en er is nog vrij weinig verschil tussen dus ik geloof eerder de artsen dan iemand die mij probeert aan te praten dat ik WEL borstvoeding moet geven..

- Ingetrokken tepels kunnen net zo makkelijk BV geven als "normale" tepels.
- Je vriend kan ook het flesje geven als je kolft van te voren
- Kloven hoor je niet te krijgen als je de beeb goed aanlegd
- En je borsten raken zoiezo uit vorm van je zwangerschap, BV hoeft geen hangborsten te veroorzaken hoor (ook met de juiste verzorging te maken en hoe groot ze worden) net zoals je buik uit vorm raakt. Met jouw leeftijd zal dit zelfs minder snel gebeuren omdat alles nog zo strak is.
- Je ziet vaak bij familie waarbij BV niet normaal gegeven word dat de cyclus zelden verbroken word, iemand die FV heeft gekregen en gewend is zal dit zelf vaak ook geven
-  En DAARNAAST is FV heel gezond maar kan je NOOIT vergelijken met BV, melk is bestemd voor kalfjes en BV voor beebies, en zal nooit de stoffen hebben die je in BV aantreft.

Ik snap dat iemand flesvoeding wil geven tot een paar maanden geleden wilde ik dat ook maar ga het toch proberen maareh als het niet lukt dan is het vette pech hoor ga mezelf ook niet ongelukkig maken.

Ik vind alleen wel dat er "smoesjes" (zie hierboven uitgelegd) worden verzonnen en dat is helemaal niet nodig! Als je geen BV wilt geven is dat prima maar zit jezelf niet te verdedigen is nergens voor nodig het is jouw kindje en het zijn jouw borsten :p

Ik krijg hier juist kritiek op andersom omdat het niet "normaal" is in onze familie om BV te gaan geven, en vind het soms wel zielig voor mijn vriend hij wil ook zo graag helpen om zijn manier en vind het wel jammer dat ik alsnog BV wil gaan proberen maar staat uiteraard achter mij.

Helaas zie je vaak zo'n kaarsrechte lijn van FV moeders en BV moeders das jammer, er zijn heel veel misverstanden over BV die mensen ervan weerhouden om te gaan proberen maar zo zijn er ook een hoop misverstanden over FV (dat het veel slechter zou zijn e.d.)

Je moet gewoon lekker doen wat bij jouw levensstijl en karakter enzo past en dat is voor iedereen anders :)

Hoi Hoi,

Ik wil wel graag bv gaan geven maar mocht het niet lukken stap ik over op de fles. Het dochterje van mijn man uit zijn vorige relatie heeft ook vanaf dag 1 flesvoeding gehad en is nu een grote meid van 4,5 jaar. En er zijn altijd mensen die willen perse dat je bv ga geven nou dat is mooi je eigen keus niet waar.

Wens je nog een fijne zwangerschap toe.

Liefs Fruit Girl 35 wk en 5 dgn

Ik ga ook fv geven en gewoon om de simpele reden dat ik geen zin heb in dat geruk aan mijn borsten.Toen mijn zoontje is geboren zat iedereen aan mijn borsten te trekken en ik zag tegen elke voeding op.Ik doe het niet meer wat iedereen ook zegt.

Nu we toch nog aan het discusseren zijn ga ik ook nog even wat zeggen:
Ten eerste moet je niet bij borstvoeding denken: ik ga kijken of het gaat lukken, foute instelling!! Je gaat ervoor of niet. Je gaat gewoon bostvoeding geven, klaar.
Maar bij sommigen lukt het gewoon echt niet en dan gaan ze toch lekker over op de borst? Ik zou ook niet blijven doorklungelen!!

En voor de rest: iedereen die de fles wil geven moet dat gewoon lekker zelf weten. Als de moeder zich niet lekker bij de borstvoeding geven voelt, wordt het kind er ook niet blijer van....

Zo, das mijn idee hierover!

En inderdaad: tegenwoordig dringen de kraamverzorgsters en verpleegkundigen teveel aan en mama (die nog vol met hormonen etc zit) moet zich maar blijven verdedigen..... En je voelt je dan al zo onzeker met je pasgeboren baby bij je.

Groetjes Renata.

Dit blijft een heel gevoelig onderwerp en dat vind ik zo jammer; laat iedereen lekker doen waar ze zichzelf goed bij voelt. En als dat fv is, is dat prima!
Ik blijf erbij; liever een flesgevoede baby met een gelukkige mama, dan een borstgevoede baby met een overspannen mama.
Fv is ook echt wel goed voor je baby hoor.
En, hoewel de bv-fanatiekelingen roepen dat je met ingetrokken tepels ook gewoon kan voeden, weet ik uit ervaring dat dit dus niet altijd  zo is. En ik heb echt alles geprobeerd, geloof me. Ben daar zelfs al vroeg in mijn zs mee begonnen.
Verde raken je borsten door het voeden echt wel uit vorm! Ik heb gevoed met  1 borst (door die ingetrokken tepel dus) en die borst hangt veel meer dan de borst waar ik niet mee gevoed heb.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt wel voor bv, heb het zelf dus ook gegeven. Maar het werkt niet voor iedereen.
Nogmaals; het beste voor de baby is een gelukkige moeder!!!
Dus lekker de fles geven als jij dat wilt.
Succes
Sil

Oh ja, dat van die kraamzorg zie ik anders; je wordt niet gekort als je fv geeft, nee je krijgt iets extra's als je bv geeft.
En eigenlijk is dat niet meer dan logisch, want bv vergt toch wel iets meer oefening dan fv.
Sil

Ik ga ook FV geven, bij mijn eerste heb ik het wel geprobeerd maar vond dat getrek aan mijn borsten tien keer niks. Dus ben op dezelfde dag over gegaan op FV en dat is goed bevallen. Nu ga ik het helemaal niet meer proberen, het hele idee staat me zodanig tegen en mijn zoontje is ook heel gezond gegroeid van baby tot peuter op het flesje.

Maar ik ben het er helemaal mee eens, iedereen moet doen waar ie zich het prettigst bij voelt!

Hallo allemaal,

Op dit onderwerp wil ik zeker even reageren. Voordat ik al zwanger wilde worden wist ik al dat ik geen borstvoeding wilde geven. Eenmaal was ik zwanger en ik had dat gevoel nog erg sterk. Ik heb daar dus totaal niks mee, en ik voel me dan net een melkkoe.haha
Ik beviel in het ziekenhuis en ik had mijn vriend ookal gezegd dat hij me wel moet 'steunen' als ze er weer over beginnen en ik ben net bevallen. (hormonenkwestie).
Ookal had ik bij de intake gezegd fv te willen geven, was er toch een verpleegkundige die me even er op wees waarom bv toch zo goed was grrrrrrr.
Daar kan ik me zo aan irriteren. Ik vind dat je iedereeen de keus moet laten en deze behoort te respecteren. Als je fv gaat geven moet je je toch al zo verdedigen, wat ook eigenlijk nergens op slaat. Ik ben er ook mee groot geworden en mijn zoontje ook. Is nooit ziek en groeit prima, wat wil je nog meer.
Meiden laat je niet opnaaien door anderen en doe waar je jezelf prettig bij voelt.
Oja, ben nu weer zwanger van nr2 en ga wederom lekker fv geven.

Gr. Mayke

Terug
Bovenaan