Wie kiest er ook voor flesvoeding?

En dan hier een positief verhaaltje...
Ik zat er helemaal klaar voor...Toen wij 5,5 jaar geleden onze 1e kregen (dochter) dacht ik dat er vast commentaar zou komen vanuit het ziekenhuis en kraamhulp op het feit dat ik fv ging geven.Iets wat ik al heel lang zeker wist.Ik moet er gewoon niet aan denken een baby aan mijn borsten te hebben.Vind dat totaal geen fijn idee.Ook dachten wij, met fv kan mijn man 's nachts helpen met voeden.(Blijkt dat inmiddels beide dochters vanaf de geboorte 's nachts keurig doorsliepen...Nooit nachtelijke voedingen dus gehad)
Maar ik heb nooit, van niemand een reactie gehad die betrekking had op het feit dat ik geen bv gaf.Ik was er echt klaar voor, stond in mijn feministische startblokken om mezelf te verdedigen maar het was niet nodig.Nu nummertje 3  in aantocht is blijf ik bij mijn standpunt:fv is ronduit PERFECT genoeg voor babietjes!!!
P.S, Respect voor al bv-vrouwen hoor!Maar gewoonweg niet voor iedereen bedoeld.
Gr.Missmama(7wkn4dgn)

Ik heb ook gekozen voor flesvoeding, bij de eerste heb ik ook flesvoeding gegeven en dat beviel prima. Borstvoeding is gewoon niets voor mij. Ik had dit keer een kraamverzorgende die mijn keus volledig respecteerde en dat vond ik wel prettig. Wat dat korten op je kraamzorg betreft, zo zie ik dat zelf niet. Borstvoeding goed op gang krijgen kan soms zoveel tijd en energie kosten dat ik het niet raar vind dat je dan extra kraamzorg krijgt. Maar mijn kraamweek heeft tenminste niet volledig in het teken van aanleggen gestaan, ik ben nog steeds heel tevreden met mijn keus.

Hoi,

In oktober verwachten wij ons derde kindje en ik heb onlangs besloten om toch weer te proberen om bv te geven terwijl ik heel hard riep dat ik het nooit meer zou proberen.

Onze eerste had een verkeerde zuigtechniek waardoor het niet lukte (hele goeie begeleiding gehad, tepelhoedjes gebruikt, aan vingervoeden gedaan, gekolft etc), na een week kolven kreeg ik er nog maar 10cc uit, terwijl ik bijna uit elkaar knapte van de stuwing.

Bij de tweede leek het heel goed te gaan totdat ze helemaal slap werd en duidelijk niet genoeg binnen kreeg. Na een week kolven kwam er weer niet meer dan 10cc uit.

Toch ga ik het nog 1 keer proberen, maar er komt wel al een pak Nutrilon in de kast te staan en lukt het niet dan is het gelijk klaar. Mijn zwangerschappen lopen al niet soepel (dreigende vroeggeboortes, overmatig misselijk/spugen tot aan de bevalling) dus na die tijd moet het genieten zijn en niet nog meer stress.

Jammer dat je nog steeds het gevoel hebt je te moeten verantwoorden als je wel gelijk voor fv kiest, belachelijk gewoon en dat in deze tijd!

Iedereen succes met haar keuze en geniet er gewoon lekker van, laat je geen schuldgevoel aanpraten. Het beste voor je kindje is nog altijd liefde en niet bv of fv.

Syl

Toen onze moeders bevallen waren, was borstvoeding juist NOT DONE! Dat was echt iets uit de prehistorie en flesvoeding was veel beter want daar zaten veel meer voedingsstoffen in.
Haha, zo zie je maar dat die inzichten steeds veranderen.

Ik wil heel graag borstvoeding geven en ik ga ervoor. Lijkt me prachtig, zo'n klein mensje aan je borst. Maar ieder moet zijn eigen ding doen, zeg. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om eens even moraliserend met mijn vingertje te wijzen. Bovendien is flesvoeding idd ook hartstikke gezond. Dat gebemoei van al die mensen die het zo goed weten! Ik wil bijvoorbeeld graag in het ziekenhuis bevallen, ook als daar geen directe aanleiding voor is. En als het te lang duurt of te zwaar wordt, wil ik gewoon een ruggeprik. Zelfde verhaal: de hele wereld valt over je heen als je dat zegt. Al die verloskundigen die vinden dat thuisbevallen "echt geen rommel is en juist heel mooi". Kan best wezen, maar ik wil het niet. En last time I checked, was IK degene die moest bevallen.... ZO!

Gewoon lekker doen dus, met die fles!
Succes en geniet nog even lekker van je zwangerschap.
Groetjes, José

Hoi hoi

Borstvoeding is inderdaad de eerste week (weken) afzien en doorzetten!
Pijnlijke tepels, stuwing, etc.
Toch wilde ik onwijs graag die weerstand meegeven met ons kindje.
Ik heb doorgezet, met bloed zweet en tranen,
en ja hoor,
na drie weken vond ik het heerlijk!
Deed geen pijn, baby hapt goed en drinkt flink door!
Had nog veel langer BV willen geven alleen jammer genoeg
waren mijn borsten met 8 weken toch echt helemaal leeg.
Dat vond ik vreselijk!
Heb er heel wat traantjes om gelaten!

Zeker toen ik helemaal over moest op de fles,
iedereen bied zich maar aan om de fles te geven:
"Kom maar, oma zal jou wel eens een flesje geven"
Mooi niet dus he!!! Voeden was altijd "ons" moment
en gaf de fles dus niet uit handen!
Kon ook niet begrijpen dat een ander dat niet begreep!

Nu onze kleine 6 maanden is geef ik het voeden makkelijker uit handen,
mede omdat hij vanaf 4 en halve maand zijn fles zelf vasthoudt!

Maar van harte gaat het nog niet hoor!

Loslaten begint al vroeg......

Groot voordeel van flesvoeden vond ik, dat ze langer erop teren, vooral 's nachts!!

Mijn advies:
Doen wat je zelf het beste vind!
Moedergevoelens kan niemand ompraten!
Als jij flesvoeding wil geven,
Vooral doen!!! Ga ervoor!!!

Groetjes

Wil even reageren op JOSE,

Wat vreselijk herkenbaar!!! Ik wilde ook graag poloklinisch bevallen.
Het werd mij uit mijn hoofd gepraat..
Omdat, ik pas met 8cm ontsluiting naar het ziekenhuis zou mogen.
Ik vond dat veel te laat, vooral omdat het ziekenhuis ruim een half uur rijden was.
Bedacht me dat het dan wel eens in de auto geboren kon worden!
Heb dus op het laatste moment nog voor een thuisbevalling gekozen!

Drama, drama drama!
Zo heb ik het ervaren!!
De bevalling duurde 24 uur,
de ontsluiting vorderde niet, het begon meteen met om de 4 min. weeen,
Steeds liep dit op natuurlijk, na 18 uur! mocht ik eindelijk naar het ziekenhuis,
om de minuut kwamen de weeen in de auto!
In het ziekenhuis aangekomen meteen een ruggeprik gekregen en een infuus met weeenopwekkers.
Ben in totaal maar 4 uur verdoofd geweest, heerlijk even uitrusten!
Daarna ging het snel, uurtje persen en ons zoontje was geboren,
6pond en 48cm en dat terwijl ik twee weken overtijd liep!

Ik kan niet zeggen dat de bevalling afschuwelijk was,
het cliche is namelijk waar!
Heb nu geen idee meer hoe een wee voelt.
Laat de tweede maar komen.
Ben er klaar voor!

Nou ja "klaar" onze schattebout is nu net 6 maanden en eerlijk gezegd wil ik er nog wel minstens een jaar van genieten! Maar zo zie je maar!
Vertwouw op je zelf! Ga lekker poliklinisch bevallen!
Ech heel fijn daar!!

En ik werd inderdaad ook voor gek verklaard!!!
Onvoorstelbaar zulke mensen!!!

Hey meiden,
hier ook iemand die er bewust voor kiest geen borstvoeding te gaan geven.

Dit wist ik al voordat ik zwanger was. Eigenlijk al een jaar of 10.
Het lijkt mij niets.
En bovendien nu kan mijn partner ook meteen beginnen met voeden. Dat vind ik namelijk ook erg belangrijk!

Even nog over het bevalen in het ziekenhuis. Volgens mij kun je zelf ervoor kiezen, maar je moet het dan ook zelf betalen. Natuurlijk niet als je op medisch in het ziekenhuis moet bevallen. Een vriendin van mij is niet medisch, maar gaat op eigen kosten bevallen in het ziekenhuis.
Persoonlijk vindt ik het thuisbevallen ook niets. Omdat ik medisch ben, moet ik aldaar bevallen. Dat vindt ik helemaal niet erg!!

Groetjes Noelie

Een poliklinische bevalling (ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie) wordt meestal gewoon vergoed door de verzekering. Soms moet je een eigen bijdrage betalen, dat kun je chechen bij je verzekeringsmaatschappij. Nadeel van deze bevalling is inderdaad dat je met weeen en een flinke ontsluiting nog de auto in moet. Ik snap ook niet waarom ze daar altijd zo lang mogelijk mee willen wachten. Voordeel vind ik dat je alle medische hulpmiddelen bij de hand hebt in een ziekenhuis.

Ik had ook voor een ziekenhuisbevalling gekozen, maar omdat mijn tweede zo snel kwam (3,5 uur) was daar gewoon geen tijd meer voor. Uiteindelijk kwam hij nog vast te zitten bij zijn schouders toen zijn hoofd er al uit was en heeft de vk heel hard op mijn buik moeten duwen om hem er alsnog uit te krijgen. In het ziekenhuis was dat dus gewoon een vacuumverlossing geworden. Ik wil er niet aan denken wat er mis had kunnen gaan als dat duwen op mijn buik niet gelukt was. Dan had ik alsnog met een ambulance naar het ziekenhuis gemoeten. Dus hoewel thuisbevallen naderhand heel relaxed is, je ligt meteen in je eigen bed, zou ik ook bij een volgende keer weer voor een poliklinische bevalling kiezen. Als ik daar dan wel de tijd voor heb

Terug
Bovenaan