Wie lopen er al?

A

Anoniem

Guest
ja, dat zegt t he?
Twan dus nog niet, iemand een id hoe ik het kan bevorderen?

Liefs Maaike

Hahahaha als ik dat wist............Dan kon ik ja zeggen op je vraag...........

Elisa liep 2 dagen voor ze 11 maanden werd helemaal los en zeker van zichzelf. Wij hebben niets gedaan om haar te stimuleren, gewoon op de grond laten spelen en haar haar gang laten gaan.

Ik heb ook geen idee hoe je kleine er bij kan helpen.

hoi
ik denk dat je dat gewoon zijn gang moet laten gaan
komt vanzelf.
je zou misschien wel een loopkar kunnen gebruiken, om je kind uit te dagen er achter te gaan staan en misschien dat ze dan vanzelf doorkrijgen dat ze kunnen stappen als ze daarachter staan
verder zou ik t niet wtten, ja lekker hun gangetje laten gaan.
liefs sandra

hoi
Nou Mila is bijna 11 maanden en kruipt razendsnel het huis door.
Maar optrekken doet ze nog niet,dus laat staan lopen.
ze begint nu soms een beetje ergens aan te hangen dus ik denk dat ze zich zo op gaat trekken.
Ik vindt het prima zo,de een is eeder met dit de ander met dat.
wij hebben wel gemerkt dat ze koppie koppie is,ze zegt ook al veel woordjes.
gr piewie

Skip loopt nog niet, zou ook wel snel zijn aangezien hij net 1 jaar is. De meeste kinderen lopen rond de 15 of 16 maanden. Kinderen die met het jaar lopen zijn erg snel, al lijkt het tegenwoordig zo dat alle kinderen dan al lopen. Dit is echt niet zo.
Skip loopt wel achter de kinderstoel, die schuift ie als een loopkarretje door de kamer hahaha. Dit kan ie heel goed, maar los lopen vindt ie nog niks.
Ik ben van mening dat stimuleren onnodig is, hij ontwikkelt zich op zijn eigen tempo. Behalve als hij echt 'achter'   zou lopen misschien.
Maar... als hij loopt lijkt het me ook heerlijk, die 12 kg (bijna) worden toch wel zwaar.
Groetjes, Noortje mv Skip

Noa heeft haar 1e stapjes gezet op haar 1e verjaardag. Maar dat is nog niet echt lopen he. Nu ze 14 maanden is kan ik zeggen dat ze echt kan lopen en draagt ze ook schoentjes, kruipen doet ze niet meer. Maar Noa is wel het oudste kindje hier en van zichzelf erg fanatiek!!

Het gemiddelde is inderdaad 15 maanden.

gr
Marielle

Hallo,

Ook ik heb een mannetje wat er zeer vroeg bij was (liep met precies 10 maanden echt zelf los) maar dit komt echt niet vaak voor.
Ik werk zelf in de kinderopvang op de groep 0 tot 2 jaar, ik zie dus vaak dat kindjes leren lopen maar dit gebeurd echt veel vaker na de 1,5 jaar dan voor de 1,5 jaar!
Ik heb in de 5 jaar dat ik er nu werk, het 1 keer meegemaakt dat er een kindje voor de 1 jaar liep, verder is het gemiddelde echt 18 maanden.
We hebben net 3 kindjes gehad die met 20 en 22 maanden pas los liepen.

Maak je er dus niet te veel druk om, al is dat denk ik soms makkelijker gezegd dan gedaan. Maaaaaar......het komt vanzelf!

Groetjes Fennie en Jente

Terug
Bovenaan