Wie moet ook nog 1 jr doorklussen van gyn?

Dag Meiden,
Gisteren ben ik terug bij de gyn geweest nadat alle orienterende onderzoeken zijn afgerond. Het laatste onderzoek was een HSG. het komt er op neer dat alles bij mij en mijn partner in orde is. Heel fijn natuurlijk, maar we zijn wel al anderhalf jaar aan het proberen zwanger te worden. Vorig jaar jan. heb ik na 5 en een halve week een miskraam gehad en nu is er al een heel jaar niets meer gebeurd. De gyn raadde mij aan ovulatietesten te gebruiken en dus gericht te klussen. Dat doen we al een aantal maanden. Als ik over een jaar nog niet zwanger ben mag ik terugkomen en als mijn cyclus korter dan 3,5 week wordt of langer dan 5 wk. Dan zou ik 2 en een half jaar bezig zijn...
Pfffffffffffff, wat moet je toch een geduld hebben. Ik weet dat ik heel blij mag zijn dat alles bij ons in orde is, maar waarom gebeurt er dan niks??? Het is zo frustrerend. Misschien is er toch iets aan de hand wat ze nog niet hebben gevonden. Heeft iemand dat ook? Alles is in orde, de gyn wil nog een jaar afwachten....maar er gebeurt NIKS? Ik zou graag willen weten hoe jullie daar mee omgaan. liefs Poek

Hoi Poek,

Wat vreselijk frustrerend!! Ik kan me voorstellen dat het niet is wat je hoopte te horen.
Misschien een onnodige vraag, maar heeft de gyn ook een samenlevingstest gedaan?
Ik weet niet of je een behandeling mag eisen, maar na anderhalf jaar en zelfs met ovulatietesten, mag je op zijn minst verwachten dat ze IETS doen....
Heel veel sterkte en ik hoop dat je geduld beloond wordt!

Liefs,

Ginger
bezig sinds bijna 2 jaar, nu in poging 6 IUI

Ook bij mij en mijn man is alles in orde. Ze noemen dat onverklaarbaar verminderd vruchtbaar. We zijn al bezig sinds mei 2003.  Gelukkig konden wij direct verder met IUI. Inmiddels zijn we bezig met onze 2e IVF poging. Je kunt mijn verhaal lezen op mijn weblog.
Heel veel succes!!!

http://ivflibelle.weblog.nl

Ach ik zie het al heb het net verkeerd op geschreven. Het is:

http://ivflibelle.web-log.nl

Ik hoop dat het nu wel lukt. Leuk dat je wilt komen kijken.

Liefs Libelle

Hoi Poek

erg vervelend nog zo lang wachten.

Na mijn HSG moest ik het nog een half jaar proberen. En was toen ik mocht beginnen met IUI ook ruim 2 jaar bezig.

Het schijnt als je onbekent onvruchtbaar bent zo te zijn dat ze pas na 2- 2,5 jaar proberen,  gaan starten met IUI. En met IVF rond het derde jaar. De kans dat je binnen 2 jaar spontaan zwanger wordt is nl reeel aanwezig. Dat is wat onze gyn ons vertelde. Maar als ik jou was zou ik met een half jaar terug gaan en zeggen dat je graag wil gaan starten.

Heel veel sterkte. En het kan (mijn vriendin werd ook pas met 2 jaar proberen zwanger, wel frustrerend).

Groetjes Belle

Ik krijg volgende week een HSG en daarna moeten wij een half jaar zelf proberen voor we eventueel aan IUI kunnen beginnen.
We zijn nu twee jaar bezig.
Na een HSG ben je vruchtbaarder vandaar dat we een half jaar zelf moeten proberen.

Volgens mij ligt het een beetje aan het ziekenhuis hoe lang je moet wachten.
Sommige ziekenhuizen willen je pas echt onderzoeken als je twee jaar bezig bent, andere al na een jaar. Misschien is dat met IUI ook wel zo.
Er werd mij in elk geval gezegt: normaal begin je pas aan IUI als je 3 jaar bezig bent, maar jullie zijn dan ruim 2,5 jaar bezig dus dan kan het wel.

Heel veel succes

Hé Poek,

Frustrerend hè...
Wij zijn wel  snel voor IVF doorverwezen (preventieve IVF noemen ze dat) ivm mijn endometriose verleden (sinds mijn 18e) en mijn leeftijd (37) en onze primaire kinderwens (1e kindje)
Wij hebben dus niet jarenlang moeten proberen,  'slechts' 1 jaar alvorens verder in de molen van IVF terecht te komen met lange wachtlijsten
Daar moet je ook nog rekening mee houden hoor, niet overal kun je direct aan IVF beginnen. In Leiden was de wachtlijst voor nieuwe patienten al 6 maanden, in Gent (waar we nu onder behandeling zijn) ook al 4 maanden
Inmiddels hebben we onze 2e IVF in Gent gestart in december 2007 en zijn we nu ,in maart van dit jaar, echt 3 jaar bezig (incl. dus het jaar zelf proberen zwanger te worden)
Vrijdag as. heb ik de echo voor onze cryo-tp  , de 'verse' tp is niet geslaagd helaas
Ik heb ook een weblog dus als je eens een kijkje wilt nemen
www.droomwensvervulling.web-log.nl
Daar kun je ook een reactie achterlaten als je wilt maar dat kan natuurlijk ook hier

Liefs,
SunshineJo

Terug
Bovenaan