Wie moet ook nog 1 jr doorklussen van gyn?

Deedee, laat je weten hoe je HSG-onderzoek gegaan is?

SunshineJo, poeh al 3 jaar bezig! Dan zit ik pas op de helft. Het maakt me soms zo bang, omdat ik niet weet wat ons allemaal nog te wachten staat. Al die jarenlange trajecten, ik vind het na anderhalf jaar proberen al steeds zwaarder worden. Het gaat zo mijn leven beheersen en dat vind ik zo jammer. Het geeft zo'n domper op een leven dat eigenlijk heel fijn is. Het valt me op dat jij heel positief overkomt, dat vind ik echt knap! Ik ga zeker eens een kijkje nemen op je website. Succes met de volgende TP!!

liefs Poek

He Poek je wilde weten hoe mijn HSG was gegaan, dus bij deze:
Wat een ROT onderzoek zeg!
Gelukkig duurt het maar 10 minuten!
Tot twee keer toe had hij die tang nodig om mijn baarmoedermond vast te pakken.
Het opblazen van die ballon is een vervelend gevoel, maar dat viel me nog mee.
Het inspuiten van de vloeistof vond ik wel pijnlijk.

Gelukkig was de gyn heel aardig en goed. Hij legde uit wat hij ging doen en vond het ook erg dat ik het allemaal zo vervelend vond. Echt een aardige man.

Mijn eileiders waren niet verstopt, dus dat is wel goed nieuws.
26 Maart heb ik een gesprek met de gyn en dan kijken we wat het vervolg traject precies zal zijn.

Dag Deedee,
Gelukkig zit bij jou het HSG er ook op en is alles goed. Klote-onderzoek he? Inderdaad heel pijnlijk als ze met die tang aan je baarmoedermond trekken. Zijn alle onderzoeken bij jullie verder in orde tot nu toe?
Ik heb het allemaal laten bezinken en heb besloten om niet tot januari 2009 te wachten voordat ik terugga naar de gyn. Als  ik tot na onze zomervakantie niet zwanger blijk te worden ga ik terug naar de gyn. Die tijd vind ik voor mezelf nog te overzien. Ik vind het moeilijk om vertrouwen te blijven hebben, want ik ben nu al weer voor de 2de keer  ongesteld sinds het HSG. Dus moet ik de tijd uitzitten, blijven proberen en over 5 maanden terug naar het ziekenhuis. Dan zouden we ruim 2 jaar bezig zijn.
Ben benieuw wat bij jullie verder het beleid zal zijn. Succes! liefs Poek

Hé Poek en Deedee,

Goed hoor Poek dat je niet zo lang wacht. Je weet zelf het beste wat je aankunt en uiteindelijk kun je inderdaad deze tijd tot de zomervakantie overzien
Anders duurt het bijna nog een jaar...
Tja, ik moet wel positief blijven maar dat ben ik echt niet altijd hoor. Nu heb ik vandaag weer een tp gehad dus ik ben  - theoretisch - zwanger
Dan moet je zeker positief blijven maar dat is tijdens die wachtweken wel extra zwaar
Alles wat je voelt .... goed of juist niet ?
Het brengt een enorme spanning op je dagelijks leven, je relatie en je werk
Toch probeer ik positief te blijven want ik wil zo graag moeder worden...

Deedee, dat HSG onderzoek is voor mij al enige tijd geleden maar ik weet het nog maar al te goed
Behoorlijk rottig maar voor het goede doel ondergaan wij 'sterke' vrouwen toch maar een boel
Ik hoop maar dat je er baat bij hebt, sommige vrouwen worden daarna spontaan zwanger...

Wat ik ooit eens heb gehoord: je mag even de moed verliezen maar NOOIT de hoop !
Dat is mijn motto geworden...

Veel succes allebei

Liefs, SunshineJo

Ik geef je groot gelijk Poek dat je na een half jaar weer terug gaat naar je gyn.
Een jaar wachten is echt belachelijk lang vind ik.

Ik heb nog niet heel veel onderzoeken gehad maar tot nu toe is alles goed.
Interne echo: uitslag alles goed en geen PCO.
Bloedonderzoek: eerste uitslag "je hebt een goede ei-sprong gehad" de rest van de uitslagen wilde ze (nog) niet vertellen en krijgen we bij de gyn te horen 26 maart.
HSG: eileiders zijn niet verstopt.
Bij m'n vriend is ook alles goed, uitslag: normale kwaliteit
Ergens ben ik blij dat alles goed is, maar ergens ga ik daardoor erger twijfelen. Als alles goed is, waarom ben ik dan nog niet zwanger na ruim twee jaar?
Als ze iets vinden is er misschien iets aan te doen, nu is het afwachten.

Sunshine volgens mij ben ik jou op een ander forum ook al tegen gekomen.
je mag even de moed verliezen maar NOOIT de hoop !
Mooi gezegd!
Ik heb echt nog goede hoop dat we niet echt de medische molen in hoeven. Deze onderzoeken zie ik namelijk niet echt als de MMM, meer een voorbode ervan.
Er is tot nu toe niets gevonden, dus geen reden om te denken dat het niet gaat lukken.
Heb je trouwens het idee dat de tp geslaagd is? Of is het nog te vroeg om daar iets van te zeggen?

Hé Deedee,

Denk niet dat je mij ergens anders bent tegengekomen hoor, ik schrijf echt alleen hier
Blij om te horen dat je eerste onderzoeken allemaal uitwijzen dat er niets aan de hand is. Bij velen van ons is dat wel anders
Ik snap wel dat je daar heel onzeker van wordt want waarom lukt het dan toch niet
Wie weet na je HSG....
Blijf hoop houden hè !!

Liefs,
SunshineJo

SunshineJo
Sorry ik haalde je even door elkaar met iemand op een ander forum die Sunshine heette. Ik schrijf op twee fora, maar steeds minder. Behalve als er ergens een klein groepje is die ongeveer hetzelfde meemaakt als ik.

Ik ben zeker blij dat alles tot nu toe goed is. En ik heb daardoor ook zeker hoop dat het gaat lukken. Maar af en toe slaat de onzekerheid toe.
Ik prijs mezelf gelukkig dat alles erop wijst dat het kan lukken zonder de mmm.
Maar ik leef wel erg mee met de meiden die wat dat betreft minder geluk hebben en niet zonder de mmm kunnen.
Ik weet dat er een kans is dat wij ook die kant op gaan en ik wil graag weten wat me dan te wachten staat. Vandaar dat ik hier meelees. Ik reageer niet veel hier omdat wij niet in de mmm zitten. Maar na ruim twee jaar heb ik wel het idee dat ik thuis hoor in het groepje: als zwanger worden langer duurt

Ik ga voor je duimen dat je tp van vorige week gelukt is. Voel je al wat of is dat nog te vroeg?

Hai,

Ja jouw verhaal is heel herkenbaar zie mijn topic(loona06).
Na mijn HSG (we waren toen wel ruim  2,5 jaar op weg) wilden ze een half jaar wachten en dan een kijkoperatie. Ik was t zo zat dat ik heb gezegd ik wil nu een kijkoperatie en die heb ik toen gehad. Daarna was ik vrij snel zwanger, er was lichte endometriose geconstateerd en dat wil niet zeggen dat je dan niet spontaan zwanger kunt worden, want veel vrouwen hebben dat die gewoon kids hebben en t nie weten. Maar een maand na die kijkoperatie was ik dus wel zwanger!! Al met al heeft t 3 jaar geduurd. In feiten doen ze onder de 2 jaar niets, of er moet iets gevonden zijn dat is een beetje t protocol van t ziekenhuis, niet fijn maar je ziet ook vaak wel dat t alsnog binnen die 2 jaar lukt. En misschien ook omdat je toch al zwanger bent geweest, ook al is dit helaas afgebroken. Wel ontzettend rot een miskraam, lijkt mij heel heftig zeker omdat je zo graag wilt.Ik hoop dat t snel mag gaan lukken, want dat wachten is vreselijk.
Veel succes gr Loona

Terug
Bovenaan