Wie moet ook nog 1 jr doorklussen van gyn?

Deedee, ik herken je gevoel van wij zijn niet bezig met een behandeling, maar ik hoor hier toch thuis. Dat gevoel heb ik tenminste. Wij moeten maar doorklussen totdat we 2,5 jaar bezig zijn en dan pas gaan ze toeters en bellen uit de kast trekken (waarschijnlijk eerst IUI). Ik vind het zo frustrerend al bijna 2 jaar bezig te zijn en nog altijd niet zwanger te zijn. Het maakt me ook bang. Want wat staat ons allemaal nog te wachten? Gaat het nog jaren duren? Krijgen we uberhaupt ooit een kind? Ik kan mezelf er helemaal gek mee maken. Niemand kan me namelijk antwoord geven op al deze vragen.
Loona, jouw verhaal geeft weer een beetje hoop. Je schrijft in je topic dat je je leven rigoreus om hebt gegooid en toen  werd je  zwanger. Hoe heb je het dan omgegooid als ik vragen mag?
liefs Poek

Loona er zijn veel verhalen over zwanger worden na een HSG, maar ja ik heb ondertussen zoveel verhalen gehoord dat ik ze niet meer geloof. Nou ja niet meer geloof is niet de juiste benaming. Dat ik niet geloof dat ze op ons van toepassing zullen zijn.
Maar ja we zullen het wel merken het komende half jaar.

Poek wij krijgen komende week een gesprek met de gyn. Waarschijnlijk gaat ze zeggen dat we een half jaar zelf moeten proberen en dat we daarna in aanmerking komen voor IUI. Wij zijn dan ook 2,5 bezig. Ik begreep van de assistenten dat ze in 'ons' ziekenhuis pas met IUI beginnen als je 2,5 tot 3 jaar bezig bent.
Ik denk wel dat we uiteindelijk een kindje gaan krijgen. Maar geen idee hoe lang het nog gaat duren. Er zal wel een reden zijn waarom het zolang duurt. Maar of ik ooit achter die reden kom?
Niet opgeven he? Hoop blijven houden.

Hai Poek en Deedee,

Ik las jullie verhalen en ik wil jullie graag een hart onder de riem steken. Zelf ben ik nu 8 weken en drie dagen zwanger na een tp. Dus uiteindelijk is het het allemaal waard!
Ook bij ons werd er niks gevonden en werden werden we voor een jaar weggestuurd (2004), daarna was ik spontaan zwanger na een vakantie en heel blij, maar dat bleek een 'windei' te zijn (een leeg vruchtzakje). Dus maar weer een half jaar aankijken en daarna maar weer gesprekken en toen het HSG onderzoek (klote onderzoek inderdaad, bij moest het ook 2x omdat de 1e keer dat kapje ervan afschoot.) In 2005 3 x IUI gehad, maar helaas niet zwanger, ondanks de hormonentoedieningen.   Toen mochten we eeeeeeeindelijk op voor IVF, maar de wachtlijst was toen 9 tot 12 maanden. dat werd dus een jaar later een gesprek voor IVF. Ik ben nu 38, wordt dit jaar al 39, dus je kunt mijn ongeduld begrijpen. Ik ben soms ook heel boos geweest op dat langzame gedoe in de procedures, en heb zelfs een keer overwogen dan maar naar Turkije te vliegen en daar IVF te laten doen.
Nu is het nog steeds heel moeilijk onbezorgd blij te zijn. Maar bij de echo van 7 weken hebben we een hartje gezien en gehoord, en ik kan jullie vertellen, dan is alles het waard geweest. Mijn gyn zei me dat ze in iedergeval doorgaan met IVF t/m 41 jaar bij mij, dus dat gaf me ook een beetje rust.

Dus heel veel doorzettingsvermogen en ook gewoon geluk toegewenst. Ik hoop dat ik jullie toch een beetje hoop gegeven heb,

groetjes Melissa

Melissa, geweldig dat je nu zwanger bent, na alles wat je hebt meegemaakt! Ik hoop voor je dat alles goed mag blijven gaan! Het is altijd fijn om te horen dat  mensen toch nog zwanger worden uiteindelijk. Dat geeft inderdaad hoop!
Deedee, ik ben niet gelovig, maar geloof wel in het lot. Het zal ook voor mij zo moeten zijn. Niet alles in het leven gaat vanzelf. Zo ook zwanger worden. Mocht het ooit een keer raak zijn dan waarderen we het des te meer! Ik word over een paar maanden 31 en heb zoiets van tot mijn 40ste heb ik in ieder geval de tijd. Dat geeft wel een beetje rust. Al hoop ik dat het niet nog jaren gaat duren, want het kost zo veel energie en verdriet. Hopelijk is het lot ons gunstig gezind! liefs Poek

Lieve Deedee, Poek,   Loona en Melissa,

Het valt allemaal niet mee hè
Als je vooraf maar wist hoe lang je alles moest doorstaan maar dat is nu juist de clue
Je kunt er NIETS van zeggen
Het is niet makkelijk om maar te worden afgescheept met de mededeling het 'nog maar eens zelf te proberen...'
Ik heb vanwege mijn leeftijd een beetje geluk gehad. Mijn gyn. heeft aangedrongen op  'preventieve IVF'
D.w.z. na 1 jaar proberen direct overstappen op IVF (maar dat had ook te maken met mijn endometriose verleden)
Ik ben 1 jaartje jonger dan Melissa. Meid, jij geeft me weer moed om door te gaan
Ik word in mei 38 en ben nu ruim 3 jaar bezig, bij aanvang van onze 3e IVF op 13 juni van dit jaar dus 3,5 jaar
Ik wil je veel gelukwensen tijdens je zwangerschap en hoop ook dit jaar nog dat prachtige nieuws hier te kunnen brengen

Veel liefs,

SunshineJo

Hoi Sunshine Jo, Deedee, Pook en Loona,

Wat fijn om te lezen dat jullie wat aan mijn verhaal hebben. Ik weet van mezelf dat ik me ook altijd optrok aan verhalen over vrouwen die toch plots zwanger raakten, onverwacht of na lang proberen. Na een voorlichtingsavond over IFV was ik bijna afgehaakt, geschrikken door zoveel hormonen en de punctie. Maar je gevoel is toch weer sterker en als je het niet probeert, weet je het ook niet of dat wel gelukt zou zijn. Vandaag ben ik 9 weken en 1 dag zwanger en schrijf in het zwanger forum bij de oktober meiden.
Shunshine Jo, blijf hoop houden meid, ik hoop voor jou dat je nu snel zwanger raakt danwel dat er veel eitjes geoogst kunnen worden bij de volgende ivf, want een terugplaatsing is zoveel minder stress, en dat heeft bij mij wel gewerkt.
Voor de andere meiden, veel sterkte met geduld hebben, maar blijf altijd hoop houden!

Veel liefs, Melissa

SunshineJo, het is inderdaad die onzekerheid waar ik in ieder geval soms helemaal gek van kan worden. Niemand weet of we in de toekomst wel of niet zwanger worden. Konden we maar in de toekomst kijken, dan maakten we ons nu niet zo druk of konden we al aan een rouwproces gaan beginnen. Dan weten we in ieder geval waar we aan toe zijn. MAar ja, zo zit het leven niet in elkaar. Jij bent al heel wat stappen verder in het zwanger worden proces en ik vind het onzettend knap hoe je alles verwoordt en ermee om gaat. Heel veel mensen hebben hier wat aan jou. Hopelijk heb je ook wat aan ons. Ik kan je alleen maar heel veel succes wensen, het is je enorm gegund.
Melissa, fijn dat alles goed met je gaat. Je begrijpt vast wel dat ik niet zo veel rondneus op het zwangerforum. Dat is voor mij toch wat te confronterend. Die meiden hebben allemaal datgene waar ik zo naar verlang en het gemis maakt me verdrietig. Maar ik vind het fijn dat je ons een hart onder de riem steekt!

liefs Poek

Terug
Bovenaan