wie nog meer??

Overal waar ik vertel dat Milo bij mij in bed slaapt kijkt iedereen me meteen zo vuil aan, zeker in NL is dit echt een taboe lijkt wel! Voel me echt alsof ik de enige ben. Ook mijn vriendin die een kleintje heeft in de leeftijd van Lior vindt dit echt not done, terwijl Lior ook nog lekker bij ons komt liggen. Behalve het feit dat het handig is met bv vind ik het ook gewoon zo heerlijk om mijn twee lieverds naast me te hebben!!!  Wij hebben wel een kingsize bed van 1.80 bij 2 dus dat scheelt.  Ben ik nou echt zo'n vreselijke moeder?? Mijn vriendin laat zelfs haar jongentje krijsen als hij zich niet goed voelt, terwijl ik onmiddelijk m'n kind uit bed haal en hem of haar lekker bij mij laat kroelen. Is dit zo raar????

Hey Stephanie,

Ik vind het niks raar hoor! Vannacht schreeuwde Tyche moord en brand. Dus heb ik haar bij ons in bed gepakt en was het goed. Toch leg ik haar na een tijdje terug omdat ik gewoon bang ben dat er iets gebeurd. Vooral ook omdat we een waterbed hebben. Maar als jullie het fijn vinden moet je het gewoon doen hoor. Al zou ik wel oppassen met alcohol zeg maar, maar dat zul je al wel doen.
Je bent helemaal geen vreselijke moeder. Juist een liefdevolle!!

Groetjes Kirsten mama van Tyche

Ik zie zowiezo niet in waarom de ene opvoeding goed is en de andere
slecht hoor.... Zolang je je kind geen kwaad doet, en jij en hij zich er
goed bij voelen....wat is dan het probleem?? Persoonlijk slaap ik erg
onrustig, dus voor mij zou het echt geen optie zijn, maar als het wel kan
waarom niet??

Liefs Annet

mijn dochter slaapt ook gewoon bij mij in bed, ik geef ook borstvoeding en ik heb er ook geen problemen mee. zij komt nog vrij vaak s'nachts en ik hoef haar dan alleen maar even aan te leggen. Veel mensen zeggen dat het nu toch echt wel eens tijd is dat ze in haar eigen bed gaat slapen want daar worden ze zelfstandig van of zoiets.....
ik laat ze meestal maar kletsen.... ik moet zeggen dat ik soms wel heel erg moe ben na een paar nachten in blokjes van 2 uur te slapen, maar ik slaap meestal tussen de middag even en dan ben ik weer helemaal de oude.

Tuurlijk ben je geen slechte moeder!!!

Je moet toch gewoon lekker doen waar je jezelf prettig bij voelt?
Bij ons ligt ook regelmatig 1 van de meiden tussenin. Marin eigenlijk niet, omdat ik dat zelf eng vind, maar de andere 2 wel, gezellig toch?

Liefs Annemarie

Hoi Stephanie,

Trek je vooral niets aan van wat andere zeggen. Als jullie het fijn vinden moet je het vooral doen! Maar ja, is het niet zo dat anderen altijd van zichzelf vinden dat ze het beter doen???!!!! Er wordt alleen altijd zo snel een oordeel geveld over andere gedachten qua opvoeding en aanpak.

Wij hebben het nooit gedaan, omdat ik vind dat ze allebei een eigen bedje hebben en er ook aan moeten wennen dat dat hun plaatsje is. Toen Merijn 2 weken geleden waterpokken had, wilde hij per se bij mij in bed liggen. Ik heb dat toen ook gewoon gedaan, omdat hij erg verdrietig was en veel pijn had,  met als gevolg dat ik zelf om 1.00 uur nog niet sliep, omdat hij steeds van boven naar beneden schoof in bed (van de jeuk denk ik). Om 1.00 uur dus terug in zijn eigen bed gelegd en wij hebben allebei goed geslapen. Het probleem met Merijn is wel dat hij nu nog steeds iedere avond probeert om bij mij in bed te kruipen, maar dat wil ik dus niet.

Siebe heeft vannacht ook liggen spoken vanwege de waterpokken en op zeker moment heb ik hem ook bij me in bed gelegd, omdat ik er al een keer of 6 uit was geweest.

Bij uitzonderingen mogen ze dus wel bij me liggen, alhoewel dit ook wel de eerste keer was denk ik sinds ze geboren zijn. Zowel Merijn als Siebe hebben wel de eerste weken in een ledikantje bij me op de kamer gelegen, maar zijn na een aantal weken naar hun eigen kamertjes gegaan. Ook daar zijn de meningen over verdeeld.

En zeg nou zelf, in mijn positie, als straks mijn prins op het witte paard voorbij komt, kan ik het toch niet maken dat er twee kinderen bij me in bed liggen , hahahaha

Groetjes Fonske.

Je moet zeker doen wat je zelf wil.
Maar ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die een beetje raar kijken.
Ik ben er zelf ook geen voorstander van.
Merel slaapt al vanaf dag1 in haar eigen bedje en daar ben ik blij om, ze heeft nu totaal geen problemen om naar bed te gaan!

Ze heeft niet voor niets haar eigen bedje.
En wat over een paar jaar?
Straks willen ze niet eens meer naar hun eigen bedje. Ik zou er niet aan moeten denken om daar dan problemen mee te krijgen.

En daarbij, ik ben getrouwd.. wil mijn relatie ook een beetje leuk houden.En met een kind iedere avond in bed, lijkt me niet echt geslaagd. (niet dat het hier nu zo vaak feest is in bed...hahaha..maar toch)

hallo elise,
Ik ben ook getrouwd maar ik ondervind geen hinder in mijn sexleven doordat mijn dochter bij ons in bed slaapt. Misschien is dit bij jou wel het geval maar sex is niet perse aan bed gebonden..... nieuwsflits !!!!!!!!!!!!!!!!  je kunt ook sex hebben op andere plaatsen. bijvoorbeeld onder de douche of op de keuken tafel... ik noem maar een paar willekeurige locaties. Of je kindje nu wel of niet bij je in bed slaapt...... probeer het eens het is de moeite waard
groetjes lissas

Terug
Bovenaan