Wie ook deze maand naar de gyn?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik las de laatste tijd nogal eens dat er een aantal van jullie ook doorverwezen zijn naar de gyn. Ik was benieuwd wie dat zijn, hoelang jullie bezig zijn en wat de ervaringen tot nu zijn....
In het kort mijn verhaal:
Ik ben 30 jaar en heb al een gezonde zoon van ruim anderhalf jaar. Bij hem zijn we ook lang bezig geweest en hadden toen ook al een bezoekje gehad bij de gyn. Ik ben toen met een inwendige echo nagekeken en alles zag er op het oog goed uit. Mijn mans sperma is ook onderzocht en alles was goed. We werden weer naar huis gestuurd om het nog eens even gewoon te proberen. 3 maanden later was ik zwanger op de natuurlijke manier.
Nu zijn we alweer 13 maanden bezig voor een tweede. Op tijd begonnen, omdat de eerste ook zolang op zich liet wachten. 7 mei moet ik weer naar de gyn op verwijzing van de ha. Ik ben weer erg benieuwd.
Ik heb een regelmatige cyclus van 27 dagen en verder, tja, merk ik eigenlijk niets vreemds. Ik heb wel een problematische bevalling gehad, misschien dat dat iets heeft veroorzaakt?
Ik moet wel bekennen dat ik nu wat meer rust in mijn hoofd heb. Wel spannend, je hoopt natuurlijk dat alles oke is. Maar als er dan iets is, zit ik tenminste op de juiste plek en ga ik ervan uit dat ons kunnen helpen.
10 mei heb ik mijn NOD en stiekem hoop ik dat de gyn 7 mei al iets (of niets) kan zien.....
Hoe gaat het met jullie? Zenuwen? Of juist niet? Ik zou het fijn vinden om ervaringen uit te wisselen en elkaar te steunen met onze ervaringen.....

Liefs,

Ginger ronde 13
mama van Thijs

Hoi ginger,

Ik ben bijna 29 (12 mei) en mijn vriend en ik zijn nu 15 mnd bezig voor de eerste.. 18 mei moet ik naar de gyni.. Ik had eerst 11 mei gemoeten maar mijn nod is 9 mei dus dat had geen zin omdat ze dan de eerste onderzoekne niet kunnen doen.. Stiekem hoop ik gewoon zwanger te zijn en niet naar de gyni te hoeven maar ja zou wel een toeval zijn als het nu in ene wel lukt.. Mijn vriend zijn van de hoogenbandjes zijn al getest en die kunnen kampioen worden dus daar ligt het niet aan.. Ben best zenuwachtig als ik aan de onderzoeken denk.. Weet totaal niet wat me te wachten staat.. Doet het pijn en hoe gaat dat in zijn werk etc.. Hebben jullie het aan andere verteld dat jullie weer bezig zijn?? Ik heb het gelukkig niemand verteld want nu achteraf ben ik blij aangezien we zo lang moeten wachten dat ik geen vragen krijg van en is het al zover enzo... Hoop dat je me een beetjes op de hoogte houdt aangezien jij eerder moet dan mij.. Duim iig voor je dat ze niks hoeven te doen en er gewoon al wat zit..

Groetjes phoebe

Hallo,

Wij zijn inmiddels 17 maanden bezig voor een 2e. Wij hebben al een dochtertje van 26 maanden. Ik ben begin april voor het eerst bij de gyn geweest en vind het allemaal erg spannend. De onderzoeken vielen mij tot nu toe erg mee (inwendig onderzoek met eendebek en inwendige echo) Vervolgens heb ik mij laten prikken op Chlamydia (standaard onderzoek) en moest ik op de 21ste dag van mijn cycles bloedprikken om het progrestorongehalte te bepalen (voor de eisprong) ook zijn de zwemmers van mijn man onderzocht. Morgen krijg ik de uitslag van bovenstaande onderzoeken en ben best wel gespannen. Wie weet is er wel wat mis... je begint je toch wel zorgen te maken, tenminste ik wel.

Groeten Jetteke

Hoi Hoi,

Ik ben na 6 regelmatige cyclussen vorige maand doorverwezen ivm bloedingen (vn contactbloedingen). Na veelvoudige kweekjes en uitstrijkjes (onder andere ook chlamidia inderdaad) en alles bleek goed.
Ik had een afspraak voor afgelopen vrijdag...
Ik bleek een grote ontsteking te hebben aan de baarmoederhals/mond.
Ze hebben het schoongemaakt en ze hebben er een antibioticakuur tegenaangegooid!
waarschijnlijk heeft het iets te maken met mijn eerdere miskraam.

Ik moet 1 juni weer terug en dan hopen dat we weer vol goede moed kunnen starten..
Ik vond het wel moeilijk te horen dat we de afgelopen maanden eigenlijk voor niets zo geprobeerd hebben!
Ik probeer er zo nuchter als kan onder te blijven maar blijft  moeilijk!

Houden jullie me op de hoogte,
groetjes
Mara

Hoi iedereen!

Even een berichtje uit het buitenland... Bij ons in Oostenrijk is het zo dat elke vrouw vanaf haar 1e menstruatie jaarlijks 1 keer naar de gyn gaat, voor inwendig onderzoek en uitstrijkje. Ik ben bij een prive-gyn, het onderzoek moet ik zelf betalen maar het uitstrijkje betaalt de verzekering. Je kunt ook naar een niet-prive arts gaan, dan betaal je helemaal niks. Aan het begin moest ik er erg aan wennen, zo'n vreemde man die daar  in je zit met allemaal vreemde apparaten. Maar ten eerste is hij echt ontzettend aardig, en alle vrouwen doen het hier elk jaar. Je krijgt natuurlijk ook borstonderzoek.

Als je zwanger bent moet je verplicht een aantal keren bij je gyn langs voor echo en andere onderzoeken. (ben nog niet zwanger dus kan nog niet uit ervaring spreken) Je krijgt dan ook een 'moeder-kind pas' waarin alles wordt opgeschreven om  jou en je kind goed in de gaten te kunnen houden. Ik vind dat wel een goed systeem hier, en denk dat het een voordeel zou zijn voor alle vrouwen als het in Nederland ook zou zijn.

Wie kan mij iets vertellen hoe dat in Nederland in z'n werk gaat als je net zwanger bent? Hoe vaak moet je naar de (huis)arts of gynaecoloog?

Groetjes,
Lien.

hallo allemaal,

ik ben nieuw hier en ook nieuw in de wereld van het zwanger worden. Ben net een week gestopt met de pil en dus nog ongesteld. Ik ben reuze benieuwd hoe alles gaat. Kan iemand mij uitleggen waar ik nu in het begin vooral op moet letten?

Hoi,

Zover ik weet:

Als je een posi test in handen hebt maak je met de verloskundige een afspraak voor als je ongeveer 12/13 weken bent. Daar maken ze geloof ik een echo (of ze verwijzen je door naar een echocenter). Daar word dan gekeken hoe ver je bent. Dan ga je op controle bij de verloskundige. Dit is eerst 1 x per maand en de laatste 2 mnd geloof ik om de 2 weken...
Als je niet weet wanneer het kindje verwekt is.. Dan ga je naar de huisarts en deze verwijst je door voor een echo! Bij 3 mnd kom je dan bij de verloskundige..

Ook kan het zijn dat je medische bent. Dan kom je gelijk bij de gyn. Maar dit is als er lichamelijk iets met je aan de hand is geloof ik!

Ik weet er ook het fijne niet van maar dit is het wel zo een beetje!

Groetjes
Mara

Hoi Wendoosje!

Zeer waarschijnlijk zal je eerst nog moeten ontpillen.. (hoeft niet bij iedereen)

Slik je al foliumzuur?

Geniet er lekker van met je mannetje! dat is de beste manier om zwanger te mogen raken!

Groetjes
Mara

Terug
Bovenaan