Wie ook deze maand naar de gyn?

Hoi Boekie,

Jammer....hebben ze wel verteld hoe nu verder? Natuurlijk eerst nog de tweede test afwachten. Bij onze eerste pogingen kreeg ik dus ook een inwendige echo. Idd een mooi gezicht! Ik kon precies (met uitleg van de gyn) zien dat ik net een eisprong gehad had.
Je zei dat je baarmoeder leeg was. Dus ze kunnen dat meteen zien? Ik moet 3 dagen na mijn bezoekje bij de gyn ongesteld worden, dus zouden ze dan ook kunnen zien of ik wel/ niet zwanger ben? Ik hoop natuurlijk stiekem van wel.....

Meid, heel veel succes met je vervolgonderzoeken en ik blijf voor je duimen! Laat je wat horen als je iets meer weet?

Liefs,

ginger

Hoi allemaal,

Ik zal me ook even voorstellen: ik ben Majke en mama van Nienke van 6, Sjoerd en Thijs van  4. In een ander topic heb ik jouw voorkeuren voor namen gezien Ginger en ik denk dat wij aardig op 1 lijn zitten. Samen met mijn mannie wil ik zo graag nog een kindje  maar daar zijn we al ruim anderhalf jaar mee bezig. Nu hebben we net een aantal onderzoeken gehad en de gyn wil ons alleen maar een ICSI behandeling aanbieden omdat iets anders volgens hem kansloos is. Vreemd genoeg ben ik na S en T nog 2 keer zwanger geweest, de laatste keer met carnaval dit jaar. Beide keren eindigden in een miskraam. Omdat we een ICSI traject een te grote belasting vinden voor ons gezin hebben we besloten het ziekenhuis te laten voor wat het is en gewoon te blijven proberen met behulp van ovutesten en zeer gericht klussen.
Ik vind het leuk om jullie topic te lezen omdat ik me hier een beetje thuis voel; meer dan bij andere topics.

Ten slotte nog een antwoord op een vraag...alleen weet ik de vraag niet meer, ff spieken...

O, ja, of ze kunnen zien of je zwanger bent, Ginger. Helaas, nee dat kunnen ze niet omdat het embryootje ingenesteld zit in de baarmoederwand en daar eigenlijk in op gaat. Pas vanaf een week of 6 (2 weken overtijd...) kunnen ze een vruchtje waarnemen. Ik zou zelfs zeggen: als je zwanger bent, neem dan contact op met het zkh of je wel een echo mag want er gaat dan wel iets naar binnen.
Nou, hopelijk mag ik met jullie meekletsen. Het lijkt mij in elk geval wel leuk.

Hoi majke,

Kom hier maar gezellig kletsen hoor!
Ik ben nog niet zo heel lang actief op dit forum, ongeveer anderhalve week nu. Tijdens de pogingen van mijn vorige zwangerschap was ik hier ook en vond het erg prettig.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik nog niet zoveel aansluiting heb bij de rest, vandaar mijn nieuwe topic. Ik vind het fijn om te kletsen met meiden die al langer bezig zijn, het is wellicht toch een wat andere situatie geworden.......
Wat vreemd dat ze alleen maar ICSI willen toepassen?  Hebben ze je ook verteld waarom andere behandelingen geen zin zouden hebben? Misschien ben ik te nieuwsgierig dan zeg je het maar hoor!

Leuke naam trouwens Thijs..haha! Dus je herkende me al van het stukje over de favoriete namen? Grappig! Ben nu wel nieuwsgierig geworden naar jouw favorieten......
Hoef je niet te zeggen hoor!

Ik ga nu lekker pitten, morgen weer werken dan kom ik nog wel even langs om wat te kletsen en wat meer van mezelf vertellen.

Groetjes,

Ginger
ronde 13
mama van Thijs

hoi dames,
wij hebben sinds 3 maanden ongeveer alle onderzoeken achter de rug.
We zijn inmiddels begonnen aan ronde 18, bij ons duurt het dus ook al een hele tijd.

die Chlamydia test doen ze om problemen te voorkomen, bij de HSG ( foto's die ze maken van je baarmoeder en eileiers) veroorzaken ze nog meer problemen als je chlamydia hebt/gehad.
ze doen dat gewoon uit voorzorg, zodat ze zeker weten dat tijdens de HSG alles goed gaat. ze laten met de HSG test, contrasterende vloeistof in je baarmoeder lopen, die door je eileiders je buikhlote inloopt. en daar worden foto's van gemaakt, of alles goed open is.

liefs Saarj

Hey.

Wij zijn nu 15 maanden bezig voor een tweede wondertje.
Het heeft 1,5 jaar geduurt voordat ik zwanger werd van onze kleine meid, maar uiteindelijk toch nog spontaan.
We zijn 3 weken geleden naar de dr. gegaan. (met temp.lijst van 3 ronde's). Die heeft ze bekeken en ze snapte er niks van......Mijn temp. stijgt 5 dagen voor mijn NOD, terwijl dit altijd rond dag 14 moet zijn. Dus een erge late eisprong.
Mijn man moest zijn zwemmers laten controleren. Hier is, gelukkig, alles goed mee.
Volgende week woensdag moet ik weer naar de dr. en dan verwijst ze me door naar de gyn. Tenminste dat had ze de vorrige keer gezegt, dus ga ervan uit dat dat ook het geval is.....erg spannend allemaal.
Ik wens iedereen veel succes met de onderzoeken en hoop dat we allemaal toch uiteindelijk spontaan zwanger (kunnen) worden.

Groeten van Miena.

Hoi, hoi,

De naam die we voor een eventuele 3de jongen hadden staat ook in jouw lijstje Ginger; was Mats. Maar omdat onze achternaam ook begint met een S, matcht dat niet zo mooi.
Ik vind de namen die jij genoemd hebt erg leuk omdat het gewone namen zijn. Ik houd zelf niet zo van dat aparte...Ook niet van engels dus ja..
Wij gaan komend weekend de vruchtbare dagen in. Dat wordt dus weer gericht klussen.
Ik gebruim ovu-testen en daar kan ik heel nauwkeurig mijn eisprong mee bepalen. Ik heb ontdekt dat mijn eisprong later ligt dan ik dacht; meestal tussen dag 15 en 18 zoiets met af en toe een uitschieter naar dag 20. Door die testen weet ik precies wanneer ik ongi moet worden (nl. 15 dagen na een posi test) en dat scheelt veel valse hoop voor mij.

Om nog even antwoord te geven op je vraag: om IUI of IVF te kunnen doen heeft de gyn minimaal 1 miljoen goede zaadjes nodig. Dat halen we bij lange na niet dus vandaar ICSI.

Je vraagt maar hoor; door al mijn gespeur, gevraag en natuurlijke interesse (ik geef nl de cursus Samen Bevallen) ben ik inmiddels behoorlijk op de hoogte van alle ins en outs van zwanger worden, zwanger zijn en bevallen. (En ik vind ook dat ik wel wat kaas heb gegeten van opvoeden )

Groetjes,

M3

Hoi,

Ben hier ook nieuw. We zijn al 20 maanden bezig.
Loop al vanaf januari dit jaar bij de gyn en bij ons is alles eigenlijk goed. We zijn beide getest en niks zou ons in de weg moeten staan.
Ik krijg nu iedere maand een inwendige echo om te kijken hoever ik in mijn vruchtbare periode zit zodat we kunnen plannen.Valt niet mee hoor. Dit weekend is het weer zover, ben in mijn vruchtbare dagen nu. Als het over 2 maanden nog niet is gelukt dan gaan ze verdere onderzoeken doen. Ben benieuwd

Terug
Bovenaan