Wie ook IUI ?

quote: Sylvia77 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-03-2008 14:54:34'));

Hallo Allemaal,

Graag zou ik willen kletsen met dames die ook aan IUI gaan beginnen of reeds hiermee ervaring hebben.

Groetjes, Silvia

Hoi hoi,

Ook ik ga met IUI starten!
Ik heb vorige week leren prikken, het is me meegevallen had verwacht dat ik het niet bij mezelf zou durven doen.Maar heb het toch gedaan!

Ik moet nu wachten totdat me menstruatie er is en dan moet ik het ziekenhuis bellen en dan ga ik vanaf dag 3 spuiten (puregon) en dan moet ik vanaf dag 10 om de dag voor een echo en dan gaan ze kijken hoe de folikels groeien en als de arts de tijd rijp vind moet ik diezelfde avond pregnyl spuiten en dan moet binnen zo veel uur geinsimineerd worden.
Dus ik ben heel benieuwd!
Ik verwacht er eigenlijk niet veel van want de kans via IUI is ook niet zo heel erg hoog,Ik ben wel heel blij dat ik eerst met IUI mocht starten!Als het niet werkt bij mij gaan we over op IVF,Maar  eerst dit maar eens afwachten!

Ik blijf natuurlijk wel hopen op een wonder.

WANT HOOP DOET LEVEN!!!

Groetjes Trieske

Hey Trieske,

O wat fijn om te lezen dat het spuiten meevalt. Ik heb volgende week woensdag een afspraak in het ziekenhuis om te leren spuiten. Ik vind het wel eng...heb het niet zo met draadjes en prikken in mijn lijf....brrr.
Wanneer moet jij ongesteld worden zodat je kan bellen ?
Ik volgende week zaterdag en de maandag erop kan ik dan gaan bellen. Op dag 10 moet ik dan naar het ziekenhuis voor een echo en waarschijnlijk zal ik wel op dag 11 of 12 ( ik heb een cyclus van 26 dagen ) die spuit moeten zetten. Als alles goed is, is op 1 april de eerste IUI: das wel grappig he. Van onze arts hebben we begrepen dat de kans een op 3 is om middels IUI zwanger te raken.....das inderdaad niet veel.
Maar ja ik lees & hoor toch ook wel links en recht dat stellen zwanger raken middels IUI.....dus ook wij hebben hoop. Maar ik kan me wel goed voorstellen dat als het na 4 keer nog niet gelukt is de hoop langzaam ten onder gaat...maar goed zo lang zijn we nog niet en we gaan uit van het positieve !
Wat is bij jullie de reden voor IUI als ik zo vrij mag zijn.
Ik zal in het kort ff ons verhaal doen. Mijn man en ik hadden al vanaf dag 1 het gevoel dat het niet zou gaan lukken. Na een tijdje zijn we naar de huisarts gegaan ( beetje leugentje gebruikt ) en al snel bleek dat de zaadjes te langzaam waren en ook het aantal is erg weinig. Daar ik vroeger een blindedarmoperatie heb gehad en een licht verhoogd glamudia gehalte in het bloed heb ik vorige week just in case een kijkoperatie gehad. Gelukkig was alles prima en gelukkig kan het sperma van mijn man goed opgewerkt worden zodat we IUI kunnen gaan proberen.

We vinden het nu wel spannend en het wordt met de dag spannender.
Alleen zie ik wel weer vreselijk op tegen het twee weken wachtbankje.
We hadden trouwens eerst een maand wilen wachten met de IUI omdat ALS het de eerste keer zou lukken het een kerstkindje wordt en dat leek ons voor het kind niet leuk. Maar we kunnen echt niet meer wachten en och eigenlijk maak het niks uit: het is maar hoe je er later zelf mee omgaat. We weten wel dat als het zo is we er ieder jaar een mega knal feest van maken want we zijn maar wat blij als ook wij eindelijk zwanger zijn !!!!

Weet jij trouwens wat van bijwerkingen van de pregnyl ? Ik heb wat gelezen over huiduitslag/jeuk en de verhoogde kans op een miskraam en meerling. Dat laatste lijkt ons super leuk is meer dan welkom !

Nou, leuk dat we het verhaal met elkaar kunnen delen !!!

Groetjes, Silvia

quote: Sylvia77 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-03-2008 20:13:40'));

Hey Trieske,

O wat fijn om te lezen dat het spuiten meevalt. Ik heb volgende week woensdag een afspraak in het ziekenhuis om te leren spuiten. Ik vind het wel eng...heb het niet zo met draadjes en prikken in mijn lijf....brrr.
Wanneer moet jij ongesteld worden zodat je kan bellen ?
Ik volgende week zaterdag en de maandag erop kan ik dan gaan bellen. Op dag 10 moet ik dan naar het ziekenhuis voor een echo en waarschijnlijk zal ik wel op dag 11 of 12 ( ik heb een cyclus van 26 dagen ) die spuit moeten zetten. Als alles goed is, is op 1 april de eerste IUI: das wel grappig he. Van onze arts hebben we begrepen dat de kans een op 3 is om middels IUI zwanger te raken.....das inderdaad niet veel.
Maar ja ik lees & hoor toch ook wel links en recht dat stellen zwanger raken middels IUI.....dus ook wij hebben hoop. Maar ik kan me wel goed voorstellen dat als het na 4 keer nog niet gelukt is de hoop langzaam ten onder gaat...maar goed zo lang zijn we nog niet en we gaan uit van het positieve !
Wat is bij jullie de reden voor IUI als ik zo vrij mag zijn.
Ik zal in het kort ff ons verhaal doen. Mijn man en ik hadden al vanaf dag 1 het gevoel dat het niet zou gaan lukken. Na een tijdje zijn we naar de huisarts gegaan ( beetje leugentje gebruikt ) en al snel bleek dat de zaadjes te langzaam waren en ook het aantal is erg weinig. Daar ik vroeger een blindedarmoperatie heb gehad en een licht verhoogd glamudia gehalte in het bloed heb ik vorige week just in case een kijkoperatie gehad. Gelukkig was alles prima en gelukkig kan het sperma van mijn man goed opgewerkt worden zodat we IUI kunnen gaan proberen.

We vinden het nu wel spannend en het wordt met de dag spannender.
Alleen zie ik wel weer vreselijk op tegen het twee weken wachtbankje.
We hadden trouwens eerst een maand wilen wachten met de IUI omdat ALS het de eerste keer zou lukken het een kerstkindje wordt en dat leek ons voor het kind niet leuk. Maar we kunnen echt niet meer wachten en och eigenlijk maak het niks uit: het is maar hoe je er later zelf mee omgaat. We weten wel dat als het zo is we er ieder jaar een mega knal feest van maken want we zijn maar wat blij als ook wij eindelijk zwanger zijn !!!!

Weet jij trouwens wat van bijwerkingen van de pregnyl ? Ik heb wat gelezen over huiduitslag/jeuk en de verhoogde kans op een miskraam en meerling. Dat laatste lijkt ons super leuk is meer dan welkom !

Nou, leuk dat we het verhaal met elkaar kunnen delen !!!

Groetjes, Silvia

Hoi Silvia,

Als het goed is moet ik net als jij volgende week zaterdag ongesteld worden, maar aangezien ik vorige maand 5 dagen overtijd was wacht ik het maar af.

Wij zijn in Mei 2006 gestopt met de pil (prikpil)en toen in jan 2007 ben ik weer voor het eerst ongi geworden en elke maand 28 dagen dus dat was wel heel fijn.Maar ja ik werd maar niet zwanger, en ik had al het gevoel dat het niet goed zat bij een van ons.Toen afgesproken als het op het einde van het jaar nog niet was gelukt dat ik de huisarts ging bellen, nou heb in November 2007 de huisarts gebeld die stuurde ons gelijk door, in December 2007 konden we komen bij de fertiliteitsarts.Eerste keer viel een beetje tegen.Maar einde December moesten we weer terug komen en toen moest ik bloedprikken en kreeg een inwendige echo en mijn vriend moest zijn zaadjes inleveren.Bij mij zag de echo er heel goed uit.
Nou toen zijn we in Februari terug gegaan voor de uitslag en bij mijn vriend waren er te weinig zaadjes.Dus toen moesten we het einde van Februari weer zaadjes inleveren.En de arts had al gezegd als het hetzelfde is of beter gaan we starten met IUI en als het slechter is gaan we beginnen met IVF.NOu en dat eerste was het geval het was beter geworden!!!
Stond er versteld van.
De arts zei je kunt van de hoeveelheid gewoon zwanger worden maar omdat we al zolang bezig waren ging ze ons wel helpen.
Dus nu is het afwachten ik hoop gewoon dat het zaterdag komt!!

En wat betreft de wachtweken na de IUI das natuurlijk heel spannend, maar nu leef ik ook al meer dan 1,5 jaar in onzekerheid iedere maand.
Ik ga gewoon hele leuke dingen plannen die 2 weken.
EN wat ik al eerder zei ik verwacht geen wonderen van de IUI maar ik hoop natuurlijk wel!

En als het een meerling word is het van harte welkom!Maar de arts heeft al gezegd als er 2 eitjes groeien is er niks aan de hand gaan er meer groeien dan stoppen we de IUI.Maar ja de assistente zei als dat dat heel weinig voorkomt.We zien het wel!!

Groetjes van Trieske

Hoi Trieske,

Nou dan gaan we gelijk op.
Jullie zijn al lange tijd bezig zeg. Helaas is bij mijn man het aantal en de snelheid niet oke. De arts zei dat je beter weinig maar snelle zaadjes kunt hebben dan veel en langzaam. Maar helaas is het bij ons weinig EN langzaam.
Ik hoop dat het de zaadjes na de opwerking gaat lukken om het eitje binnen te dringen....maar ja we wachten het maar af he.
Als IUI niet slaagt dan komen we ook in aanmerking voor IVF.
Ik hoor & lees diverse verhalen van IUI. Tja een op de drie vrouwen raakt ermee zwanger dus das niet zo heel veel.
Nou ja laten we maar positief blijven. Rest ons nu niks anders dan afwachten.
Hoop dat IUI slaagt want IVF lijkt me geen pretje. En hoop ook dat het binnen de 3 keer gaat lukken anders krijg ik hormonen toegediend en lijkt me ook niet zo heel erg leuk/fijn.

Op naar zaterdag dan maar........

Gr. Sylvia

quote: Sylvia77 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-03-2008 13:33:19'));

Hoi Silvia,

Wel leuk dat we zowat tergelijkertijd ongi moeten worden of niet !!Kan ook nog he!Moed houden!

Maar moet jij voor de IUI geen hormonen gaan spuiten dan?Ik namelijk wel.
Vanaf dag  3 moet ik Puregon gaan spuiten en dan als de tijd riijp is nog een Pregnyl injectie zetten!
En ik moet vanaf dag 10 om de dag een echo laten maken!

En natuulijk moeten we positief blijven!Wie weet zijn we wel heel snel zwanger!
De wonderen zijn de wereld nog niet uit!

Moet maar snel zaterdag worden.

Groetjes van Trieske

Hoi Trieske,

Nou dan gaan we gelijk op.
Jullie zijn al lange tijd bezig zeg. Helaas is bij mijn man het aantal en de snelheid niet oke. De arts zei dat je beter weinig maar snelle zaadjes kunt hebben dan veel en langzaam. Maar helaas is het bij ons weinig EN langzaam.
Ik hoop dat het de zaadjes na de opwerking gaat lukken om het eitje binnen te dringen....maar ja we wachten het maar af he.
Als IUI niet slaagt dan komen we ook in aanmerking voor IVF.
Ik hoor & lees diverse verhalen van IUI. Tja een op de drie vrouwen raakt ermee zwanger dus das niet zo heel veel.
Nou ja laten we maar positief blijven. Rest ons nu niks anders dan afwachten.
Hoop dat IUI slaagt want IVF lijkt me geen pretje. En hoop ook dat het binnen de 3 keer gaat lukken anders krijg ik hormonen toegediend en lijkt me ook niet zo heel erg leuk/fijn.

Op naar zaterdag dan maar........

Gr. Sylvia

Hey Trieske,

Ja das leuk en toevallig he dat we echt gelijk op gaan.
Deze maand weten we zeker dat we niet zwanger kunnen zijn want op dag 8 van de cyclus waar ik nu in zit ben ik geopereerd: ik heb een kijkoperatie gehad. Dus rond de klusperiode had ik nog veel last/pijn van mijn wondjes/buik en niet zo veel zin.
Nee ik hoef nog geen hormoonspuiten te zetten. Omdat bij mij alles goed is vond de arts dat de eerste 3 keer niet nodig: dan doen ze de IUI in mijn eigen cyclus. Pas na 3 keer gaan ze boel een beetje stimuleren met milde hormoontoediening. Ik lees wel dat de kansen groter zijn met dan zonder maar ja.....ze zullen we weten wat  ze doen.
Ik moet bellen zodra ik ongesteld ben geworden, dat wordt met het weekend en de pasen pas volgende week dinsdag maar misschien dat ik woensdag als ik in het ziekenhuis ben voor de spuitles  al een afspraak maak: ik heb toch een regelmatige cyclus van 26 dagen.
Op dag 10 maakt ze ( de arts ) een echo. Als de eitjes er goed uit zien zal ik wel die avond de spuit pregnyl moeten zetten en de dag erna wordt dan de eerste IUI gedaan ( op 1 april ! Grappig he ! ). En dan is het wachten geblazen.....

We zijn heel erg benieuwd en vinden het erg spannend. We hebben er een goed gevoel bij maar ja dat komt misschien ook omdat we erg graag willen.
Zou super zijn he als we middels IUI zwanger mogen raken.
Hoop dat het ons snel gaat lukken.....kunnen we lekker kletsen over onze dikke buik.

Waarom moet jij trouwens nu al die hormonen krijgen en waarvoor dienen ze ?

Gr. Silvia

Terug
Bovenaan