Wie ook IUI ?

quote: Sylvia77 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-03-2008 08:30:58'));

Hoi Silvia,

http://www.freya.nl/web_medisch/puregon.php  

Hier kun je zien waar de puregon voor dient.
Kun je beter lezen dan dat ik het moet uitleggen, want dan komt er niet veel van terrecht denk ik.haha.

En waarvoor ze nu al met hormonen beginnen, dat is omdat de kansen toch iets groter zijn dan zonder.Maar ja iedere dokter zal daar wel weer verschillend over denken.

Mag ik vragen naar wel ziekenhuis dat jij moet?Als je het niet wilt zeggen is het ook prima hoor!
Ik in Breda!!

Greetzzz
Trieske

Hey Trieske,

Ja das leuk en toevallig he dat we echt gelijk op gaan.
Deze maand weten we zeker dat we niet zwanger kunnen zijn want op dag 8 van de cyclus waar ik nu in zit ben ik geopereerd: ik heb een kijkoperatie gehad. Dus rond de klusperiode had ik nog veel last/pijn van mijn wondjes/buik en niet zo veel zin.
Nee ik hoef nog geen hormoonspuiten te zetten. Omdat bij mij alles goed is vond de arts dat de eerste 3 keer niet nodig: dan doen ze de IUI in mijn eigen cyclus. Pas na 3 keer gaan ze boel een beetje stimuleren met milde hormoontoediening. Ik lees wel dat de kansen groter zijn met dan zonder maar ja.....ze zullen we weten wat  ze doen.
Ik moet bellen zodra ik ongesteld ben geworden, dat wordt met het weekend en de pasen pas volgende week dinsdag maar misschien dat ik woensdag als ik in het ziekenhuis ben voor de spuitles  al een afspraak maak: ik heb toch een regelmatige cyclus van 26 dagen.
Op dag 10 maakt ze ( de arts ) een echo. Als de eitjes er goed uit zien zal ik wel die avond de spuit pregnyl moeten zetten en de dag erna wordt dan de eerste IUI gedaan ( op 1 april ! Grappig he ! ). En dan is het wachten geblazen.....

We zijn heel erg benieuwd en vinden het erg spannend. We hebben er een goed gevoel bij maar ja dat komt misschien ook omdat we erg graag willen.
Zou super zijn he als we middels IUI zwanger mogen raken.
Hoop dat het ons snel gaat lukken.....kunnen we lekker kletsen over onze dikke buik.

Waarom moet jij trouwens nu al die hormonen krijgen en waarvoor dienen ze ?

Gr. Silvia

hallo meiden, ook ik zit nu midden in mijn IUI!! ik spuit nu vandaag voor de 5de dag, puregon, 50.
wij zijn nu inmiddels 3,5 jaar bezig!! we hebben al een mooie dochter van 5,5 jaar, en ik ben al twee keer eerder zwanger geweest!! en meteen he!!! niks geen zkh of iets , alleen toen het met mijn eerste zwangerschap niet goed ging toen moest   ik naar het zkh, en daar is ook ons eerst kindje dood geboren, en daarna hebben we dan ons mooie wonder gekregen rond en gezond,
dus nu na alle onderzoeken , is toch echt duidelijk dat er echt niks aan de hand is bij mij niet en bij mijn man niet??? dus ja waarom lukt het nu dan al die tijd niet!!
daarom heb ik nu 6 keer pregnyl gehad maar helaas heeft dit niet gebaat,
en nu zijn we dan overgestapt op IUI mag ik 6 keer proberen, ( hopelijk heb ik het niet zo veel nodig!!) wel met hormoonspuiten omdat dit meer kans geeft!!
en lukt dit ook niet dan mag ik over stappen op ivf,  ik mocht ook meteen met ivf starten maar vond het zo eng meteen!! daarom eerst dit en dan de rest!  
ik hoop voor ons allemaal dat we middels de IUi zwanger raken, laat ons maar bij die paar zitten die dus wel zwanger raken met iui!!
nou meiden tot snel weer,
xxxx van wendy

Trieske; Bedankt voor de link, ik heb het meteen gelezen. Ik hoor vaker dat het ene ziekenuis wel meteen hormoonspuiten zet en het andere weer niet. Wij zijn onder behandeling van het ziekenhuis in Sittard. We hebben een hele fijne vrouwelijke arts en alles gaat er razend snel. 3.5 maand na het bezoek aan de huisarts is onze eerste IUI.
Maar ik ga woensdag toch eens vragen waarom ze bij mij niet ook meteen vanaf de eerste IUI die hormoontoediending doen.....ik lees inderdaad dat dat de kansen vergroot.

Wendy: Wat leuk dat je met ons meeklets ! 5,5 jaar......jeetje mina zeg das was een lange tijd ! Jullie hebben ook al veel meegemaakt het door het krijgen van een dood kindje: das niet niks !!! Gelukkig dat jullie wel al een dochterje hebben: ik hoop dat ze snel een broetje of zusje krijgt. Maf wel he dat het twee keer lukt en daarna niet mee. De natuur zit soms gek in elkaar en soms is het oneerlijk verdeelt.
Jij krijgt ook al die hormoonspuiten. Wat is bij jou de reden als ik mag vragen > ook om de kans te vergroten ?
Je zit nu al op dag 5....spannend....je gaat al hard naar de eerste IUI. Wanneer staat deze gepland ?
Ik hoop net als Trieske zaterdag ongesteld te worden en dan kan ik 10 dagen later terecht voor die eerste echo en dan op 1 april voor de eerste IUI.
Hoe vergaat jou dat prikken ? Moet je ook in de buik prikken ? Ik kijk er zo tegenop.......ben een beetje bangig voor prikken....brrrrrrr.

Nou wel leuk dat we elkaar gezeldschap kunnen gaan houden tijdens de wachtweken.
Ik hoop dat IUI bij ons alledrie gaat slagen: we gaan ervoor !!!!!!

Groetjes, Silvia

quote: depri reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-03-2008 13:43:12'));

Hoi Wendy,

Join the club!

En dat we maar snel zwanger mogen worden!
En Silvia..........op naar zaterdag!

Trieske

hallo meiden, ook ik zit nu midden in mijn IUI!! ik spuit nu vandaag voor de 5de dag, puregon, 50.
wij zijn nu inmiddels 3,5 jaar bezig!! we hebben al een mooie dochter van 5,5 jaar, en ik ben al twee keer eerder zwanger geweest!! en meteen he!!! niks geen zkh of iets , alleen toen het met mijn eerste zwangerschap niet goed ging toen moest   ik naar het zkh, en daar is ook ons eerst kindje dood geboren, en daarna hebben we dan ons mooie wonder gekregen rond en gezond,
dus nu na alle onderzoeken , is toch echt duidelijk dat er echt niks aan de hand is bij mij niet en bij mijn man niet??? dus ja waarom lukt het nu dan al die tijd niet!!
daarom heb ik nu 6 keer pregnyl gehad maar helaas heeft dit niet gebaat,
en nu zijn we dan overgestapt op IUI mag ik 6 keer proberen, ( hopelijk heb ik het niet zo veel nodig!!) wel met hormoonspuiten omdat dit meer kans geeft!!
en lukt dit ook niet dan mag ik over stappen op ivf,  ik mocht ook meteen met ivf starten maar vond het zo eng meteen!! daarom eerst dit en dan de rest!  
ik hoop voor ons allemaal dat we middels de IUi zwanger raken, laat ons maar bij die paar zitten die dus wel zwanger raken met iui!!
nou meiden tot snel weer,
xxxx van wendy

Hoi Silvia

Ook ik ben met IUI bezig,helaas.Maar ja dat geld voor iedereen hier op de site.
Ik zal even kort mijn verhaal doen er zijn wel mensen die mij kennen maar ik ben
niet echt actief meer op dit forum.Mijn naam is anita in ik heb een man en een zoontje
van 3,5jr.Wij gaan voor een 2de kindje.Bij onze zoon zijn wij ook 3jr bezig geweest ook
6 IUI behandelingen gehad ,met hormonen in pregnyl.Dit heeft ons helaas niets gebracht
toen door voor IVF intake gehad in op de wachtlijst en ja hoor toen bleek ik spontaan
zwanger te zijn.Fantastisch natuurlijk helemaal niet op gerekend, geweldige zwangerschap gehad en een gezonde zoon als resultaat.Naar een jaar begon het weer te kriebelen, dus pil weg want dit zal wel weer een lange weg worden dachten wij.Binnen
3mnd zwanger nooit verwacht maar met 12wk ging het helemaal mis.Daarna nog 3x zwanger geweest in dit ging met 8wk mis.Er is bij ons ook niets te vinden alles is prima maar het blijft nog niet plakken.Dit keer doe ik IUI in eigen cyclus in dat bevalt prima want ik wordt een vreselijk mens met hormonnen plus dat ik veel betere eisprongen heb zonder dan met hormonen.Raar mens ben ik.Zaterdag heb ik een terugplaatsing gehad dus nu zit ik op het wachtbankje.Dit is onze vierde poging in we hopen maar het beste.Het spuiten valt enorm mee daar hoef je niet tegen aan te zien dat deed ik ook maar je voelt haast niet.Van de Pregnyl heb ik geen bijwerkingen ik wist ook niet dat dat mogelijk was maar dat zal wel.Heb je vragen stel ze rustig.Ik hoop voor alle meiden hier dat wij gauw zwanger mogen zijn.
Heel veel succes .

Groetjes Anita

Anita: Jeetje zeg jij hebt ook al een heel verleden. Poeh......
Gelukkig hebben jullie inmiddels  een gezonde zoon maar dat is ook niet zomaar gegaan he.
En nu hebben jullie wel een heel heftige tijd achter de rug met zoveel miskramen: hoe hou je het vol ?! Het is toch gek he: alles is goed maar het blijft inderdaad gewoon niet plakken. Vraag je je soms af waaraan dat ligt he, hoe dat kan.
Ik ga heel erg hard voor je duimen dat deze IUI succesvol is dat jullie zoontje snel een grote broer gaat worden.
Fijn om te lezen dat het spuiten meevalt: ik hoor het steeds vaker. Morgen is het zover dan heb ik de spuitles. Ik laat het maar op me afkomen, hoe drukker ik me maak hoe enger het wordt.
Vandaag had ik een afspraak bij de huisarts voor het verwijderen van mijn hechtingen van de kijkoperatie van 2 weken geleden.....ja ja ik durf het echt niet zelf ik ben een mega held.......................op sokken ! Nou vanmorgen wat jeuk aan de draadjes, ik wrijf even voorzichtig en ja hoor de draadje vallen er zomaar af......ben wel even een paar minuten op bed gaan liggen want het werd me slecht. Ik kan echt niet tegen gefriemel & gepeuter aan mijn lijf....dus draadjes en spuiten....brrrrr. Breek nog liever een been dat ze recht moeten zetten. Dus afspraak huisarts ging niet door.
Nou hou het plaatsje op de wachtbank maar warm want zodra jij eraf komt ga ik erop.
Over precies 2 weken is onze eerste IUI.....spannend.
Kun je me trouwens vertellen hoe jouw ervaring is met IUI: de arts heeft alles uitgelegd maar het is toch anders denk ik als je echt meemaakt.
En moet jij ook bloedprikken en dat ze dan bellen of het wel/niet raak is ?
O ja en je schrijft dat je geen bijwerkingen hebt van de pregnyl: ook geen jeuk ?
Had je van de andere hormonen wel bijwerkingen ?

Trieske: Nog 4 nachtjes slapen..........
Ik merk dat ik ongesteld moet worden: heb mega zin in lekkers.
Vandaag heb ik een cake gebakken: de helft van het beslag zit in mijn buik....mmmmmm. Daar gaan de pondjes die ik zo mooi ben afgevallen.....
Heb jij trouwens bijwerkingen van de hormonen ?

Gr. Silvia

quote: Sylvia77 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-03-2008 16:44:40'));

Hoi Silvia,

@Silvia

Ik ben nog niet begonnen met de hormonen, pas als ik ongested word mag ik na 3 dagen beginnen.En wat de bijwerkingen betreft, de assistente zei dat dat wel mee zou vallen.Alleen van de pregnyl kan je bijwerkingen hebben.Zoals jezelf zwanger voelen, dus gewoon die 2 weken afwachten want het kan alle kanten op.

@Anita

Ook jij heel veel succes dat je maar heel snel zwanger mag worden!!

Groetjes allemaal van Trieske

Anita: Jeetje zeg jij hebt ook al een heel verleden. Poeh......
Gelukkig hebben jullie inmiddels  een gezonde zoon maar dat is ook niet zomaar gegaan he.
En nu hebben jullie wel een heel heftige tijd achter de rug met zoveel miskramen: hoe hou je het vol ?! Het is toch gek he: alles is goed maar het blijft inderdaad gewoon niet plakken. Vraag je je soms af waaraan dat ligt he, hoe dat kan.
Ik ga heel erg hard voor je duimen dat deze IUI succesvol is dat jullie zoontje snel een grote broer gaat worden.
Fijn om te lezen dat het spuiten meevalt: ik hoor het steeds vaker. Morgen is het zover dan heb ik de spuitles. Ik laat het maar op me afkomen, hoe drukker ik me maak hoe enger het wordt.
Vandaag had ik een afspraak bij de huisarts voor het verwijderen van mijn hechtingen van de kijkoperatie van 2 weken geleden.....ja ja ik durf het echt niet zelf ik ben een mega held.......................op sokken ! Nou vanmorgen wat jeuk aan de draadjes, ik wrijf even voorzichtig en ja hoor de draadje vallen er zomaar af......ben wel even een paar minuten op bed gaan liggen want het werd me slecht. Ik kan echt niet tegen gefriemel & gepeuter aan mijn lijf....dus draadjes en spuiten....brrrrr. Breek nog liever een been dat ze recht moeten zetten. Dus afspraak huisarts ging niet door.
Nou hou het plaatsje op de wachtbank maar warm want zodra jij eraf komt ga ik erop.
Over precies 2 weken is onze eerste IUI.....spannend.
Kun je me trouwens vertellen hoe jouw ervaring is met IUI: de arts heeft alles uitgelegd maar het is toch anders denk ik als je echt meemaakt.
En moet jij ook bloedprikken en dat ze dan bellen of het wel/niet raak is ?
O ja en je schrijft dat je geen bijwerkingen hebt van de pregnyl: ook geen jeuk ?
Had je van de andere hormonen wel bijwerkingen ?

Trieske: Nog 4 nachtjes slapen..........
Ik merk dat ik ongesteld moet worden: heb mega zin in lekkers.
Vandaag heb ik een cake gebakken: de helft van het beslag zit in mijn buik....mmmmmm. Daar gaan de pondjes die ik zo mooi ben afgevallen.....
Heb jij trouwens bijwerkingen van de hormonen ?

Gr. Silvia

He silvia

Sorry dat ik zo laat reageer heb het heel druk gehad.Meid hoe is je prik les gegaan?Alles meegevallen of zeg je nu jullie lullen maar wat in ik vind het verschrikkelijk.HIHIHI
Wanneer moet je beginnen met spuiten?Ik spuit deze keer niet maar jaren geleden wel.
Ik zal je vertellen wat mijn ervaring met IUI was maar dat is persoonlijk.Ik ben begonnen met clomid   vreselijk vond ik het maar dat doet er niet toe want niet iedereen heeft last van de hormonen.OP de 10de dag moest ik komen voor een echo in meestal daarna om de dag.(jeetje wat vergeet je dat snel).Tot het eitje(s) groot genoeg zijn,moest meestal 'savonds heen voor een pregnyl injectie in naar 36uur het zaad inleveren in 2uur later werd het zaad bewerkt terug geplaatst.Daarna begint het wachten.Al met al is het prima te doen alleen ik vond het lange wachten in het ziekenhuis voor de echo's een ramp soms zat ik er wel 1,5uur voor een echotje.Maar ja je moet er iets voor over hebben.Ik heb jaren geleden wel op mijn werk verteld waar wij mee bezig waren want ik moest zo vaak weg dat mensen toch vragen gingen stellen.Dat heb ik nu nog niet gedaan want het valt elke keer nog op mijn vrije dagen of in het weekend.Kunnen ze ook niet steeds zeggen in is het al gelukt.Dit bevalt mij prima zo.Met mijn IUI in eigen cyclus loopt bijna net zo alleen zonder hormonen in mijn eisprong is beter zo dan met hormonen.Dat heb ik weer want dat is natuurlijk niet normaal maar wel weer net iets voor mij.Nou meid ik hoop gauw iets van je te horen in ik hoop dat wij over een aantal weken naar een andere forum kunnen verhuizen .Blijf altijd positief ook al zit het iets tegen ,met een positieve instelling kom je een heel eind.

Groetjes Anita

Terug
Bovenaan