Wie stopt er nog meer in het najaar met de pil?

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik ben 30 jaar en heb een zoontje van 2 jaar en 3 maanden oud. Wij willen voor een tweede kindje gaan maar ik wil pas half oktober ongeveer met de pil stoppen.
De vorige keer was ik in de 2e ronde al zwanger (dat wil niet zeggen dat het nu ook zo snel gaat) maar ik zou mijn zoontje graag 3,5 jaar of ouder willen hebben als de tweede komt. Ik zou het leuk vinden om samen met een paar anderen te wachten tot het zover is!
Intussen kunnen we samen twijfelen of het wel de juiste beslissing is!
Ik vind het namelijk ook erg fijn met z ´n drietjes en toch wil ik niet teveel leeftijdsverschil ertussen, hoe denken jullie daarover?

groetjes mamaC

hallo! Wat grappig.. Ik had vorige maand al een topic geopend met najaar klussers maar daar reageerde eigenlijk niemand op..(tenminste niemand die in het najaar begon(

Ik ben 25 heb een zoontje van 15 maanden maar we willen het leeftijd verschil niet te groot. We hebben besloten om nog 2 maanden de pil te slikken en dan dan nog drie maanden te wachten. We willen in oktober nog op vakantie en dan in november voor het eggie gaan...
We zien wel hoe het verder gaat dan.. We hebben op ons zoontje vijf maanden moeten wachten.. en ook nu zou het niet erg zijn als het dan in 1 keer raak is of een aantal maanden zou duren.. We hopen dat het ons in ieder geval nog een keertje gegund is.

Liefs Jazzie

Hoi mamaC,

Ik ben 24 en mijn vriend is 32. Zit niet helemaal in dezelfde situatie als jullie. Mijn vriend en ik gaan voor een eerste. Morgen slik ik de laatste pil, daarna willen we nog wachten tot ik twee keer uit mezelf ongesteld geworden ben. Als we uitgaan van een cyclus van 28 dagen (die ik altijd had voor ik met de pil begon), gaan we dus vanaf eind augustus voor het echie...

We gaan er niet vanuit dat het meteen raak is, dus waarschijnlijk zitten we straks rond dezelfde periode in spanning te wachten! Lijkt me ook erg leuk om daar met anderen over te kunnen praten. Vind het erg spannend allemaal en kan de hele dag nergens anders meer aan denken, haha! Heb Jazzie al ontmoet bij een ander topic. Echt leuk, dit forum!

Helaas kan ik je dus niet echt adviseren wat betreft je tweede. Kan alleen maar zeggen, zoals bijna iedereen hier: volg je gevoel!

Liefs, ikke

Wat leeftijd verschil betreft.. blijft het lastig..
Ik heb overwogen wat ik het liefst heb.. (dat zou ongeveer drie jaar zijn) maar aan de andere kant is de kans er dat je niet in 1 keer zwanger ben. en ja misschien doem denken.. ik noem het realistisch.. een miskraam kan ook.. ik zou ze liever niet vijf jaar uit elkaar hebben. Dus als het in 1 keer raak zou zijn dan zou er 2,5 jaar tussen zitten. dat is eigenlijk ook het minimum wat ik zou willen.
Daarom hebben we daarvoor gekozen.. verder zie ik het wel.
Als je het zo neer zet klinkt het zo gepland.. maar eigenlijk is het er zo uit gekomen juist omdat je het niet kan plannen. Het enige wat je kan plannen is het minimum aan verschil.
Aan de andere kant lijkt het me ook mooi als mijn zoontje niet te veel verschil heeft met zijn brusje.. Maar idd het is ook zo heerlijk met mijn ventje.. en soms denk ik o.. ik wil hem nog langer alleen.. Het blijft moeilijk..
Ik zou kijken naar wat je voor je gevoel voor je ziet.. Ik zie toch wel kleine kindjes voor me die niet te veel schelen, dat is mijn gezin..
Ik kan me ook voorstellen dat er mama's zijn die graag 1 zelfstandig hebben en op school.. zodat ze ook weer veel tijd hebben met de baby.

we zien wel wat de toekomst in petto heeft.

Liefs Jazzie

Hoi Jazzie,
Dat gevoel heb ik ook, van ik wil nog veel langer alleen van mijn zoontje kunnen genieten!
Hij is zóóóó leuk op dit moment en dan denk ik alweer een DIK jaar over een tweede, WAAROM toch??
Het zijn de kriebels.....hormonen en alls wat daarbij komt.

Ja, MissX daar kan jij straks ook over meepraten, het is heel erg spannend om voor een 1e kindje te kiezen, Hebben jullie lang gedaan over die beslissing?
Wij wel, wij hadden eerst nog van alles wat eerst moest......eerst de badkamer in orde,....eerst de zolder verbouwen,.....eerst een vast contract,......eerst .....etc,etc<<BR>
Mijn zoontje is van april 2006, ik had de hele winter een dikke buik die steeds onder mijn dikke winterjas verscholen zat. Er waren zelfs mensen die niet eens wisten dat ik zwanger was.
Stiekum hoop ik bij de volgende op een zomerbuikje........stom hé?

Jazzie, ik heb vorig jaar november ook al een maand lang de pil laten staan maar de twijfels sloegen weer toe!
Anders had ik er nu misschien ook wel 2,5 jaar tussen gehad.
Tussen mijn broers en ik zit steeds 5 jaar, dat is erg veel want we hebben nooit veel met elkaar kunnen spelen.

Maare ik stop nu want mijn zoontje wordt wakker van zijn middagslaapje.
Ik kijk uit naar jullie berichtjes!
liefs MamaC

Hoi MamaC,

Wij zijn nu bijna 5 jaar samen waarvan we er 4 samenwonen. We wisten allebei van elkaar dat we graag kinderen willen in de toekomst. Een ding was zeker: ik zou wel afgestudeerd zijn en een baan hebben. Nu het afstuderen steeds dichterbij komt en daarnaast in onze vriendengroep een heuze babyboom aan de gang is (oh zo jaloers...), begon het bij mij een aantal maanden geleden al heel erg te kriebelen. Ik heb het er toen wel eens met mijn vriend over gehad en we besloten dat ik een baan zou gaan zoeken na het afstuderen maar dat we niet meer perse op een vast contract zouden wachten. Tegenwoordig kan dat namelijk erg lang duren. Oh wat was ik blij!!! Tot ik een paar weken terug echt zoiets had van, waarom niet toch wat eerder? Kon echt nergens anders meer aan denken joh!  Ik heb het met m'n vriend besproken en toen bleek dus dat het bij hem ook steeds meer begon te kriebelen. We maakten twee weken terug de afspraak dat ik in september zou stoppen met de pil (eind september hoop ik afgestudeerd te zijn) en dan in november voor het echie zou gaan. Dus niet eens meer perse wachten op een baan!! Vind ik er wel een, is het mooi meegenomen. Vind ik er geen, dan daarna wel. In de tussentijd kan ik vast wel ergens anders wat geld verdienen, dan maar niet perse als psycholoog. We hebben het geluk dat mijn vriend al een hele tijd een vast baan heeft, waar hij het erg naar z'n zin heeft en het dus financieel gezien kan van alleen zijn salaris. Nou, toen kwam ik dus op dit forum terecht. Veel meiden vroegen we waarom we dan nog zouden wachten tot november???? Tja, toen ben ik heel hard gaan nadenken. Eigenlijk had ik daar niet echt een antwoord op. Ik heb die vraag voorgelegd aan m'n vriend, en we hebben dus donderdag besloten dat we NOG eerder gaan beginnen. Haha, wat een verhaal he... Ons huisje is er 'klaar' voor. We hebben het anderhalf jaar lang verbouwd en het is helemaal naar onze smaak. Daar zijn we heel erg blij mee. De babykamer fungeert nu als logeerkamer, maar kan zo omgetoverd worden!!

We willen wel echt wachten tot eind augustus met voor het echie gaan. Want stel dat we daar nu al mee beginnen en het is meteen raak, dan ben ik al zwanger terwijl ik nog twee a drie maanden met m'n scriptie bezig moet. Ben gewoon veel te bang dat er dan niet veel meer van komt. Ken mezelf een beetje, haha!! En die twee maanden komen we ook nog wel door, hoop ik!

Liefs, ikke

Moeilijk he dat leeftijdsverschil..
Tja ik heb ook gedacht over wat ik het leukste zou vinden voor de kinderen zelf.
Dan vind ik persoonlijk vijf jaar ook wel erg veel.. maar dat is mijn gevoel.

Zelf vind ik het ook niet prettig om al weer helemaal van alle "vrijheid" te genieten en dan weer helemaal opnieuw te beginnen... ik zit nu in de kleine kindertijd.. en dan er zo nog 1 bij dan ben je nog niet helemaal uit de vermoeiende dagen zeg maar

Liefs Jazzie

Hey MissX!
Goed dat je nog even wacht tot je scriptie achter de rug is. Ik geloof best dat als je eenmaal zwanger bent, je aan niet veel anders meer kunt denken.
Wat spannend voor jullie zeg nu je nog eerder gaat  beginnen met het stoppen van de pil. Jullie huisje is voor elkaar, je kan leven inclusief kindje van één salaris, wat wil je nog meer!
Bij ons zal dat helaas niet mogelijk zijn, ik heb wel eens overwogen om te stoppen met werken omdat mijn zoontje het niet altijd leuk vindt op de kinderopvang maar dat redden we financieel niet. Vooral omdat wij ook een bepaalde standaard gewend zijn nu. Wij hebben altijd 2 salarissen gehad en 2 auto ´s.
Toen mijn zoontje kwam ben ik 20 uren per week gaan werken. Dat was al een hele aanslag op mijn portomonee!
Mijn schoonouders passen 1 dag per week op en hij gaat 2 halve dagen naar de opvang toe. Als ik zou stoppen met werken dan ben ik niet alleen mijn gehele salaris kwijt maar ook mijn sociale contacten. Iedereen om mij heen werkt dus daar heb ik ook niet veel aan. Heb jij wel mensen waarop je terug kunt vallen als je gezelschap zoekt straks?

Hoi Jazzie,
Ik ben het met je eens als je zegt dat je nu eenmaal gewend bent aan het vroege opstaan en alles wat met kleine kindjes te maken heeft.....dan is het makkelijker er nog een tijdje mee door te gaan  dan dat je weer helemaal overnieuw moet beginnen. Dat gevoel had mijn man ook!
Hij wou eerst wachten tot ons zoontje naar de basisschool zou gaan zodat ik mij overdag lekker kon richten op de baby. Nu denkt hij daar anders over!
Ik heb een beetje het gevoel dat hij er snel vanaf wil zijn zodat we straks weer van alles kunnen gaan doen.
Maarehh.......wie zegt dat je er "klaar" mee bent als je eenmaal 2 kinderen hebt??!
OJEE, neem mij niet kwalijk want ik heb vandaag echt weer zo ´n twijfeldag!
Op zulke dagen heb ik echt even tijd voor mezelf nodig, gewoon even lekker een middag shoppen of een avondje lekker samen uit eten (zonder kind) Volgens mij is dat al hééél lang geleden.
Doen jullie dat wel eens, lekker even met z ´n tweeen weg, een avondje of een weekendje?

Hey het was alweer veel te lang maar ik ga nu stoppen!
liefs MamaC

Terug
Bovenaan