Wie stopt er nog meer in het najaar met de pil?

Hoi mamaC,

Heb gisteravond de laatste pil geslikt, EINDELIJK!! M'n vriend heeft de strip in de prullenbak gegooid, hebben we het toch een beetje samen gedaan, haha! Heb vandaag meteen maar m'n eerste tablet foliumzuur genomen. Daar kun je denk ik niet vroeg genoeg mee beginnen, toch?

Als ik afgestudeerd ben, wil ik wel heel erg graag gaan werken. We hebben afgesproken dat ik wel meteen op zoek ga naar een parttime job. Ik studeer ontwikkelingspsychologie, daar zijn voornamelijk parttime jobs in te vinden, dus dat is mooi meegenomen. Denk wel dat het lastig wordt om echt werk als psycholoog te vinden. Stel dat dat niet meteen lukt, ben ik in ieder geval niet van plan om thuis te zitten. Ik werk momenteel naast m'n studie als supervisor bij een callcentre (alleen onderzoek), waar ik het best naar m'n zin heb. In principe kan ik daar straks sowieso meer uren maken als ik dat wil. Maar het liefst heb ik iets in de richting waar ik voor geleerd heb: de jeugdhulpverlening. Ik ga dus sowieso proberen om dan iets te vinden wat wat meer in die richting is, ook al is het dus niet meteen als psycholoog...

We zouden het prima kunnen redden van alleen het salaris van m'n vriend, maar het is toch wel lekker als je wat meer financiele vrijheid hebt. Zo willen we straks ook een nieuwe auto, en ook graag nog lekker op vakantie kunnen blijven gaan. We hebben geluk met ons huisje. Voor een prikkie gekocht (bouwjaar 1920) en helemaal opgeknapt. We zijn daar maandelijks niet veel geld aan kwijt. Daarnaast is m'n vriend erg handig (in huis en met de auto), wat ons een hoop geld bespaard.

Ach ja, we zien dus wel hoe het gaat lopen. Financieel gezien kan het er dus alleen maar beter op worden, gezien het feit dat ik nu nog studeer en niet veel verdien voor die 10 uur die ik ernaast werk in de week.

Denk dat ik ook wel genoeg mensen om me heen heb voor gezelschap als er straks een kleintje is. Kan me voorstellen dat je ook behoefte hebt aan volwassenen om je heen ja!

Heb je het vaak met je man over een tweede? En is jullie kindje een makkelijke of nogal wat mee te stellen?  Houden jullie ook rekening met eventueel een tweeling? Dat lijkt me ook wat, stel je voor, haha! Of hebben jullie het daar nog niet over gehad? Allemaal vragen, hihi, kijk maar of je zin hebt erop te antwoorden.

Liefs, ikke

Aaah.. die twijfeldagen.. Heel bekend.. heb ik ook.. maar gelukkig weet ik wel wat ik wil.
En ik heb mijn man nog
En je hebt helemaal gelijk wie zegt dat je met 2 klaar bent.. (wij willen er misschien ook 3..misschien) maar als ik dan zou wachten totdat de eerste naar de basisschool is en je krijgt dan nr 2.. hoelang moet je dan wachten voor nr 3? en hoe oud is de oudste dan..
Ik heb ze ook in dat geval liever wat dichter bij elkaar. Voor de mogelijkheid op een derde.. ik wil de baby tijd ook wel een keertje achter me hebben als je begrijp wat ik bedoel.
Ik vind het heel leuk en geniet volop.. maar wil ook van de andere tijd genieten..
Ik ken stellen waarbij er best wat tijd tussen de kids zitten.. en dat is niet mijn idee van mijn gezin.. het is zo'n groot verschil het ene kind in die groep en de ander nog in de luiers.

Mijn zoontje gaat nog wel eens naar mijn ouders.. niet vaak maar zo af en toe.. Dan kunnen we even samen zijn.. soms is het al fijn als je gewoon kan uitslapen..
Maar dat doen we wel.. Maar dat wordt met een tweede ook wel lastiger.. maar 1 kind kan ik al gauw even brengen.

Liefs Jazzie

Hoi MissX,

Je kan nooit van tevoren inschatten hoe het financieel gaat met een kindje er bij. Dus je hebt gelijk als je zegt:  we zien wel hoe het gaat.
Mijn man en ik zijn al een tijdje bij elkaar, zo ´n 12,5 jaar nu, waarvan we er 10 samenwonen. De kinderwens was er al heel lang maar zoals ik al zei, er was steeds weer iets wat er tussen kwam. We bleven het als het ware een beetje uitstellen, gewoon omdat we bang waren dat het financieel niet zou lukken. Op een gegeven moment hadden we zoiets van: als een ander het kan, dan kunnen wij het toch ook??!
Tuurlijk, een baby is duur, maar je kan het ook zo duur maken als je zelf wilt.
Merkkleding draagt mijn zoontje haast niet (alleen met feestjes en verjaardagen) en ik heb geluk met een schoonmoeder die stapels kleding koopt voor een prikkie!
Luiers koop ik (van pampers) alleen maar in de aanbieding en dan meteen een heleboel. Verder is het voor mij niet nodig om te bezuinigen....gelukkig niet.

Hahaha!, ik bedenk mij net; je kent jezelf niet terug als je eenmaal zwanger bent.....je kan geen winkel inlopen zonder te zoeken naar een babyafdeling. Kleding kopen voor jezelf doe je alleen maar als het echt moet. Tenminste dat had ik! (nu nog trouwens)

Je zegt, wat als er een tweeling komt??!!
...slik, daar wil ik niet over nadenken, echt niet!
Vooral niet als het van die donderstenen worden als mijn zoontje!

Mijn zoontje had een moeilijke babytijd,hij was altijd gefrustreerd. Hij wou vééél meer dan hij eigenlijk kon en dat is heel moeilijk want ik voelde dat heel goed aan.
Ik vond die tijd ook helemaal niet leuk, en hij ook niet, dat weet ik zeker. Hij huilde veel, kon geen minuut stilzitten en sliep ontzettend slecht. Hij was ook overgevoelig voor harde geluiden.   Gelukkig ging het al een stukje beter toen hij ging lopen, hij ontwikkelde zich in een razend tempo en praten kan hij nu al heel goed. Dát was ook een van de dingen waar hij gefrustreerd over was, dat hij niets duidelijk kon maken.
Ik hoop echt dat ik met de volgende iets minder te stellen heb. Daarbij hoop ik ook dat ik zelf  niet meer zo heftig reageer op huiltjes.
Ik raad jou dan ook aan om niet teveel in die babyboeken te lezen, er staat allemaal tegenstrijdige informatie in en je denkt dat je het nooit goed doet. Echt waar, volg gewoon je eigen gevoel....in alles!
Dat ga ik bij de volgende ook doen.

Hoi Jazzie,

Wat een lang verhaal alweer hé, maarja het is ook fijn om even je verhaal kwijt te kunnen en het is ook niet niks hé om te kiezen voor een tweede.

Het is nodig  dat je af en toe even stoom af kunt blazen met z ´n tweeen. Wij zijn vorig jaar juni een weekend naar een luxe hotel geweest met een heel kuuroord erbij. HEERLIJK!
We waren ongeveer 400 euro lichter maar het was wel lekker hoor!

Dus jij hebt die twijfeldagen ook wel, dat is nou fijn om te horen.
Vannacht was mijn zoontje ineens ziek, was om 01.40 uur wakker en begon heel hard te huilen. Mijn man dacht dat hij zijn speentje kwijt was en stond te dralen boven het bedje maar ik hoorde al aan zijn huiltje dat er wat aan de hand was. Ik zeg tegen mijn man dat hij hem eruit moet halen en toen spuugde hij alles eronder, zielig hé
Hij is wel 5x wakker geworden om te spugen, ik denk een beetje buikgriep.
Vandaag gaat het al een stuk beter.
Als je er dan 5x uit moet ´s nachts dan denk ik ook wel eens van hmmmm zal ik toch niet even wachten??
Maar nee, ik ben ook zeker van mijn zaak.
Wij gaan voor de tweede,  want als we  wachten  tot ons zoontje  naar school gaat, dan worden we weer verwend met veel vrije tijd en dan komt het er misschien helemaal niet meer van en dan hebben we later spijt.

liefs MamaC

Ach is je knulletje ziek? hele dikke kus voor hem!
Hier is het manneke ook ziek.. geen buikgriep maar erg verkouden met pseudo kroep
Heeft ie al een keer eerder gehad dit jaar.. maar hij doet het dan ook nog goed.. vanacht even een poging gedaan of hij bij ons wil slapen.. maar hij ligt dan te draaien dan aan mijn kant dan aan die van me man..dan half op mijn kussen op mij? nee het lukt niet..
terug in eigen bed.. en hij heeft er toch tot kwart over 9 in gelegen
Een paar dagen en dan is het weer over..(hoop ik)

Ik ken ook stellen en daar zit dan veel verschil tussen.. dan zijn ze oma en hebben ze nog een dochter thuis van 16 weetje.. (dat is nu ook niet een plaatje wat ik bij ons vind passen) of de oudste al lang en breed uit huis en dan nog een puber in huis..
Ach misschien veranderd dat nog.. hahaha

En een tweeling.. tja dat kan altijd.. lijkt me erg leuk...... voor een ander.
Nee ik denk dat als je zwanger bent van een tweeling je idd even moet slikken, maar dat als je er eenmaal aan gewend bent super blij mee bent. Maar het lijkt me erug zwaar.

En ik denk dat het voor mijn zoontje ook niet verkeerd is.. ik zie ze al samen spelen hahaha. Ik heb ook wel eens gehoord dat men (bijna) geen spijt krijgt van een kind.., maar wel van niet een kind krijgen.. dus...

Ikke hoe is het ermee? Schiet je scriptie al op? Spannende tijd voor je!

Hahaha.. ook hier weer een heel verhaal... , maar wel lekker dat je zo je gevoelens en gedachtes kan neerpennen..

Liefs Jazzie

hallo iedereen, ik ben julie , 23 jaar en mama van een flinke dochter van 6 maanden

omdat ik altijd al droomde van een leuk gezinnentje, gaan we binnen enkele maanden ook voor een 2de kindje proberen.

We hebben besloten om de 3 nog resterende srips ùmet pil nog te nemen en dan eraan te beginnen, dus het zal rond eind oktober zijn dat ik voor het eerst mijn natuurlijke menstruatie zal gehad hebben

ik vind het allang allemaal spannend en hoop op toffe maanden waarin we samen wachten

hoi hoi juliecevol! welkom!
leuk leuk.. zo krijgen we er toch wat bij.. spannend hoor! Leuk dat je al een dochter hebt!
Ik en Connie gaan ook voor de tweede in het najaar.

Connie hoe is het ermee? al weer een btje van de twijfels af..?

Vrijdag zat ik niet lekker in mijn vel..en ik had echt zoiets van zal ik anders toch alvast stoppen met die "stomme pil" maar toch maar weer genomen..
Het kan gewoon nog echt niet. en ik wil gewoon geen risico's nemen.. de kans dat je een keer wat vergeet of toch geen zin in heb.. of dat het niet helemaal goed gaat.. is altijd aanwezig.. en al zou het niet zo zijn.. dan kan ik wel zo'n stresskip worden en zie ik ze overal vliegen

Geduld is nooit mijn sterkste kant geweest..
Gisteren maar even geshopt en ontzettend leuke kleren gekocht.. 2 broeken en een hogekokerspijkerrok.. (snap je het nog?)  en daar kan ik absoluut geen buik in hebben
. dussssssssssss. nog een reden om even te wachten (niet dat die nou echt stand zou houden als puntje bij paaltje komt)

dus hier zijn we weer vrolijk met een nieuwe strip begonnen, nog 2 te gaan.  ()

Liefs Jazzie

Hoi Connien,

Ben het helemaal met je eens dat je het zelf zo duur kan maken als je wilt. Gelukkig hebben mijn vriend en ik daar dezelfde ideeen over. Tweedehands spullen kun je erg leuk opknappen! Wij zijn wel van het schilderen enzo. Erg leuk! Mijn schoonzus is nu zwanger van haar tweede. En als ik zie hoeveel leuke spullen zij hebben, die tweedehands zijn, maar nog zo nieuw lijken! En idd de aanbiedingen afgaan, lijkt me wel een sport! Ik heb al tijden dat ik als een magneet aangetrokken wordt naar de babyafdelingen van winkels/warenhuizen. Geweldig gewoon. Dat gaat straks alleen maar erger worden ben ik bang!

En tja, een tweeling. Dat heb je natuurlijk niet voor het zeggen. Ik ben zelf een van een twee-eiige tweeling. Heb wel eens gehoord dat ik dan verhoogde kans heb op ook een twee-eiige tweeling. Lijkt me eerlijk gezegd best leuk, haha! Maar kan me voorstellen dat het ook wel schrikken is, zeker als je al een klein hummeltje hebt rond huppelen!!

Wat vervelend dat je zoontje zo'n lastige babytijd heeft doorgemaakt! Gelukkig zijn jullie daar goed uitgekomen. Ik denk dat er iid op zo'n moment een heleboel mensen (lees: vrouwen) zijn die met allemaal goedbedoelde adviezen komen, waar je natuurlijk helemaal niet op zit te wachten. En iedereen zegt weer wat anders, haha! Denk dat je gewoon moet doen wat voor jezelf het beste voelt ja.

Hoe is het met jullie zoontjes Jazzie en Connie? Voelen ze zich alweer wat beter?? Jazzie, heb al op je stuk gereageerd binnen het andere topic, vandaar dat ik dat nu niet opnieuw doe, ok? Ben natuurlijk wel hartstikke benieuwd hoe het met je is.

En julie, welkom hier! Wat leuk dat jullie voor een tweede gaan! We kletsen er hier heerlijk over!! Hou je ons op de hoogte??

Ik ga nu naar een verjaardag. Kom snel weer langs!

Kus, ikke

Hoe is het met jullie connie?
Is je kleine vent al weer wat beter?

Deze kleine man gelukkig wel... gaat de goede kant op.
En het is gewoon zo'n heerlijk manneke.
Zelf ben ik nog lekker aan het shoppen geweest..(moet ook af en toe gebeuren)
En dan is het weekend weer voorbij. helaasss.

liefs Jazzie

Terug
Bovenaan