wie toch nog spontaan zwanger??

ik liep ook bij een gynaecoloog
en ze wouden nog niet verder kijken waarom ik maar niet zwanger werd omdat ze me te jong vonden  dus ik helemaal overstuur naar huis! en meteen een ander ziekenhuis gebeld dat ik daar onder controle wou en toen voor ik er heen moest was ik in 1 keer zwanger dus het kAN echt!

liefs brigitte

Een kennis van mij heeft 3 mislukte IVF behandelingen gehad. Het was een lange en emotioneel zware periode. Ze hebben toen besloten de kinderwens een jaar te laten rusten (voorzover ze dat konden) Ze zijn op vakantie gegaan en ja hoor -> zwanger terug gekomen. Spontaan dus. Ik ben een vrij nuchter mens en geloof niet in zweverige dingen, maar ik denk wel dat stress een behoorlijke invloed kan hebben op de vruchtbaarheid.

groeten Elke

hoi hoi
ik liep/loop ook bij een gyn,en moest voor een vleesboom.
3jaar geleden is mij verteld in het ziekenhuis na een aantal
behandelingen/operatie
dat ik niet meer spontaan zwanger kon worden,alleen maar met i.v.f.
ik was die maand niet ongesteld geworden maar drong niet tot me door ik dacht al aan een vervroegde overgang,aangezien ik al 37jaar was.
tot ze me feliciteerde met mevr u bent zwanger.
wij totaal confuus want wij waren er nu helemaal niet mee bezig,maar zijn helemaal gelukkig en het is meer dan welkom.
ik ben nu 18 weken geweest.
groetjes fransisca

hoi hoi

Hier ook 1 die ziekenhuis in en uit liep
ik mis het hormoon om de eitjes goed te laten rijpen
en had al veel onderzoeken gehad en kan je vertellen
Het kan zeker spontaan!!!!!!!!!

ik ben inmiddels al weer spontaan zwanger van mijn derde
kindje zonder enig hulp van ZH of gedoe!
succes !!!
groetjes anika

Hoi Hoi

Ook ik ben spontaan zwanger geworden, kon het in het begin dan ook niet geloven, heb drie testen moeten doen voor ik het geloofde.

in sept 2004 ben ik gestopt met de pil, ik werd maar niet ongesteld, had toen al wat testjes versleten. Toen heb ik contact opgenomen met mijn huisarts, en het probleem voorgelegd, in overleg hebben we toen besloten dat hij me zo door sturen naar de gyn.
Daar kwamen ze er snel achter dat ik PCOsyndroom had, (maak nauwelijks een eisprong aan). We zijn toen meteen begonnen met medicijnen slikken, en ook dit mocht niet helpen, het was allemaal best frustrerend en spannend. elke maand hoopte ik maar weer dat ik een eisprong zou krijgen, daar zou ik al heel blij mee zijn.
Maar helaas, de medicatie sloeg bij mij niet aan.
Toen heb ik in nov 2005 een kijkoperatie en baarmoederfoto gehad. Gelukkig was daar niks op te zien.
Ik moest toen eens een half jaar afwachten of mijn cyclus op gang zou komen.
Dit was wel het geval, maar was nog steeds onregelmatig, maar was nu tenminsten 1x in de 1-2 maanden, dat was voor mij al regelmatig.
We gingen verhuizen en eind mei dit jaar werd ik weer ongesteld. Moest toen eigenlijk een afspraak gaan maken in het zkh omdat het halfjaar inmiddels verstreken was, maar omdat we een week later gingen verhuizen, besloten we er nog maar een maandje mee te wachten.
Maar werd toen niet meer ongesteld, ik voelde me op een gegeven moment anders, dat ik toch maar eens gingen testen en jawel hoor, ik ben spontaan zwanger geraakt. super gewoon.
Inmiddels ben ik 15wkn4dgn zwanger en voel me uitstekend, alles gaat zijn gangetje, dus het kan zeker weten wel.

Groetjes en veel succes verder met alles. Geef de moed niet op.
Carol

hallo carol80            

wij waren ook al 1 jaar bezig om zwanger te worden maar het lukteook niet, en vanaf oktober vorig jaar al niet meer gemenstrueerd toen zijn we naar de huisarts gegaan en die stuurde ons door naar een gyneceloog voor inwendig echo, hij zei tegen ons ook inderdaat dat ik het pco syndroom had, eerlijk gezegt had ik er nog nooit van gehoord maar dat zal bij jou ook wel zo zijn geweest?
toen werd er tegn ons ook gezegt dat het ongeveer 20% kans hadden op een natuurlijke zwangerschap.
eigelijk kon het dus alleen nog maar via ivf maar daar vond ik me nog te jong voor.
in januari nog testen gedaan 2x allebei negatief, dus heb ik het laten varen.
 intussen tijds nog een aantal testen gedaan 5stuks ook allemaal negatief.
tot 15 juni 2006 had ik echt gevoel in mijn buik heel raar, dus besloot ik nog een test te halen, zo gezegt zo gedaan en ja hoor positief.
we konden het niet geloven, dus gelijk huisarts gebelt, van haar moest ik gelijk het wkz utrecht bellen voor een termijn echo, bleek dus al25 weken zwanger te zijn echt een wonder dus het kan zeker wel natuurlijk zwanger raken hihihi
inmiddels ben ik 36 weken gr natas

quote: brigitte24 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-09-2006 11:25:32'));

ik liep ook bij een gynaecoloog
en ze wouden nog niet verder kijken waarom ik maar niet zwanger werd omdat ze me te jong vonden  dus ik helemaal overstuur naar huis! en meteen een ander ziekenhuis gebeld dat ik daar onder controle wou en toen voor ik er heen moest was ik in 1 keer zwanger dus het kAN echt!

liefs brigitte

Dat is raar, ik  was zelf 26 toen ik doorverwezen werd.  Ik moet zeggen dat mijn huisarts het ook even in zijn dikke boek moest opzoeken toen ik vertelde dat ik al een jaar aan het proberen was en maar niet zwanger werd, maar hij verwees me wel door naar een gyneacoloog. Ook al had ik al een kind (waarvan ik na 2 maanden na het stoppen van de pil al zwanger was), toch wilden ze gewoon de onderzoeken doen.
Maar de resultaten van die onderzoeken heb ik nooit gekregen, ik werd tijdens de onderzoeken zwanger!
Toen ik steeds terug moest komen voor een inwendige echo om te kijken waar mijn eisprong bleef, en die gyneacoloog mij 'opdroeg' om dat weekend sex te hebben, was ik het al zat. Ik wilde dat het 'gewoon' gebeurde, zonder dat ik erbij hoefde na te denken (maarja, dat lukt niet echt als je al meer dan een jaar bezig bent). Ik was echt dolblij dat ik toch zwanger werd en wegkon bij de gyneacoloog.

geweldig meiden dat jullie allemaal gereageerd hebben, het geeft me weer moed.
had de hoop al een beetje laten varen. bang dat ik helemaal nooit meer zwanger zal worden. maar hier kan ik wel even weer mee vooruit!!!
geweldig ook dat jullie dit allemaal is overkomen!!

ik wens jullie heel veel geluk met jullie kleintjes.
en ik hoop dat ik me gauw op dit forum aan mag sluiten.

groetjes sandra

Terug
Bovenaan