Wie van jullie gaat dit jaar nog voor een 2de kindje?

Hoi Billie,

Hier aan de ene kant wel en aan de andere kant helemaal geen kriebels. I.v.m. een keizersnee moeten we 6 maanden wachten, Daan is nu 5 maanden, dus de grens komt in zicht. Ik had eerst het idee om er meteen voor te gaan maar nu het dichterbij komt, beginnen de twijfels. De zwangerschap ging niet van een leien dakje en ik ben eigenlijk zo blij dat ik eindelijk mijn lichaam terug begin te krijgen en me weer lekker voel.
 Aan de andere kant hebben we 3 jaar op Daan moeten wachten en lijkt het me voor hem en ons gezinsleven heel leuk als we twee kleintjes een beetje dicht op elkaar krijgen. Tja, wat is dan wijsheid? Nog maar eens met mijn man om de tafel, of liever......?

Nee nog even niet hoor, ik geniet enorm van Isabel (11-10-06) en wil eerst alle tijd aan haar besteden. Ik heb iets teveel meegemaakt om weer onbezorgd zwanger te zijn.
Ik zou wel weer heel graag zwanger willen zijn omdat ik het zo ontzettend mooi en bijzonder vond. Zwangerschapskleding kopen, de bezoekjes aan de verloskundige, een baby in je buik.
'Maar nu nog even niet, een vriendinnetje krijgt een 2ling dus kan ik dat van dichtbij meemaken. ook erg leuk.
Groetjes Sharon

Hallo allemaal,

Ik zat op het decemberforum maar eind november ben ik bevallen van een heerlijke zoon. Ondanks dat het met slapen overdag nog niet geweldig gaat (we zijn nu met een osteopoaat bezig), wil ik wel al voor een tweede gaan. Het liefst wil ik in augustus weer beginnen! Mijn zoon is dat bijna 9 mnd. Mijn zwangerschap en bevalling zijn allebei van een leien dakje gegaan, dus voor mij wat dat betreft geen vraagtekens. Als die kleine straks overdag dan ook nog even lekker leert slapen, dan is het denk voor manlief ook geen probleem.

Liesje

Hoihoi,

Toen ik nog in mijn kraambed lag, was mijn man al aan het bedenken wanneer we voor een tweede zouden gaan (kon nog amper lopen door de keizersnede....). Ik denk dat we weer gaan klussen als Emma 9 maanden is. Het lijkt me zo heerlijk om weer zwanger te zijn. Bij Emma hebben we er meer dan een jaar over gedaan om zwanger te worden, ik werd niet ongesteld na met de pil gestopt te zijn.
Nu geef ik nog borstvoeding en ben ik nog niet ongesteld (Emma is 5 maanden), ik hoop maar dat dat straks wel weer goed op gang komt.

Groetjes Hada

Wij hebben het er ook alweer een tijdje over. Nu las is wel dat de kans
kleiner is als je borstvoeding geeft. Er zit nu natuurlijk al wel meer
tijd tussen de voedingen.
Ik
heb ook alweer gezocht of er meer risico's aan verbonden zijn als je
relatief snel weer zwanger raakt. nog niks gevonden op internet.
Een
kennis heeft plotseling bekken instabiliteit bij de tweede en haar werd
gezegd dat dat kwam omdat er te weinig tijd tussen had gezeten.
Eigenlijk heb ik het voor vanavond een beetje gepland
Jullie horen het wel.

groetjes Sophie

hallo billie

gelijk bij de geboorte zei ik al ik wil er hier nog veel meer van.
en als ik zwangere vrouwen zie ben ik zeker een beetje jaloers, ik vond het heerlijk om zwanger te zijn. maar mijn kleintje is nu bijna 6 maanden en nu op dit moment ben ik er nog niet aan toe. ik moet eerst mijn studie nog afmakenen dan wil ik wel gelijk beginnen!!!!
mijn vriend heeft ook al echt de kriebels, dit kleintje is het mooiste wat ons overkomen is alleen de situatie is nu nog niet ideaal we zullen ook eerst moeten verhuizen. maar denk dat het zeker binnen jaar er weer van gaat komen. als ik eraan denk verheug ik me nu al.....heerlijk! maar in de tussentijd geniet nog van mijn eerste wondertje! dus jullie beginnen er binnenkort echt mee. leuk! geniet ervan! het maken is natuurlijk een erg leuke bezigheid :)

groetjes kim

Hoi Kim en andere meiden!
Leuk dat veel van jullie toch ook alweer kriebels hebben. Sommigen van jullie hebben het over een gevoel van 'jaloezie' als jullie andere vrouwen zien die zwanger zijn. Dat heb ik precies hetzelfde. Het is ook zo'n bijzondere en intense ervaring, daar moet je ook even van afkicken.
Ik wil dolgraag weer zwanger worden en droom daar stiekem al vaak van. Mijn verstand zegt dat we in ieder geval moeten wachten totdat onze zoon 1 jaar is maar mijn gevoel zegt: NU!
Hihi.
Maar mijn verstand wint het hoor. We moeten ook eerst even kijken of we het financieel allemaal aankunnen enzo. Moeten dan toch ook echt aan een andere auto. Daarbij moet je natuurlijk een extra babykamer kopen, een extra kinderwagen....
Aan de andere kant; dat zal ook allemaal wel weer op z'n pootjes terecht komen.
Vooralsnog ga ik lekker genieten van de voorpret. Eind van dit jaar maar eens met mijn mannetje de knoop doorhakken; wel of niet al beginnen met 'klussen' en wie weet kan ik het nieuwe jaar met mooi nieuws inluiden. Zou heerlijk zijn.
Groetjes, Billie

Terug
Bovenaan