Wie van jullie (ook ex schrijvers van dit forum) is uiteindelijk zwanger geraakt door behandeling??

Titel is wel duidelijk...
Eigenlijk hoor ik nooit dat er iemand zwanger is geraakt na IUI. Mensen die via IVF een kindje hebben gekregen hoor ik wel vaker..
Dussss in welke behandeling zijn jullie zwanger geraakt. En welke poging? Met of zonder hormonen, en was er een oorzaak voor verminderde vruchtbaarheid.

Alvast bedankt!

Wij zijn na 1 icsi behandeling zwanger geworden en gaan nu voor een 2de kindje. Bij ons is er een oorzaak gevonden voor verminderde vruchtbaarheid het sperma van m'n man is van slechte kwaliteit. Groetjes en liefs Marielle.

Ik heb PCOS en voor de 2e keer zwanger met behulp van clomid en pregnyl. Toen ik voor de eerste ging waren er hier toch verschillende die in die tijd zwanger zijn geraakt met IUI. En mijn neefje en zijn vrouw was het de eerste IUI poging raak. Zij verwachten hun kindje in februari. Zij heeft ook van nature geen eisprong.

Ik ben na 5 IUI pogingen en 1 IVF-poging (in totaal 28 ronden na het stoppen met de pil) zwanger geraakt van een zoon. Hij is nu bijna 16 maanden. Wij waren onverklaarbaar onvruchtbaar en ik heb/had endometriose in mijn eierstokken waardoor ik cystes had. 6 maanden na de bevalling van mijn zoon (waar we zo verschrikkelijk veel moeite voor hebben moeten doen) ben ik spontaan zwanger geraakt van mijn tweede. Joris is nu bijna 1 maand oud en is dus helemaal vanzelf gekomen!
Het vervelende aan de medische molen is dat je van te voren niet weet of een bepaalde behandeling gaat helpen. In mijn geval zou het best zo kunnen zijn dat de 6e IUI (die we niet gehad hebben) ook had kunnen zorgen voor een zwangerschap en andersom had ook gekund: 3 x IVF en geen zwangerschap. Het is net een loterij en dat maakt het erg zwaar.
IUI wordt vaak aangeboden en in een aantal gevallen helpt het ook. Het probleem is dat IVF een zware behandeling is en dat men dus graag de iets minder zware behandeling wil proberen want als IVF niet nodig is, dan liever niet. Zelf vond ik de IUI's een hele mooie opstap naar IVF: je gaat al spuiten en je bent al gewend aan de ziekenhuisbezoekjes. Als je dan overgaat naar IVF heb je dat gedeelte al 'ns gedaan. In wezen komt er dan alleen nog een punctie en terugplaatsing bij (en de hormoondosis gaat omhoog) en dat maakt dat de overgang kleiner is. Ik vond de IUI's dus zeker wel de moeite waard, de vraag is alleen hoeveel...
Succes!

ik ben na 3 jaar, dus 6 iuis en 2 ivf/icsi behandelingen zwanger geraakt.
Mijn eifolikels zijn erg slecht en heb ook erg geluk gehad, bij eerste icsi/ivf poging van de 16 maar 1 goed en van de 2e poging van de 22 eifol uiteindelijk met spoed 1 terug laten zetten want de rest was allemaal neti goed.
Het is een zwaar trajest en je moet er alletwee goed achterstaan, anders heeft het geen zin om eraan te beginnen. Het vergt veel van joou en van je partner, zeker met de hormonen, maar zoals je ziet zijn er al veel zwanger geworden op dit forum, ik heb er 1,5 jaar op gezeten en ik zag er veel zwanger worden.

Succes en geeft de moed neit op.

Hoi,

Ik heb PCOS en ben na het slikken van Clomid zwanger geraakt. Dat was al in de tweede ronde, dus erg snel. Inmiddels 33 weken, dus ik ben aan het aftellen.

Meis, heel veel succes! Ik gun het jullie (alle meiden op dit forum) zó ontzettend!

Liefs, Marieke

Ik ben zwanger geworden van IUI nr.5!!
nu 28 weken zwanger, dus probeer de moed niet op te geven,het kan echt, ik ben het bewijs.
(weet zeker dat het van de IUI is, we hadden na bijna 2,5 jaar zelf even geen zin die maand)groetjes Fleur

Terug
Bovenaan