Heel bekend... Ook hier is het geven van eten zónder stukjes erg lastig. Vooral de potjes fruit zijn er eigenlijk niet meer in te krijgen. Alleen als we het wat aanlengen met water drinkt hij het gewoon op.
We geven hem daarom meestal banaan (halve tegelijk), stukjes meloen, perzik/nectarine, pruim, komkommer, sperziebonen. Alles met schil. Hij eet het lekkere van de schil af en de schil zelf laat hij liggen (maar houdt wel handiger vast). Wortel en appel was nog niet zo'n succes (misschien moet ik idd schijfjes appel proberen). Soms eet hij een frietje, dat vindt hij ook erg lekker
Ook het avondeten gaat niet zo goed zonder stukjes. We zijn al een tijdje terug overgestapt op 8 of soms zelfs 12 maanden potjes, maar we proberen steeds meer om hem mee te laten eten met ons. Gisteren heeft hij bami op. Ik had het voor hem in kleinere stukjes gesneden, en dat ging uitstekend. Hij eet dan misschien iets minder, maar wel rustig, kauwt goed, kijkt heeeel trots en hij is daarna ook erg tevreden.
Grappig om te lezen dat meer kinderen dat hebben... doet me wel goed 🙂