wie weet er raad (met peuter van 3)

Hoi Esmee,

Het probleem dat je omschrijft is wel heel herkenbaar. Niet door mijzelf, maar door een vriendin die dit ook heeft met haar kind.
De hulp van een ostheopaat heeft bij hen helaas niet geholpen, maar bij veel kinderen heeft het wel effect, dus misschien  het proberen waard.

Ze zijn er inmiddels wel achter waar het probleem nu eigenlijk ligt.(ook zij hebben alles uit de kast getrokken, maar niets hielp). Het is een vrij druk en actief kindje dat heel veel indrukken overdag opdoet. Het heeft als het ware ogen voor en achter. Al die informatie slaat ze op in het hoofd. Dat hoofd zit s'avonds zo 'vol' dat het zich niet helemaal kan overgeven en ontspannen, en daardoor dus of heel moeilijk   in slaap komt, en ook regelmatig s'nachts wakker is. Doordat  het dan niet helemaal kan ontspannen, slaapt  het ook niet vast, waardoor het door het minste geluid dus ook al weer wakker is.  Ook s'morgens is het heel vroeg wakker.
Ga maar eens bij je zelf na als je een dag heel erg druk bent geweest, kun je soms ook heel slecht in slaap komen. Tenminste, ik denk dat je het zo een beetje moet zien.

Wat ze wel proberen is ook veel regelmaat en structuur. Tussen de middag zetten ze haar bewust (ook op advies) een uur voor de t.v, zodat het ook rustig zit.
s'Avonds na het eten nemen ze helemaal de dag met haar door. Wat heb je allemaal gedaan en gezien, in de hoop dat ze dan al wat informatie los kan laten.
Het inslapen gaat nu ook redelijk goed.
En ze hebben iets rustgevends, volgens mij in druppelvorm. (iets onschuldigs van de ostheopaat) Ook hebben ze nog een soort van verstuiver voor op de slaapkamer, een soort van aromatherapie, op basis van lavendel?

Hoe dan ook, ik zou me niet af laten schepen door het consultatiebureau. Het is een serieus probleem waar je behoorlijk wanhopig van kan worden. En jij kunt je rust nu helemaal wel gebruiken.

Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar ik zou zeker bij iemand aan de bel trekken als ik jou was.
Verder wens ik je veel succes met je zwangerschap, en ook met je mannetje.

He Esmee,

Kan me goed voorstellen dat je gesloopt bent. Onze kleine is ook erg opstandig, maar gelukkig slaapt hij s'nachts wel door, want anders zou ik me ook echt geen raad meer weten. Gelukkig is Luke ook 2 nachtjes bij opa en oma geweest en dat heeft me ook wel goed gedaan. Kon ik proberen om weer een beetje bij te tanken voor de volgende weeen beginnen. Ik wou dat ik je kon helpen meisie, met wat goede raad, maar ik zou het zo niet weten. jJa alleen dat opa en oma zich misschien willen opofferen voor een paar daagjes. We moeten nu eemaal ook een beetje aan onzelf denken als is dit echt niet makkelijk.

Liefs en knuf Cares

Is hij bang voor iets???
Muggen? spoken ?
Kan hij dat al goed aangeven?
Dat je in zijn fantasie deze wegjaagd??
Weet het ook niet hoor!!

Om en om een nacht dienst draaien kan dat bij jullie??
Dat er in ieder geval 1 fit is.
Even uit logeren?
Om bij te tanken??
Heel veel sterkte.

Gr Jeanette

hartelijk dank voor jullie reacties het is echt slopend ja hij is inderdaad ook sinds kort bang in het donker ja het zou er mee te maken kunnen hebben maar ook weer niet omdat hij nooit echt een goede slaper is geweest ,morgen moet ik al naar het consultatiebureau voor een oogtest en dan vraag ik gelijk weer ff door voor zijn (in) slapen mijn vriend gaat ook mee want die kan er ook niet meer tegen hou jullie op de hoogte.

xx

Dat hij nog minder goed slaapt dan anders kan héél goed te maken hebben met het op het einde lopen van jouw zwangerschap. Mijn zoontje is verder een redelijke slaper, maar had dus de laatste maand ook veel problemen. Heel onrustig, vaak wakker, huilen enz.
En, zijn zusje was geboren: slaapprobleem accuut over!
Hij voelt aan dat jij met zijn slaapprobleem zit, en dat jij bijna gaat bevallen. Je bent toch 'anders' op het einde van de zwangerschap, kunt misschien soms minder hebben, bent moe enz.
Ik wens je heel veel succes.

Ik denk dan Sjana een heel goed punt maakt daar. Max was de laaste maanden ook errug vervelend, ik heb er hier ook wel eens wat van gezegd. Maar sinds zijn zusje geboren is, is ie als een blad aan de boom omgeslagen. Ik heb zo'n lief kind opeens, die nota bene zelfs luisterd als ik wat zeg. Mijn ouders is het ook opgevallen dat hij een stuk liever is. MIsschien is het omdat ik een stuk rustiger ben nu, ik zat totaal niet goed in mijn vel op het laatst van de zwangerschap en voel me nu een stuk beter. Dat voelen ze toch wel aan.

Je hebt al heel veel adviezen gehad zie ik. Maar heb je wel eens gedacht aan overgevoeligheid voor bepaalde kleurstoffen in snoep, drankjes etc.
Onze oudste is dus overgevoelig voor E 102 (en dat zit dus bijna overal in) daar wordt ze heel hyperactief, driftig en soms zelfs agressief van. Ook wilde ze dan absoluut niet slapen. Was gewoon een heel ander kind. Ik ben toen eens gaan expirimenteren en ben er achter gekomen dat ze dus overgevoelig is voor deze kleurstof (zijn heel veel kindjes gevoelig voor)
Nu is ze weer de "oude" Aylin, wel stout natuurlijk, maar goed dat hoort bij de peuterpuberteit, maar niet meer als dat kind van The Exorcist (zonder het nekdraaien en erwtensoep haha)
Succes en sterkte.

Miriam, mama van Aylin en Yasmine.

Terug
Bovenaan