Wie werkt er ook in de kinderopvang?

Hoi,

Ik werk niet bij een kinderdagverblijf maar mijn zoontje gaat wel 3 dagen in de week naar het kdv toe. Ik moet zeggen dat ik onwijs veel respect heb voor de leidsters die daar werken. Ze doen zoveel leuke dingen met mijn zoontje en de andere kinderen. Ik breng mijn kind met een gerust hart weg en ik ben erg dankbaar dat dat kan, want op deze manier kan ik mijn werk goed uitoefenen.
Ik zit ook bij de oudercommissie en daar hoor je natuurlijk ook verhalen en dat kan ik niet begrijpen. Laatst hebben de leidsters een cursus gehad 'omgaan met ouders'. Dat zegt wel genoeg denk ik.

Groetjes

Nou hier nog een mama wat haar kind 3 dagen naar de opvang brengt ;-)
En ik heb ook zeker respect voor jullie werk! Ik blijf wel eens even hangen (leuke meiden hier) en dan hoor ik ook wel eens wat verhalen.
Een jochie en ook een klein babytje van <3 mnd dat 5 dagen in de week komen van 7 tot 7! Kijk t kan natuurlijk door omstandigheden maar als ik Birgit ga halen heb ik aandacht voor haar! en ik zag die moeder een keer (was vroeg!) en ze stond gewoon druk te bellen op de gang. Dat jochie was ook jaloers op andere kinderen als de juf aandacht had voor een ander...
Ik laat die meiden ook vrij wat slapen enzo betreft, Birgit is thuis anders als daar... Ik probeer eerder thuis aan te passen aan het schema van de opvang.
Ik vind dat ik het hier echt getroffen heb, echt leuke meiden!! Maarja ik zie en hoor wel meer dingen over ouders waarvan ik denk van, hoe kun je in godsnaam zo met je kind omgaan. Birgt staat op nr 1 endat zeg ik niet dat uit zich ook.
haha ik kreeg de van die meiden vd opvang te horen dat Birgit zoveel knuffelt en kusjes geeft (erg veel) dat doe ik dus de hele dag door bij haar! echt grappig om dat dan te horen :)

Nou nogmaals: petje af dames!

Evelien

Hallo allemaal

Ik werk ook al 8 jaar in de kinderopvang en heb zelf dus 2 kids van 5 jaar  en 17 maanden.

Ik begrijp je verhaal wel hoor. Ik ben het ook vaker niet met ouders eens die bijv hun kinderen met koorts brengen of zoiets. Maar je moet het van je af zetten. Het is je werk, jij bent zo niet, maar probeer professioneel te blijven kijken naar je werk. Ik zelf had het ook een tijdje niet zo leuk meer, maar ben er anders tegen aan gaan kijken, en nu gaat het wel weer. Het is soms moeilijk je persoonlijke mening niet te geven aan ouders he? Blijft lastig.

Succes

Liefs Kirsten

Terug
Bovenaan