wie wil er ook voor een derde gaan in 2011 (of twijfelt)

Ik ook nog!!!

Ik ben 26 en moeder van 2 meiden. De oudste is 2 en de jongste 8 maanden. Bewust kort op elkaar, en nu de eerste ronde bezig voor een derde kindje. Het was spannend, moeilijk, leuk, ingewikkeld om de knoop door te hakken...Maar de wens blijft bestaan. We hebben er al 2, een derder moet er ook nog wel bij kunnen, oplossingen dienen zich wel aan, mochten er problemen ontstaan. Financieel vonden wij het belangrijkste punt, en dat is voor ons geen probleem. Verder hebben we de meeste (neutrale) spullen al in huis, en of ik nu eten kook voor 4 of 5 mondjes...Mijn opa zei altijd: "Komt tijd, komt raad." Dus: Wij gaan ervoor!!!

Lieve dames,

Ik ben in het rijke bezit van 3 mooie en lieve kindertjes. Hier geen beslissing komt er een derde, die kreeg ik kado (tweeling).
En de wijze raad ging hier inderdaad op, komt tijd komt raad!!! Ik denk dat wij als vrouwen ons sneller druk maken dan misschien de bedoeling is : )
(er passen echt wel 3 stoeltjes op de achterbank!!!)
Ik wil jullie al het geluk wensen!!!
liefs

Hoi rein,

Leuk dat je ook bewust 3 kindjes kort op elkaar wilt! Mijn oudste (jongen) is van september 2008 en mn jongste (meisje) is van mei 2010. Wij hebben dus ook zowel jongens als meiden spul in overvloed! Ik zou ook wel eerder voor een derde willen gaan, maar we moeten echt nog wachten (zeker 7,5 maand nog ;)) Je bent ook nog niet zo oud trouwens je scheelt een jaartje met mij! Wat heeft jullie doe besluiten om toch voor de derde te gaan?? Het gevoel??

Liefs

Hey Knutseljuf!

Wat leuk om jou hier te zien.
Ik heb hier eigenlijk niet zoveel meer te zoeken, maar heb hier nog steeds een topic lopen met andere meiden die de 3de inmiddels bijna allemaal al hebben.

Ik ken jou nog van het miskraam forum.
Je hebt dus inmiddels een gezonde dochter erbij gekregen. gefeliciteerd!
Ik vind het knap dat je al over een 3de kindje praat hoor, ik heb een enigsinds vergelijkbare 2de bevalling gehad en bij mij gingen pas de kriebels weer beginnen toen mijn 2de 14 maanden was.
Ook ik had van de gyn te horen gekregen dat een derde niet zo verstandig was, meteen na de bevalling. Dus toen de kriebels kwamen een gesprek met de gyn aangevraagd. Uiteindelijk kon het dus wel, ook al zou het weer met de nodige complicaties gaan. Nu waren ze in ieder geval op die complicaties voorbereid.
Inmiddels is onze 3de, een zoon, alweer 8 maanden oud. En het is ontzettend genieten vooral!
Ik vind de drukte reuze meevallen. De 3de 'doe je er gewoon even bij' bij wijze van spreken. Hij zal gewoon mee moeten in het ritme van het gezin.
De oudsten zijn nu 6 en 4 jaar, dus die zitten op school. Heel heen en weer gezeul met de kleine, maar hij lijkt er geen last van te hebben.
Echt, als jullie het beide graag willen, laat je niet tegen houden door het praktische (wat bij ons natuurlijk ook wel even heeft gespeeld voor wij de knoop doorhakten).

Eerst nog even herstellen en dan gewoon lekker voor nr 3 gaan!
Bij ons blijft het wel bij deze 3 hoor, aangezien mijn zwangerschappen ook niet bepaald vlekkeloos verlopen zijn (hoge bloeddruk en vooral bij nr 3 9 maanden gespuugd, gelukkig geen opname nodig geweest) en bekken klachten vanaf 14 weken en de bevallingen zijn al helemaal niet om over naar huis te schrijven. Maar ik had het er allemaal voor over.
Ik heb me tijdens de keizersnede laten steriliseren.
De gyn vroeg nog of ik het zeker wist, nadat ze had lopen foeteren over hoe verkleefd ik wel niet was en het allemaal niet zo wilde lukken.
Nee, ben ontzettend rijk met mijn 3 gezonde kindjes!

Geniet lekker van je 2 kids en hopelijk komt nr 3 er ook nog voor je!
En voor de andere dames ook natuurlijk!

Liefs Suus

Hoi,

Ik heb wel een jaar getwijfeld. Wel of niet, wel of niet. Ik ging alleen maar meer beren op de weg zien totdat het me echt heel hoog ging zitten. Na een aantal pittige gesprekken met mijn man ben ik er achter gekomen dat de meeste twijfels voorkomen uit angst. Lukt het financieel wel, hoe moet het met de ruimte? Kunnen we nog wel leuke dingen doen?
Ik heb een dochter van bijna 5 en een zoon van 3. Ik zit nu in de 2 e ronde en wacht af!

Groetjes Diedeltje

Hey suus,

Wat fijn om te zien dat het met jou ook allemaal goed gaat! Een derde erbij s toch wel erg leuk he. Af en toe slaan de twijfels weer toe, maar eigenlijk weten we het ook al wel zeker. Wel lekker dat jou oudsten al op school zitten. Met een beetje geluk gaat dat hier niet gebeuren. Die van mij zijn nu net 2 en 4,5 maand en het lijkt ons het leukst om er niet al te veel tijd tussen te laten zitten.Ik wil eigenlijk wel dat de oudste al op school zit als er een derde komt, hij wordt vroege leerling dus als het goed is mag hij in augustus 2012 beginnen ;) Vond het toch wel pittig dat ik hem tijdens mn hele zwangerschap nog veel moest tillen en het is al zo'n grote man (weegt 15 kilo met zn net 2 jaar) maar een jochie van net 1 die net kan lopen kan je niet overal laten rondrennen of op laten klimmen.

Ik heb ook gezegd dat ik me wel wil laten steriliseren als de derde komt. Ik hoopte al dat dat tijdens de ks kon, maar uit jou verhaal begrijp ik dus dat dat kan :) gelukkig! Hoop alleen dat ze dat op mijn leeftijd doen, ben 27 en vaak willen ze het zeker niet voor je 30ste/35ste doen? weet jij hoe dat zit?

Liefs Jen

Hier nog een twijfelaar!

Ik (32 jaar) heb een zoon van 4,5 en een dochter van 11 maanden en ik twijfel ook enorm voor een derde.

Financieel, praktisch en of mijn lijf en mijn hoofd het allemaal wel aankunnen.
Daarbij komt nog:
Mijn zoon heeft wat gedragsproblemen waar we druk mee bezig zijn op dit moment.

Het lijkt mij aan de ene kant zo heerlijk om straks niet meer in de kleine kinderen te zitten, alles wordt dan weer makkelijker en we zijn dan niet meer gebonden aan huis.

Aan de andere kant heb ik altijd 3 (of 4) kinderen gewild en dat gevoel van niet compleet zijn blijft steeds hangen, hoezeer ik ook probeer om dat van mij af te schudden.

áls we er toch voor gaan dan het liefst in de zomer van 2011 stoppen met de pil want ik wil ze niet zó kort op elkaar. De kleinste moet wel goed kunnen lopen.

Hier twijfel ik nog een half jaar verder!

Hoi meiden

Hier zijn we druk bezig voor een 3e!! Mijn oudste is bijna 3 en de jongste net 1!! Loop nu weer bij de gyn omdat ik pcos heb en niet vanzelf zwanger word.

Hoop dat je snel een beslissing kan maken!
x

Terug
Bovenaan