Wie wil er ook voor lange tijd bv geven?

Hai,

Nu niet zwanger... en gaat ook niet meer gebeuren denk ik... Maar borstvoeding was eigenlijk de enige voeding wat mij betrof. Komt met je kindje meegeleverd, hoort bij elkaar als geen ander.

Mijn oudste heeft tot 2,5 jaar gedronken, meerdere malen per dag. Ben er pas mee gestopt toen ik al paar maanden zwanger was van mijn tweede omdat het teveel vroeg van mijn lijf (zwanger zijn = spugen bij mij en ben al niet de dikste)

Mijn tweede heeft vier maanden borstvoeding gehad, toen gestopt omdat ik dacht dat het echt op was.... Nu weet ik dat dat de viermaandendip was en dat de onrust van mijn uk niet door de voeding kwam, maar door haar eigen ontwikkeling. Die "lege" theezakjes waren helemaal niet leeg, maar ze dronk alle gemaakte melk direct op, dus echt gestuwd werden ze niet meer.

Mijn jongste drinkt nu al weer ruim twee jaar bij mij. Zit voor de derde keer op zwaar hypoallergeen dieet, die nu pas net wat soepeler wordt omdat ze over een aantal allergieën heen gegroeid is.

Vroeger vond ik een groter kind aan de borst ook raar... maar je verlegt iedere keer je grenzen, je kindje is niet van de één op de andere dag plots groot. Zolang we er beide nog een goed gevoel over hebben, gaan we door. Ok, acht jaar lijkt me ook wat erg lang... mijn oudste is nu bijna acht, lijkt me toch raar om die nog aan de borst te hebben.

Wat ik in ieder geval iedereen kan aanraden, is om je in te lezen op de bestaande borstvoedingsfora. Het http://www.borstvoedingsforum.nl is een heel goed forum, de vrijwilligers van VBN en LLL lezen en antwoorden daar ook op vragen en verder kan je er heel veel ervaren moeders vinden. Ook op http://www.borstvoeding.com kan je heel veel goede informatie vinden over borstvoeding.

En wil je gezellig kletsen over borstvoeding maar ook gewoon over je kinderen, ben je natuurlijk ook welkom op http://www.borstvoeden.net Bij ons zitten onder   andere ook veel moeders die thuis zijn in de verwarrende wereld van allergieën, maar ook moeders die full time kolven. Ach, eigenlijk teveel om op te noemen, bijna alles kan...

Groetjes Nynke

Wat een toffe houding Ponyville, heel open! En jij komt iig heel goed beslagen ten ijs, en echt heel fijn dat je moeder met je meegaat en meedenkt. Super! Ik zou ervoor tekenen zo'n mama.

Wat moeilijk dat je ME/ CVS hebt, poe hee, dan heb je het al zwaarder; ook tijdens zwangerschap en bevalling!
Maar wat je zegt, je kijkt gewoon op het moment zelf hoe het is en of het kan; en je bent super voorbereid, hoe het ook gaat ....het is goed! Wat je ook kiest, als het klopt met hoe jij en je kindje op dat moment er aan toe zijn, dan komt het gewoon goed.

Ik wens je veel sterkte, en vind het heel mooi om je berichtjes te lezen!

groetjes Kim

hallootjes
Ook ik wil graag weer bv gaan geven. Bij de eerste heb ik het 2,5 maanden vol gehouden maar dus tovch overgestapt, zat vaak huilend te voeden en voelde me er niet prettig bij.
Toch ga ik er deze keer weer voor de volle 100% voor. Moet ook zeggen dat ik me nu beter voorbereid heb, want ben er na de eerste wel achter dat het echt niet allemaal vanzelf gaat. Heb bij de intake van de kraamzorg dan ook aangegeven dat ik echt goede uitleg etc wat betreft aanleggen wil, want daar ging het bij mij de eerste keer fout. Heb ook al een keer een bijeenkomst met een lactatiedeskundige bijgewoond en voel me nu sowieso beter voorbereid en hoop dus ook in ieder geval de eerst zes maanden BV te gaan geven. Ik be n geen fanatieke aanhanger, iedereen moet doen waar hij/zij zicht het prettigst bij voelt en voor mij is dat BV..
Gr sandra (36 wkn)

quote: Mama Bal reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-07-2007 20:27:02'));

Hai,

Nu niet zwanger... en gaat ook niet meer gebeuren denk ik... Maar borstvoeding was eigenlijk de enige voeding wat mij betrof. Komt met je kindje meegeleverd, hoort bij elkaar als geen ander.

Mijn oudste heeft tot 2,5 jaar gedronken, meerdere malen per dag. Ben er pas mee gestopt toen ik al paar maanden zwanger was van mijn tweede omdat het teveel vroeg van mijn lijf (zwanger zijn = spugen bij mij en ben al niet de dikste)

Mijn tweede heeft vier maanden borstvoeding gehad, toen gestopt omdat ik dacht dat het echt op was.... Nu weet ik dat dat de viermaandendip was en dat de onrust van mijn uk niet door de voeding kwam, maar door haar eigen ontwikkeling. Die "lege" theezakjes waren helemaal niet leeg, maar ze dronk alle gemaakte melk direct op, dus echt gestuwd werden ze niet meer.

Mijn jongste drinkt nu al weer ruim twee jaar bij mij. Zit voor de derde keer op zwaar hypoallergeen dieet, die nu pas net wat soepeler wordt omdat ze over een aantal allergieën heen gegroeid is.

Vroeger vond ik een groter kind aan de borst ook raar... maar je verlegt iedere keer je grenzen, je kindje is niet van de één op de andere dag plots groot. Zolang we er beide nog een goed gevoel over hebben, gaan we door. Ok, acht jaar lijkt me ook wat erg lang... mijn oudste is nu bijna acht, lijkt me toch raar om die nog aan de borst te hebben.

Wat ik in ieder geval iedereen kan aanraden, is om je in te lezen op de bestaande borstvoedingsfora. Het http://www.borstvoedingsforum.nl is een heel goed forum, de vrijwilligers van VBN en LLL lezen en antwoorden daar ook op vragen en verder kan je er heel veel ervaren moeders vinden. Ook op http://www.borstvoeding.com kan je heel veel goede informatie vinden over borstvoeding.

En wil je gezellig kletsen over borstvoeding maar ook gewoon over je kinderen, ben je natuurlijk ook welkom op http://www.borstvoeden.net Bij ons zitten onder   andere ook veel moeders die thuis zijn in de verwarrende wereld van allergieën, maar ook moeders die full time kolven. Ach, eigenlijk teveel om op te noemen, bijna alles kan...

Groetjes Nynke

Hoi,

Wat fijn om te lezen dat er nog zo'n "fanatiekeling" is, ik voelde me al zo'n buitenstaander met mn 2,5jaar bv!
Ik had dit ook niet zo gepland, ik was al blij geweest met 1jaar, maar als het eenmaal zo goed gaat; waarom dan stoppen?

Nu vind ik het normaal om een peutertje aan de borst te hebben (ze worden op dat moment toch weer een beetje baby) en zal er ook geen probleem mee hebben als dat bij deze weer zo gaat.

Maar idd, ik wil niemand in zijn of haar keuze bekritiseren, maar 8jaar vind ik ook wel een beetje ver gaan... Zoals ik er nu tegenaankijk is de tijd dat een kindje  voor het eerst naar school gaat toch echt het maximum dat ik aan bv wil geven.

Dank je voor de sites, ik zal zeker ff kijken!

Liefs Nika

Hoi Nika en de anderen,

Je bent echt geen buitenstaander hoor, als je met 2.5 "nog" borstvoeding geeft. Ik heb mijn oudste gevoed tot ik zwanger was van de tweede, ze was toen 15 maanden uiteindelijk toen ze voor het laatst gedronken heeft. Mijn jongste was bijna 3 toen hij ermee stopte.  Ik ben zelfs een keer een week op vakantie geweest zonder hem, en daarna dronk hij gewoon weer door. Het stoppen ging allemaal heel geleidelijk en gezellig. Hij weet het ook nog, dat is best grappig. Weet je trouwens dat er een yahoo lijst is voor moeders die langer dan een jaar bv geven?

Groetjes,

E.

Fantastisch! Ik zeg: doen als je er goed bij voelt!

Ik heb volgens mij die reportage waar Ponyville het over had ook gezien. Dat was idd wel een beetje genant. Zo'n kind dat keihard roept "mama tietje doen" vlak voordat ze hem op het voetbalveld afzet. Haha, plaatsvervangende schaamte! Maar volgens mij was het ook iets van "Jambers" ofzo en dan is het ook de bedoeling om last van plaatsvervangende schaamte te krijgen...

Nou ja, anyway, gewoon lekker doen en ophouden tegen de tijd dat je kind het huis uit gaat. Haha, nee, sorry....

Nou, ik hou op, ik word melig
Groetjes van José

Leuk, die verhalen. Ik ben zelf ook voorstander van BV en wil zelf ook weer BV geven, mijn eerste 2 zoons heb ik ongeveer 4 maanden BV gegeven, daarna ging het snel bergafwaarts met de voeding, want ik werkte onregelmatig en natuurlijk krijg je tijd om te kolven, maar ja, dat werkt toch niet echt stimulerend en niet handig, vooral als je 's nachts moet afkolven....

Nu woon ik tegenwoordig in Zweden en hier heb je een jaar zwangerschapsverlof. Het is hier dan ook heel gewoon een jaar of anderhalf jaar BV te geven.
Nu zou ik dat ook wel graag willen, alleen heb ik een paar jaar geleden een borstverkleinende operatie gehad, dus ik hoop dat het alsnog wil gaan lukken.
Maar ik ga er gewoon voor.

Ik weet nog bij de eerste 2 dat ik de eerste paar dagen zoveel mogelijk aan lag en toen de voeding goed op gang was de eerste tijd 7-8 x per dag en dan proberen laatste voeding rond 1 uur 's nachts en eerste voeding weer om 6 uur 's ochtends.Daarna de laatste voeding teruggebracht naar 23.00 uur (stapsgewijs) en eerste voeding 6 uur.
Dit ging toen met beide kids erg goed. (Ze zijn nu 5 1/2 en 7 jaar en het is erg, maar je vergeet zo snel hoe dit de eerste paar weken eraan toe gaat.)
Ik ben wel voor voeding ondemand, maar beetje regelmaat is wel erg fijn. Ik ging echt niet naar een uur weer voeden hoor. En ik liet ze ook niet een uur aan de borst liggen. Gewoon 10 min aan 1 borst, 10 minuten aan de andere. Maar toen had ik ook zoveel voeding dat 10 min aan 1 borst en 5 minuten aan de andere genoeg was. Ook niet vergeten om als je met rechts begint en eindigt met links, dat je dan de volgende keer met links begint en eindigt met rechts (anders krijg je meer voedingproduktie aan 1 kant...)

Nu iedereen veel succes met de borstvoeding!!!!
En gaat het niet, ach, dan hebben we het in iedergeval geprobeerd....

Oh ja en aan Ponyville: wordt je baby gewoon na 38 wkn zwangerschap geboren dan is het niet erg als ze bijvoeden met een flesje op de couveuse afdeling, want het schijnt alleen bewezen te zijn bij prematuur geboren kinderen dat ze met een cupje moeten bijvoeden als je borstvoeding wil geven. Dit is een andere zuigtechniek en prematuur geboren kinderen kunnen nog niet goed het verschil tussen zuigtechniek aan de borst en aan de fles. Ip mag je dus kids die na 38 wkn zwangerschap geboren zijn en de borst gaan krijgen, gewoon met de fles bijvoeden. Tenminste dit heb ik altijd geleerd toen ik op de couveuseafdeling werkte.

Liefs Renata.

quote: nummertje3 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-07-2007 10:43:52'));

Weet je trouwens dat er een yahoo lijst is voor moeders die langer dan een jaar bv geven?

Nee, dat wist ik niet: hoe werkt dat? Waar moet ik dan zijn?

Wel fijn om te horen dat ik niet de enigste ben, heb nu ook al een aantal keren op het BV forum gezeten en moet zeggen dat het fijn is om de verhalen daar te lezen. Door een aantal reacties voelde ik me namelijk een beetje een uitzondering, maar daar zitten er nog veel meer die hun dreumes/peuter de borst geven!

Liefs Nika

Terug
Bovenaan