Wie wil haar IVF traject aan mij vertellen?

<p>Hoi, </p><p>Ik ben susanne en ik ben 40 jaar. Door mijn ziek epilepsie zijn konden we pas laat beginnen met onze kinderwens te verwezelijken.</p><p>Nu 17 maanden en meerdere miskramen (1 van 7 weken en 4 van 5 weken) verder wil ik mijn arts vragen om het IVF traject te starten.</p><p>Dit heeft ze al eerder benoemd dat we daar in aanmerking voor komen maar we wilde het liever niet. Nu zie ik het anders. Het lukt gewoon niet op de natuurlijke manier.</p><p>Kan iemand mij vertellen hoe snel dit traject gestart kon worden? </p><p>Ik ben 40 maar mijn eierstokken, baarmoeder en hoeveelheid eitjes zijn van een 18 jarige. Dit zijn haar woorden, niet de mijne :). Dat het iedere keer mislukt is dikke pech.</p><p>Ik wil zo snel mogelijk starten. Ik weet van een vriendin dat het heel zwaar is maar wanneer mag je beginnen met hormoon spuiten?</p><p>Ervaringsdeskundigen, zouden jullie iets kunnen vertellen?</p><p>Groetjes, susanne</p>
 
Hoi Susanne. 
Ik ben (nog) geen ervarings deskundige maar wilde toch even reageren. Ik ben 39 ( dus we zijn leeftijdsgenoten) en mijn man is 26. Ik heb 2 dochters (18 en 15) en wij zijn doorverwezen naar het umcg, wat het gaat worden weten we nog niet; iui, ivf, icsi... Dus spannende tijd. Ik lees ook graag ervaringen van anderen over ivf, of andere behandelingen. Dus ik lees graag mee. Veel succes. Groetjes Nina 
 
Ik vertel je dat graag. Ben nu 36 en afgelopen feb is onze dochter geboren. Ik heb heel veel steun gehad van de vrouwen op een andere website: http://www.ivfmoeders.nl
Als je wilt, kunnen we ook een keer skypen of bellen. Stuur me in dat geval je emailadres, dan spreken we wat af. Wij hebben met 2 stellen contact gehad voor we deze stap zetten over wat we konden verwachten en dat heeft ons het meeste geholpen. Omdat je ook andere vragen dan technische kunt stellen dan ;) ik vond het lichamelijk best zwaar maar emotioneel het meest. 
Welke vragen heb je? Vooral over wat er stap voor stap gaat gebeuren? Ofmeer over de impact op je leven, relatie.. Etc? 
 
Ik vertel je dat graag. Ben nu 36 en afgelopen feb is onze dochter geboren. Ik heb heel veel steun gehad van de vrouwen op een andere website: http://www.ivfmoeders.nl
Als je wilt, kunnen we ook een keer skypen of bellen. Stuur me in dat geval je emailadres, dan spreken we wat af. Wij hebben met 2 stellen contact gehad voor we deze stap zetten over wat we konden verwachten en dat heeft ons het meeste geholpen. Omdat je ook andere vragen dan technische kunt stellen dan ;) ik vond het lichamelijk best zwaar maar emotioneel het meest. 
Welke vragen heb je? Vooral over wat er stap voor stap gaat gebeuren? Ofmeer over de impact op je leven, relatie.. Etc? 
 
Ik ben 30 jaar en heb de afgelopen jaren in de mmm gezeten.
na 1,5 zelf geprobeerd een kindje te krijgen zijn wij doorgestuurd naar het ziekenhuis. 
Wij moesten eerst starten met iui voordat je hiermee
start worden je eileiders doorgespoten (hsg) onderzoek. Dit geeft al meer kans oo een zwangerschap dit was helaas bij ons niet het geval.
daarna starten met iui wij straten gelijk met hormoonbehandeling waarbij een lage dosering van clomid met toegediend doormidden van spuiten doel om twee eitjes te laten rijpen en dmv inwendige echo’s kijken wanneer ze springen. Doormidden van een spuitje werd het ‘schone’ sperma zo dicht mogelijk bij het eitje ingebracht. 
Wij moesten dit 8 maanden door maar door de overstimulatie een aantal keer een maand moeten overslaan. 
Daarna ivf gedaan de clomid werd opgeschroefd en veel prikken. Dmv een punctie wat ik overigens wel heel pittig vond zijn er 24 eitjes uitgehaald waarvan er 5 bruikbare tussen zaten.
ook hierbij had ik overstimulatie het zwaarste wat ik vond was de onzekerheid of er wel of niet terug geplaatst kon worden. Gelukkig mochten we uiteindelijk door en zijn we bij poging 1 zwanger geraakt. 
Inmiddels ligt onze dochter van bijna 6 maanden heerlijk boven te slapen.
heel veel succes en mocht je nog vragen hebben...
 
 
hallo,
Ik ben 47 jaar. Mijn jongste dochter is 7 jaar. ze is alleen en heel eenzaam. Ik ben 4 jaar bezig om zwanger te worden, helaas wordt ik niet geholpen in Nederland aangezien mijn leeftijd. Ken iemand kliniek in Nederland welke werken met klinieken in buitenland. Ik wil nl eerste onderzoeken doen in Nederland om te testen of ik nog kans heb. waarschijnelijk hormoon behandeling zal vloldoende zijn. en waar kan ik zelf medecijnen kopen b.v. Menopur op eigen kosten?
Ik hoop dat iemand mij tip kan geven?
 
Happy S wat fijn dat het gelukt is. Het traject is zwaar zeg je, bedoel je daarmee dat het fysiek ook erg pijnlijk is? Ik ben daar best bang voor namelijk, de punctie vooral lijkt me vreselijk. Psychisch is het uiteraard ook zwaar, het wachten en de onzekerheid zijn slopend lijkt me. Dat vind ik nu al zonder medische hulp..
groetjes Nina 
 
Hoi Nina,
de punctie was erg pijnlijk maar dat hoeft niet bij mij konden ze er moeilijk bij waardoor het meer pijn gaf. 
Zelf vind ik dat je erin groeit en je grenzen telkens meer verlegd. 
Metaal is het pittig de onzekerheid of het überhaupt gaat lukken en je leven staat toch onn hold alles wordt om het traject heen gepland.
wij gingen bijv naar Londen een weekend, medicijnen mee mag niet Zomaar dokters verklaring maar ook hoe te vervoeren moet koud blijven. Wanneer kan je weg want ze moeten de echo’s uitvoeren om de twee -drie dagen om te kijken of de eitjes gegroeid zijn. Niet even lekker onbezorgd een wijntje drinken in het weekend, kleine dingen maar je bent er non stop mee bezig. Achteraf gezien viel het allemaal mee ook mede doordat je in het traject groeit en wij een heel goed ziekenhuis hadden.
 
 
Terug
Bovenaan