Wie wil weten wat het wordt???

wij zijn op zich wel nieuwsgierig, maar hebben nog geen echo laten maken. Maar als er een gemaakt moet worden, dan willen we ook wel weten wat het wordt. Maar eerlijk gezegd ben ik nieuwsgieriger naar wie het is, dan naar wat het is; op wie lijkt het, wat voor karaktertje heeft het en is dat meteen herkenbaar, herken ik iets terug van de bewegingen in mijn buik en dat soort dingen. Kleding en het kamertje zijn  mn turkoois met felle kleurtje, dus dat kan voor beide wel. Ik ben nu eenmaal dol op turkoois en ben dus erg blij met de mode op dit moment.
groetjs
greet
 
Hallo,

Ik ben nu 26 weken zwanger! Wij weten nu 6 weken wat we krijgen. Helemaal in de wolken zijn we er door. Ik wilde het graag weten omdat ik sowieso graag op alles voorbereid ben, maar ook omdat ik gewoon erg nieuwsgierig ben. Verder weet niemand het. Dat maakte voor mij niet zoveel uit, maar mijn man wilde het graag voor ons zelf houden. Nu dat zo is is dat erg leuk, iedereen om ons heen zegt wel je verspreekt je toch wel. Maar goed, dan nog weten ze niet of ik me versproken hebben. Voor dat wij wisten wat  het  word had iedereen toch al wel z'n eigen mening of 't een jongen of een meisje word, en tot dat het geboren wordt weet niemand  meer over 't geslacht dan voor dat wij de echo lieten maken, want zeker weten doet iedereen 't pas na de geboorte.
Ik vind het heel leuk dat ik het weet, want ben toch wel heel gericht kleertjes aan 't kopen. Dat is echt geweldig! Maar goed, het blijft op letten of je niks rond hebt slingeren wat er op wijst wat 't wordt en als er mensen komen die de babykamer niet hebben gezien moet de kast toch voor een deel even leeg gehaald worden.
groetjes kirsten
 
wij wilden het wel graag weten, niet echt een speciale reden. ALs ik er over nadenk, is het eigenlijk mijn nieuwsgierigheid. Hij (=jongen) groeit in mijn buik! En het was ook echt een verrassing toen we het bij de echo hoorde hoor, en ik had echt nog geen 20 weken kunnen wachten! Ja, ik zou het niet anders willen dan weten dat we een zoon krijgen...
Taatje
28w3d
 
Leuk om al die verschillende reacties te lezen. En het blijkt maar weer dat dit een hele persoonlijke keuze is. Wij willen niet weten wat het is, daar heb ik twee redenen voor. Simpelweg omdat ik het spannend en leuk vindt om al die weken te fantaseren over wat er in mijn buik zit. Daarnaast zien wij dit echt als een klein wonder, een cadeautje. Ik raakte zwanger in een voor ons moeilijke periode, mijn vader was plotseling overleden en zwanger worden is wel het laatste waar je dan aan denkt. Dat er toch nieuw leven is ontstaan midden in zoveel verdriet zien wij echt als een kostbaar geschenk. En bij dit cadeau willen we niet weten wat er in de verpakking zit totdat we het echt mogen uitpakken (hoe moeilijk dat ook is en ik snap mensen goed die toch even spieken)

groetjes, Jootje
 
Hoi meis,

Zelf wilde ik altijd al graag weten wat het zou worden. Aan de ene kant uit praktisch oogpunt maar aan de andere kant omdat ik absoluut niet het gevoel heb van ' het moet een verrassing zijn '. Een grotere verrassing van de eerste keer naar mijn kleine kijken om te zien hoe ze (ja het is een meisje), vind ik al meer dan genoeg een verrassing. Ook hebben we het niet geheim gehouden voor de omgeving. Het is heel persoonlijk en iedereen moet doen wat hij/zij prettig vind. Persoonlijk vind ik het heerlijk om het van de daken te kunnen schreeuwen.

Groetjes F (29 weken)
 
Hallo!

Een stel uit mijn kennissenkring wist van te voren dat het een meisje zou worden. De kinderkamer werd roze geschilderd, er werden echte meisjesdingen gekocht enz. Zij deden er ook niet geheimzinnig over, iedereen mocht het weten.

Toen werd het kindje geboren... en wat bleek: een JONGEN!

Tijdens de geboorte zag 'mama' aan het gezicht van 'papa' dat er iets aan schorte. Toen ze vroeg wat er dan aan de hand was zei hij "het is een jongen..."

Ze waren beiden zeer teleurgesteld en hebben er ook wel om gehuild. Dat was hun reactie op deze 'surprise'.

Het is inmiddels al een knul van bijna 5 jaar oud en natuurlijk zijn ze stapel op hem.

De moraal van dit verhaal:   Soms hebben ze het niet bij het juiste eind hoor!! Het blijft toch een beetje een verassing!

 
hallo,

Ik heb me vanavond aangemeld en wilde even reageren.

mijn schoonmoeder die kan altijd zien wat je krijgt en ze heeft altijd gelijk.
Ik ben nu nog maar  in de 5de week en zij weet al wat wij krijgen.

vind het eigenlijk best vervelend want het is dan nooit een verrassing.

groetjes carina



 
Hey hoi

Nou, wij wilden het echt wel weten! Zo nieuwsgierig! Ik kan het niet goed begrijpen dat je het niet wilt weten. Bovendien krijgt het dan 'vorm', je praat echt over hij of zij. (het is een hij, en hij is inmiddels 9 maanden!)
Wij hebben het ook direct aan iedereen verteld! En het was heel grappig om te zien hoe de omgeving reageerde. De meeste mensen waren 'geschokt'. Het was dan toch zeker niet leuk meer....
Nee hoor, verschrikkelijk, niks aan die zwangerschap. Wij verheugden ons helemaal niet meer, erg saai... TUURLIJK JUIST WEL!!! Je bent dan toch juist trots, je kunt zeggen:'wij krijgen een zoon"...
Maar, ook al zei de arts 'dit is wel heel duidelijk', en ook al hebben we het zelf ook heel duidelijk gezien (ook 30 foto's waaronder 2 levensgroot van het geslacht...) we hebben toch heel bewust neutrale kleuren voor het kamertje gekozen, en veel neutrale kleertjes (gewoon veel luierpakjes).
Want het zal je maar gebeuren dat het toch een ander geslacht blijkt te zijn...
We hebben ook nog 2 dagen voor de geboorte nog maar een besluit genomen over een meisjesnaam (we hadden al wel wat in gedachten).
Maar goed, wij zijn hartstikke trots op Maxel (oostenrijkse naam: Maxll).

Groeten Titiana
 
Terug
Bovenaan