Wie woont ook in het buitenland?

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden,

Zo af en toe ben ik hier wel eens meiden tegen gekomen die ook in het buitenland wonen. Ik ben wel eens nieuwsgierig hoe jullie het wonen in het buitenland ervaren. En hoe vinden jullie het om bezig te zijn met zwanger worden terwijl ouders en vrienden zo ver weg wonen?

Ik zal mezelf eerst eens voorstellen. Ik ben 33 jaar en moeder van een kleine meid die 3 jaar wordt in juli. We zijn sinds april 2006 bezig met zwanger worden en ik heb eind oktober een miskraam gehad bij 6 weken. Ik vond het niet dramatisch maar wel jammer dat we dus weer langer moesten wachten.
We wonen sinds december vorig jaar in Perth, Australie. Het bevalt erg goed hier moet ik zeggen met prachtig weer, relaxte mensen en het wonen in een prachtige omgeving. Ik moest in het begin wel wennen aan dingen zoals het weer thuis zitten omdat ik m'n baan opgegeven heb toen we hier naartoe gingen. Verder miste ik toch ERG m'n Knorr "Wereldgerechten"  Ik ben niet zo'n ster in de keuken en vond die pakken wel erg handig. Maar dat heb je hier niet.
En natuurlijk mis ik ook vrienden en vooral familie.

Ik ben benieuwd naar andere verhalen!

xx
Dile

hoi hoi
wat leuk dat je in australie woont.zelf woon ik nu weer in nederland maar heb 2jaar in spanje gewoont.vondt het een heel avontuur maar ben toch wel blij weer terug te zijn in nederland.
hoe is het daar met de prijzen van de huizen,gas en elektra enz?
ben wel beneuwd want de regels en de prijzen hier wordt ik niet goed van.
liefs sil

Hallo,

Wat leuk dat je zover weg woont en lekker kunt reageren hier!!!
Wat jammer van die mk, dat hakt erin hé weet er alles van jammer genoeg!!!

Zou me ff voorstellen, ben Sandy 36 jaar woon in Duitsland in het kleine stadje Goch net over de grens, dus niet zo ver weg als jij!!! We zijn de trotse ouders van een lief klein meisje net 3mnd oud, en willen graag nog 1 keertje zwanger raken!!!
Vindt dat de zorg hier erg goed is geregeld je hebt en hebamme(verloskundige) en een frauenartz(Gynecoloog), je staat heel streng onder controle zeker gezien mijn leeftijd!!! Hoe is dat in Australië???
We wonen hier in een vrijstaand huisje echt zo'n degelijk huisje en in een rustige wijk, we hebben het goed naar ons zin hier!!!
Nou succes daar ver weg en laat je nog wat van je horen???

Liefs Sandy  

Hoi Dile,

Jij woont wel heel ver weg zeg! Waarom zijn jullie verhuisd? Of heb je een Australische man? :) Ik keek vroeger altijd Flying Doctors.... Australie boeit me enorm, maar helaas nog niet de tijd (en het geld) gehad om er eens een kijkje te nemen. Vlieg je wel af en toe naar Nederland? Je hebt er vast nog wel familie en vrienden denk ik.

Ik ben 5 jaar geleden naar Oostenrijk verhuisd, en ben vorig jaar getrouwd met mijn oostenrijkse man. Word volgende maand 26 jaar. Heb het enorm naar mijn zin hier en wat duits meisje (sorry ben even je naam kwijt) ook al zei, de gezondheidszorg is erg goed geregeld hier en toegankelijk voor iedereen. Heb ook een eigen gynaecoloog waar ik 1 keer per jaar heenga voor controle. Dat is heel normaal hier.

Wat je schreef over de knorr wereldgerechten komt me heel bekend voor hihi! Maar gelukkig kan ik redelijk goedkoop naar Nederland vliegen (wat ik dan ook regelmatig doe) om gezellig bij mijn ouders en vriendinnen op bezoek te gaan en de halve supermarkt leeg te halen met allemaal producten die lekker zijn en ze vooral hier niet hebben. (pindakaas, appelstroop. gevulde koeken, mixje voor dit, mixje voor dat etc. ) Mijn man kan ook al aardig goed nederlands dus dat scheelt.

Het zou leuk zijn als we hier ons 'buitenland' hoekje kunnen maken!

Liefs Lien

Ow vergeten te zeggen... We zitten in onze eerste ronde voor 1e kindje. Volgende week dinsdag NOD. Spannend.....

Hoop dat het jullie ook snel weer mag lukken na je mk.

Lien

Hoi,

Lijkt me leuk hier ons hoekje te maken!!!

Liefs Sandy

Hoi Meiden,

Wat leuk jullie reacties. Lijkt me leuk om hier ons hoekje te maken. Gezellig!

Sil: Spanje! Wat leuk. De spaanse taal heeft mij altijd getrokken maar daar kan je hier niet veel mee  Het leven is hier over het algemeen goedkoper zoals bijvoorbeeld gas en elektra. Alleen is het helaas zo dat in de laatste 4 jaar de huizenprijzen hier ENORM zijn gestegen. Dat betekent voor ons dat we nu een heerlijk huis kunnen huren maar zouden we het huis willen kopen dan zou dat nooit kunnen. Ik vermoed dat de huidige eigenaren zo'n 3 a 4 ton voor het huis hebben betaald en het is nu een miljoen waard. In Australische dollars dan. Een huis kopen wordt voor ons dus nog moeilijk maar voorlopig zitten we hier goed.

Sandy: de gezondheidszorg is hier qua zwangerschapscontrole volgens mij ook beter dan ik Nederland maar dat weet ik niet 100% zeker. Ik ben hier dus nog niet zwanger geweest. Ik hoop dat in de nabije toekomst dus nog mee te gaan maken. Ze hebben hier wel verloskundigen maar daar ga je volgens mij niet naar toe. Je gaat hier naar een Gynaecoloog in het ziekenhuis voor controle. We zijn nu alweer ruim een jaar bezig voor de tweede dus ik zit er wel aan te denken om eens wat testen te laten doen. Dat kan hier volgens mij vrij makkelijk. Maar daar wacht ik nog wel even mee.
Wat leuk dat julie al een kleine meid hebben. Ik moet eerlijk bekennen dat ik je moedig vind! Ik wist zeker dat ik een tweede wilde maar ik kon daar pas aan denken toen onze meid ruim een jaar was. Voor die tijd moest ik er nog niet aan denken!  Grappig hoe dat bij iedereen weer anders is.
Hoe ben jij trouwens in DL terecht gekomen?

Lien: Oostenrijk, leuk! Het lijkt me wel lekker dat je zo goedkoop bij je familie langs kan gaan. Het kost ons minimaal 3000 Euro om met z'n allen naar NL te vliegen. En als je daar ieder jaar je geld en vakantiedagen aan besteed dan betekent dat dat we hier niet op vakantie kunnen en we willen graag meer van Australie zien. Dat is dus een lastig dilemma. Maar we zitten hier net en het valt nog mee met de heimwee :) En mijn schoonouders komen al over 3 weken dus dat is gezellig. Eind van het jaar komt mijn moeder met partner. Ook leuk.
Ik zou het ook heerlijk vinden om lekkere dingen uit NL mee te laten nemen maar Australie is HEEL streng in invoer van eten en "natuurlijke" producten. Over het algemeen mag dit absoluut niet! Reden daarvoor is dat zij door de afgelegen lokatie een unieke flora en fauna hebben die vaak aangetast wordt door bacterien, ziektes, etc. Zo werden mijn gympen die onder de modder zaten en meekwamen in de container vernietigd. En mijn schoonmoeder had een paashaas speelgoedbeest opgestuurd en die werd ook onderschept: er zat zand in en dat mag ook niet. Erg lastig dus!!

Wat een verhaal alweer.

xx
Dile

Hallo Dames!!

Hier nog eentje in het buitenland hoor! Ik woon ondertussen al weer 3 jaar in Canada (Alberta), en er nog geen dag spijt van gehad! Wel eens heimwee naar mijn familie natuurlijk maar niet naar nederland zelf! Dus dat is denk ik een goed teken! Ben net weer 2 week terug van een bezoekje aan mijn familie, erg gezellig, maar moet zeggen het is nooit echt een vakantie omdat je familie enzo wilt zien. Echt uitsrusten kom ik niet altijd aan toe.

Wij hebben erg geluk gehad dat we ons huis 2 jaar geleden gekocht hebben, want de huizen prijzen zijn ook hier enorm gestegen de afgelopen twee jaar. We wonen nu heerlijk vrijstaand in een buurt waar de meeste buren al met pensioen zijn, heerlijk rustig hoor!!!

De gezondheidzorg hier is goed geregeld, alleen doen ze hier praktisch geen thuisbevallingen, je bevalt dus in het ziekenhuis. Ik werk zelf als verpleegkundige op de kraamafdeling en dat bevalt erg goed. De lonen voor werken in de zorg liggen ook wat hoger dan in nl en er is momenteel erg veel werk in te vinden.

Een geluk hebben wij wel veel nederlandse producten worden hier geimporteerd, dus ik kook nog wel knorr! De kosten zijn natuurlijk wel wat hoger dan in nl maar dat is begrijpelijk! Wij eten dus ook nog steeds lekker nederlandse kaas, de canadese is niet te eten!

Nou dat was het zo'n beetje wel samengevat geloof ik. Oja wij zijn bezig voor ons eerste kindje en zitten nu in ronde 6! We klussen dus rustig door!
Toch wel heerlijk  hoor  om om hier gewoon in het nederlands te kunnen kletsen!

Groetjes Ponoka

Terug
Bovenaan