Wie woont ook in het buitenland?

Hier nog eentje.

Ik woon in Griekenland. Ik ben een groot jaar geleden mijn Griekse verloofde gevolgd. Het is hier prachtig, met veel vriendelijke mensen, maar je moet je wel kunnen aanpassen. Geen luxe, klein en oud wonen. Armoedige ziekenhuizen. Ik heb dan weer wel een hele goede gyneacoloog hier. Maar als ik ooit moet bevallen dan wil ik dat in Belgie doen. De gezondheidszorg is hier duur en nog niet zo veilig. Voornamelijk omdat je voor een  betere verzorging zowat iedereen moet omkopen. Dokters, verpleegster, verloskundige, ... En dan nog is het ondermaats. Nee, geef mij dan daarvoor steriel, proper, veilig, deskundig en goedgeorganiseerd Belgie maar. Maar voor de rest vind ik dat gebrek aan luxe dus een hele verademing. Mijn familie komt regelmatig op bezoek en ook ik ga met de feestdagen op bezoek naar mijn familie. Heimwee heb ik helemaal niet, enkel mijn familie mis ik.
Maar Griekenland is nog heel vlakbij, als je dat vergelijkt met Australie of Canada. Wat me toch wel twee fantastisch plaatsen lijken, maar een beetje te ver van mijn familie.
Mijn kinderwens: ik ben 31 ben van november 2005 aan het proberen voor een eerste kindje. Heb intussen medische problemen en twee maanden geleden een miskraam gehad, maar we zijn vol goede moed weer vertrokken. Mijn NOD is pas op 3 juni. Mijn klusweek is gepasseerd, en voel weer vanalles.
Ik dacht nu ik weet hoe het voelt om zwanger te zijn, zal mijn koppie me wel niet meer zo voor de gek houden als daarvoor. Maar nu voel ik dus exact hetzelfde deze maand als toen ik de eerste keer zwanger was. En ik denk dat het dus toch mijn Koppie is. hahaha
Nou meiden.
Tot snel    sita

Hey Dile,

Ja eigenlijk zijn we in Duitsland terecht gekomen doordat de prijzen van de huizen veel lager zijn dan in NL!!! En we wilde graag vrijstaand wonen en das in NL als starters niet eenvoudig en hier wel!!
Ja en verders is het hier erg fijn wonen nog geen dag spijt gehad of NL gemist!!!
En dat ik graag weer zwanger zou willen raken ligt hieraan dat ik niet de jongste moeder ben, en als het wat langer duurt dan hebben we nog wat speling!!!
Vindt het leuk dat er zoveel meiden hier reageren vanuit het buitenland echt grappig!!
Nou allemaal succes en we houden hier ons hoekje oké!!!

Liefs Sandy

Hi meiden,

Wat is dit leuk zeg  !
Mijn verhaal: ik ben 33 en  woon nu bijna 4 jaar  in Switzerland.  In het begin  was het een behoorlijke omstelling.  De mensen  zijn beleefd hier maar wel stug. Het is moeilijk  vrienden maken met ze, we hebben nu ook alleen buitenlandse  vrienden en we kennen ook een paar NLers hier.  De medische zorg  hier is erg goed. Ik heb een gyn. en een huisarts. Op het moment krijg ik iedere maand hormonen (Puregon). Na een jaar met 2 operaties  zijn we nu  bezig voor ons eerste kindje. We zitten in ronde 3.

Groetjes,
S.

Hoi Meiden,

We waren alweer afgezakt naar de derde pagina. Dat kan natuurlijk niet!
Wat leuk dat er alweer meer meiden gereageerd hebben. Zo hebben we een divers clubje bij elkaar. Grappig hoor.

Ponoka: jij woont dus net als ik even een eind verder. Ze hebben hier ook wel dingen die ze uit Nederland importeren maar dat beperkt zich tot koek, drop, appelstroop en appelmoes, en verschillende "de Ruyter" broodbeleg. Nederlandse kaas en Knorr produkten heb ik hier nog niet gezien. Want hier geldt hetzelfde: de plastic kaas die ze hier hebben is niet echt smakelijk te noemen
Waarom ben je eigenlijk naar Canada verhuisd? Een Candese man? Ik ben altijd erg nieuwsgierig.
1 van mijn beste vriendinnen komt uit Canada (Winnipeg). Ze woont inmiddels alweer 10 jaar in Nederland maar ze wil volgens mij ooit nog wel terug.
De reden dat wij verhuisd zijn is omdat wij gevraagd zijn door het bedrijf van mijn man. Wij hebben geen expat contract maar een lokaal contract. Als we dus ooit terug zouden willen dan moeten we dat op eigen houtje doen. Niet dat we dat willen hoor! Maar we houden alle opties nog open. Het zou ook kunnen zijn dat we na 2 of 3 jaar gevraagd worden om ergens anders naar toe te verhuizen.
Zo zijn we 2 jaar geleden gevraagd om naar Vancouver te verhuizen. Wij hadden natuurlijk "ja!" gezegd maar toen de contracten binnen waren en de onderhandelingen begonnen waren, gingen ze het kantoor daar reorganiseren en ging het niet door. Helaas!

Duits meisje: ik snap dat je gezien je leeftijd snel nog een tweede wil. Het is net wat je zegt: dan zit er nog wat speling in qua tijd. Ik had het in theorie ook wel gewild maar in de praktijk zagen we het allebei niet zitten. Ik vond het heerlijk maar ook erg zwaar. Nu zou het leuk geweest zijn want dan hadden we al een tweede gehad die nu al zo'n 1 1/2 a 2 jaar zou zijn.  Alhoewel ook dat alleen maar theorie is want de tweede  gaat bij ons niet zo vlot. We zijn al ruim een jaar en een miskraam verder en nog niet zwanger.  Dat hadden we niet verwacht want onze dochter was  binnen 5 maanden in de maak.  

Sharonski: Jammer dat mensen in Zwitserland zo stug zijn! Dat maakt het wat moeilijker in het leggen van contacten en dat is juist zo fijn als je ver weg woont. De  mensen hier in Australie zijn over het algemeen erg aardig en warm. Je maakt hier snel contact. Maar toch...... de 2 meiden waar  ik het beste en meest mee omga hier zijn twee Nederlandse meiden. Ik weet niet wat dat is. Je hebt denk ik toch al een hele basis gemeen en dan leg je sneller contact.
Ik heb ook wel contact met wat "locals". Alhoewel dat begrip hier vrij relatief is. In  Perth kom je niet heel veel mensen tegen die hier geboren en getogen zijn. Je komt hier veel mensen uit het buitenland of de andere kant van het land tegen. Zo  wonen hier HEEL veel Britten! Mijn man is zelf ook Brits en hoort dat aan de accenten van mensen.

Ik ben nieuwsgierig: hoe zien jullie tweetalig opvoeden? Gaan jullie dat doen?
Wijzelf spreken thuis Nederlands (mijn is dan wel Brits maar spreekt vloeiend Nederlands) en buiten het huis leert ze Engels.

xx
Dile

Oh..... nog een vraagje voor jullie: werken jullie? En zo ja wat doen jullie dan? Ben je iets heel anders gaan doen of kon je makkelijk je vak uitoefenen in het buitenland?
Ik ben nu nog niet druk aan het zoeken naar een baan maar hou wel het internet qua banen in de gaten. En toevallig zag ik vorige week een baan die me helemaal geweldig lijkt! Het is voor 2 dagen in de week op een Personeelsafdeling bij een internationaal bedrijf als administrateur. Mijn achtergrond is ook personeelswerk. Dus het zou leuk zijn om daar weer wat in te vinden. Helaas heb ik een universitaire achtergrond en dat schrikt veel bedrijven af om  mij als admin aan te nemen. Daar had ik Nederland al veel alst van om een leuke part-time baan te vinden na de geboort van onze dochter. Helaas!  
x
Dile  

Hey Dile,

FF wat vraagjes van jouw beantwoorden!!!
We praten duits en NL thuis, ik praat nu vooral veel duits tegen haar en mijn vriend NL!!! Daarna als ze hier naar school gaat moet je thuis ook gewoon duits praten en dan leren ze het best wel denk ik!!
Ga hier ook van alles met der doen, zoals babyzwemmen en naar een groepje baby's soort kribbe waar ze met elkaar leren spelen en er worden ontwikkelingsspelletjes gedaan, dit begint zo in de zomer dus das wel leuk!!!
Verders werk ik als bejaardenverzorgende gewoon in NL, want we wonen ongeveer 15 minuten van NL!! Mijn vriend werkt ook in NL al accountant!!!
Maar als het niet zo bevalt het werken en combinatie kinderen ga ik hier ook eens rondkijken, toch beter geregeld dan in NL hier!!!!

Ja en snel op elkaar kinderen proberen te krijgen en als het niet lukt das wel balen, maar ja je kunt hoogstens proberen toch!!! We zien wel waar het schip strand, moet eerst nog ongesteld worden ben ik nog steeds niet!!! Maar komt schijnbaar ook omdat ik borstvoeding geeft. Maar dan kun je even goed een eitje krijgen en dus toch zwanger raken nou ja, dit zei de verloskundige hier!!!
Nou meis hoop dat het lukt daar ver weg en laat je het dan weten hoe de zorg daar is???

En alle anderen meiden ook veel succes!!!

Doeg Sandy

Hey meiden uit het buitenland ff omhoog plaatsen!!!
Stond op tweedepagina, dat kan niet hoor!!!

Liefs Sandy

Hallo Dames!

He he eindelijk tijd om even weer te reageren! Kom net weer uit de nachtdiensten en dan kijk ik vaak snel even of er bericht is maar heb ik niet aldoor tijd om te reageren!

Dile hier even wat antwoorden op je vragen hoor!

Mijn Nederlandse man is in 1998 al geemigreerd naar Canada, wij kende elkaar dus voor die tijd al maar, 2 jaar later kregen wij pas officieel verkering (klinkt dat maf haha!). In 2000 ben ik hier dus voor het eerst geweest en had ook bij het land gelijk een erg goed gevoel. Maar in die tijd was ik net afgestuurd aan de MBO opleiding en net begonnen aan de HBO en die wou ik dus echt afmaken in NL. Voor het geval ik ooit terug zou moeten naar Nl dan kan ik dus zo weer aan het werk.
Mijn man en ik hebben dus tot 2004 een long distance relation gehad, en dat pakte voor ons erg goed uit, ik vloog dus 2 keer per jaar hierheen voor een vakantie!
En in de tussentijd nog een 1/2 jaar stage hier in het ziekenhuis gedaan voor mijn opleiding in Nl. En ja dat 1/2 jaar gaf de doorslag, en ben dus in 2004 officieel geemigreerd!

Ik heb een opfriscursus   gevolgt en mijn verpleegkundig  examen moeten schrijven hier en ben nu ondertussen dus al weer bijna 3 jaar werkzaam als Registered Nurse!
1,5 jaar geleden ben ik begonnen te werken op de kraamafdeling!

Dat is dus eigenlijk een beetje ons verhaal hier! Wij zijn in 2005 getrouwd, en willen nu dus eigenlijk wel kinderen! We zijn er al uit dat dat zich niet laat plannen!
En heb dus de ovulatie testen, en thermometer de deur uitgedaan, en we gaan nu wel zien wat er gaat gebeuren! Ik was veel te gestressed om zwanger te worden. We zijn ondertussen in ronde 7, en ik werd al bang dat een van ons beiden eventueel problemen zou hebben. Maar ik heb drie jaar lang een mirena spiraaltje gehad en ben gewoon van mening dat mijn lichaam nog bezig is die hormonen kwijt te worden!
Dus nu leren te relaxen en gewoon fun te hebben! En dan zien we wel wat er gebeurd!

Ik zal eens even wat te eten maken, mijn man komt zo namelijk thuis voor een warme maaltijd (het is nu 12.18).

Liefs Ponoka

Terug
Bovenaan