Wie wordt er ook zo moe van mensen die zeggen: denk er niet teveel over na!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb me maar eens aangemeld bij een site waar andere vrouwen ook proberen zwanger te raken. Een jaar geleden heb ik een miskraam gehad en sinds die tijd proberen we weer zwanger te raken van ons eerste kindje. Tussendoor hebben we veel problemen in het ziekenhuis gehad, ze hadden daar een enorme fout gemaakt, het zaad van mijn man zou zo slecht zijn dat ik niet zwanger zou kunnen raken, zijn we 4 maanden mee bezig geweest, is het een fout geweest (gelukkig maar dan) en was het zaad optimaal! Mij hebben ze ook helemaal onderzocht en alles is goed, dus maar wachten tot het lukt he!

Maar goed, elke maand wordt ik weer ongesteld. Ik word er zo verdrietig van, iedereen om me heen wordt maar zwanger, op kraamvistite wil ik niet, want ik huil dan snel, want tja, had nu ons kleintje ook allang moeten hebben na de miskraam! En dan komen mensen met hun adviesen (lees: moeders met een kindje of zwangere vrouwen die binnen een halfjaar zwanger waren): joh, maak je niet te druk, je bent pas 28, niet teveel over nadenken! Pfff... wordt daar zo moedeloos van, natuurlijk denk je erover na, natuurlijk ben je verdrietig of teleurgesteld als je na de zoveelste poging ongesteld raakt! Ik probeer er heel luchtig en leuk mee om te gaan, leuke babyspulletjes kopen, dan weer een speeltje, dan weer een leuk truitje, gewoon lekker tutten dus!

Wie herkent zichzelf hierin? Wordt je anderhalve week van te voren ook zenuwachtig, sjagerijnig, voordat je ongesteld moet worden of niet? Ben je ook verdrietig als je het weer geworden bent?

Groetjes anomiem

Hoi,

ik zit niet in dezelfde situatie als jij (ben nog maar in de 1e ronde), maar ik kan me goed voorstellen dat je helemaal knetter wordt van al die onzinnige adviezen!
Kan je er goed over praten met je man? Hier is ook een forum voor vrouwen bij wie het zwanger worden langer duurt, misschien dat je daar eens kunt kijken? (niet dat je hier niet mag komen hoor, maar daar heeft iedereen hetzelfde probleem en word je denk ik meteen door iedereen goed begrepen... jaaaa, niet dat ze je hier niet goed begrijpen... he, nouja, ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel!!)

Ik hoop wel dat je je het jezelf niet moeilijker maakt dan het al is om bijvoorbeeld kraamvisites te vermijden en baby-spulletjes te kopen.....
Als het goede vrienden zijn van de kraamvisite, dan moeten ze dat toch wel begrijpen als je eens moet huilen????
Als ik je dan toch advies mag geven, dan zou ik wel die stap zetten om op kraamvisite te gaan (wel even beginnen in een redelijk veilige omgeving, dus als je bijvoorbeeld alleen met je man naar mensen gaat die je goed kent. En je kan ze van te voren toch inlichten dat je het moeilijk vindt om te gaan?). Hoe langer je het uitstelt, hoe moeilijker het namelijk wordt (denk ik).

Verder wens ik je veel sterkte en natuurlijk heeeeeeeeeeeeel veel succes met zwanger worden!!!

Groetjes, Mickje

Hallo Anoniempje, jeetje wat zal dat schrikken zijn geweest toen jullie te horen kregen dat het zaad van je man waarschijnlijk te zwak was. Hoelang was je zwanger toen je de miskraam kreeg? Dat lijkt me zo iets ergs hè. Hoop het nooit mee te hoeven maken. Ook wij zijn met de 1e rondje van eerste kindje bezig. Dus kan niet meepraten over hoe je je voeld, maar wel meeleven en een voorstelling van maken. Moeilijk allemaal hoor. Spanning werkt op je lichaam, en andere kunnen we zeggen maak je niet te druk, maar als ze zelf zo iets mee maken zouden hun ook zich zo akelig voelen. Ik kan alleen zeggen probeer beetje te ontspannen (dit vat is misschien ook verkeerde opmerking nu, maar bedoel het goed) Hahah nu doe ik het zelf ook die goede bedoelde adviezen. Veel klusplezier meis!

Gr. Nathalie

Hallo!!

Ik wou even op je berichtje reageren!!

Wat vreselijk dat je een miskraam gehad hebt en wat moeilik voor je dat je zo lang moet wachten op een volgende zwangerschap!!

Ik ben ook al een tijdje bezig en bij ons wil het ook maar niet lukken!! Ook ik krijg vervelende adviezen van zwangere meiden, moeders en vriendinnen die nog helemaal niet bezig zijn met het krijgen van een kindje!! je bent er veeeel te veeel mee bezig, laat het toch los, vrijen jullie wel goed etc etc.. Ook ik wordt er niet goed van!! Dus ik kan je heel goed begrijpen hoor!!! Je kan je zwanger worden gevoel niet uitschakelen, je wilt het gewoon te graag!!! Ik probeer nu niet  meer naar die goed bedoelde adviezen te luisteren, het gaat het ene oor en en het andere er weer uit!!! Ook probeer ik niet meer met die mensen over zwanger worden te praten!! Ik merk dat dat al een hele hoop scheelt!!!

Ik hoop voor je dat je niet lang meer op een zwangerschap hoeft te wachten en dat je snel een gezond kindje mag krijgen!!
Heel veel succes en sterkte!!

Liefs Sjors....

Hallo
Ik snap precies wat je bedoelt en ik zit niet inhetzelfde schuitje, want ik ben na twee jaar wachten bevallen van een prachtige dochter.
Maar nu zijn we alweer 9 maanden bezig voor een tweede.
Echt mensen weten niet wat het is om in de medische molen te zitten en dan elke keer weer die teleurstelling van de ongesteldheid.
Sterkte en ik hoop dat je hier misschien je gevoelns kwijt kunt!

Ja hier nog een die er gek van word. Zit nu in ronde 10. Om me heen worden ze bij bosjes zwanger! Of mischien zie ik dat nu zo. Maar vriendinnen worden snel zwanger. De laatste week voor mn nod is om gek van te worden Ben nu ook erg teleurgesteld als ik weer ongetseld word en ben dan 3 dagen niet te genietten . Heb nu mn eisprong ondekt met testen dus ben iets gerustgesteld dat ik er een heb. Krijg nog niet heel veel adviezen omdat gelukkig niet iedereen het weet. Maar de mensen die het wel weten kunnen nog wel eens raar uit de hoek komen ja. Ze zeggen dan" als je er niet mee bezig bent komt het vanzelf dat was bij ons ook zo." Die mensen waren dan 2 maanden bezig. Dan heb je makkelijk praten ja. Maar ik kan mn gedachten er moeilijk van los maken. Niet dat ik geobsedeert ben of zo, maar fantaseer er wel dagelijks over.

Hoi allemaal,

hier nog eentje die hetzelfde heeft als jullie.
We zijn bezig vanaf november 2006.
De laatste maanden moeten we elke maand na de gynacoloog.
En daardoor wordt je erwel mee bezig gehouden vind ik.
Ik probeer er zo weinig aan te denken en ermee bezig te zijn.
Maar ja blijft toch moeilijk.
En anderen die hebben heel erg makkelijk praten.
Maar ja de zijn zo zwanger geworden of zijn er nog niet mee bezig.
Nu zijn we er vrijdag achter gekomen dat mijn schoonzusje alweer zwanger is.
Op een hele rare manier.
Want mijn vriend was daar op visite en zaten ze met z'n tweeen (mijn schoonbroer en schoonzusje)  over de "vakantie"van 10 weken en dan 5 weken en een week erna te praten. Nou wij zijn niet dom om dan erachter te moeten komen dat ze zwanger is. Want 16 weken vakantie terwijl je net een nieuwe baan hebt is een beetje raar.
(de eerste moet nog 1 worden deze maand)
en dan wordt er niks tegen je verteld terwijl de ouders van hun het al weken weten).
Nu zegt de broer van mijn vriend dat ze het vergeten waren om het te vertellen.
Klets vinden wij want zoiets vergeet je niet.
En ze dachten ook niet dat het zo snel zu gaan.
Nou bij de eerste waren ze ook meteen zwanger dus waarom bij de 2de niet.
En dan vroegen ze vorige maand op de verjaardag van mijn vriend hoe het ging met de onderzoeken enz. bij de gynacoloog.
dat ze toen iets hadden gezegd van o wij zijn bezig voor de tweede. (ze was toen net zwanger) dus ze wisten zeker dat ze bezig waren.
En we voelen ons  erg buiten gesloten.
En mijn schoonmoeder zegt gewoon o ja ik mocht niks vertellen.
Nou we kunnen niks met ze en hebben besloten als wij zwanger worden dat we het iedereen vertellen en bij hun ook maar "vergeten"om te vertellen.

Wij zijn hierdoor best wel pijn gedaan en voelen ons heel erg buiten gesloten.
Dus doen lekker  onze eigen dingetjes en betrekken hun er niet meer bij ook niet voor de onderzoeken enz. Want mijn schoonmoeder ging ook weleens mee als mijn vriend niet kon.

Sorry voor het lange verhaal.

Volgende maand krijg ik een hsg. En dinsdag alweer een follikelmeeting.

Groetjes Fanny

Hier ook eentje die er een beetje moe van wordt.

Ik ben vorig jaar na de 1e ronde gelijk zwanger geraakt, helaas een mk na ong 6 weken ( een buitenb.zw.schap). nu zit ik in 6e ronde na de mk en nog niet zwanger. Je hoopt dat je weer gelijk zwanger raakt, maar helaas. Ben sinds deze week bij fert,arts. Niet omdat ik na   6 maanden nog niet zwanger ben, maar ik wilde graag zelf eens goed onderzocht worden, om div, redenen. Deze week is mijn NOD, dus ook weer spannend.

Iedereen bedoelt t goed met je moet er niet zo mee bezig zijn, maarja dat ben je toch. En vooral de dagen voor je NOD. Gelukkig kan ik nu even mijn gedachten verzetten omdat we 8-8-8 gaan trouwen!!!!

In t begin kon ik geen zwangere vrouw zien, werd ook jaloers als er weer eentje zwanger was, Dat is gelukkig weggeebd, en kan er wat beter tegenaan kijken. Afgelopen week had ik alweer 2 babyborrels, en binnenkort op kraamvisite bij de 3e. Ik denk dan maar,  zij hebben misschien ook moeite gehad met t krijgen van een kindje, En dat is toevallig bij meerdere vrouwen t geval in mijn omgeving. Ik gun t ze van harte.

Ik hoop dat je snel zwanger raakt!! Sterkte en succes

Terug
Bovenaan