Wie zijn er al zindelijk?

Het wil hier nog voor geen meter, Ivar wil niet op het potje of de WC, klaagt niet over natte luiers, speelt rustig door met een poepbroek etc.

Nu maakt me dat niet zoveel uit hoor, maar stiekem denk ik wel eens, loopt hij nu erg achter of zijn er nog meer kindjes die totaal nog geen interesse tonen voor zindelijk worden?

Groetjes Jenneke mv Ivar (sept 06)

Yep, de mijne ook! Isis heeft een tijdje wel interesse getoond in het potje en er zelfs twee of drie keer op geplast, maar de laatste tijd kijkt ze er niet meer naar om. Ze vindt haar luier wel lekker makkelijk, geloof ik! Ik denk dat ik er deze zomer wat meer mee aan de gang ga, ik moet zeggen dat ik er tot nu toe vrij lui in geweest ben (van wie zou ze het toch hebben?? )

Groetjes,
Myrna mv Isis (05-09-2006) en Nika

Milan is zindelijk !! Milan vond het heel interessant hoe Jorick toch elke keer naar de wc gaat. Dus potje erbij gezet en meneer ging telkens wanneer Jorick ging. En op een gegeven moment zei hij zelf wanneer hij voelde dat hij moest plassen en liep dan naar de wc of het potje. Sinds een week of 3 kan ik het redden met 1 luier op een dag. Hij slaapt tussen de middag met een luier voor en de ene keer komt hij droog uit bedje maar soms is hij ook gewoon drijfnat. Deze week heeft hij voor het eerst zonder luier Jorick naar school gebracht en gehaald (want dat durfde ik nog niet zo heel goed) en dat ging / gaat zo ontzettend goed dat wij zelfs vandaag in de auto zonder luier hebben gereden. Tuurlijk zullen er nog genoeg ongelukjes komen maar zoals het nu lijkt zijn wij overdag van de luier verlost !!

Maar wees gerust, niet ieder kindje is hetzelfde en zal dus ook niet zo snel zindelijk zijn. Jorick was net 2jr en 9mnd maar mijn tantezeggertjes waren pas 4jr toen ze overdag zindelijk waren en dat was meer omdat ze naar school gingen dat het moest......

Groetjes

Jaimey is ook niet zindelijk!
Hij heeft toen hij begin 2 jaar was wel veel op het potje geplast/gepoept en op de wc, maar op een gegeven moment was zijn interresse weg en nu geeft hij niks om.
Hij zegt soms weleens mama gepoept, maar dat zijn bepaalde periodes, hij heeft geen zin op de wc te zitten.
We zien wel wanneer hij er aan toe is.

gr kaat

Hai hai,

Wij hebben een heel apart kind, ha ha!
Jente poept al vanaf de zomervakantie op de wc of pot, nooit fout gegaan. Hij zegt: mama Tente cee! Ik zet hem er op en hij poept, ha ha!

Maar daarin tegen plast hij zijn luiers gewoon vol, hij heeft een tijdje wat vaker gehad dat hij naar de wc wilde en dan plaste hij alleen! Nu gaat hij alleen voor een poeppie.
Ik denk dat ik ook wat meer mijn best ga doen in de zomer, lekker zonder luier en kijken wanneer hij het zelf aan geeft.
Ach, het zal vanzelf wel goed gaan komen maar de zomer vind ik een mooie periode!

Groetjes Fennie en Jente

Janne is overdag zo goed als zindelijk. Ze plast en poept op de wc of het potje, doet dan ook zelf haar broek of maillot naar beneden en luier af. Het is alleen thuis overigens, op het kdv wil ze perse niet. Ohja madam loopt vervolgens het liefst in haar blote billen of onderbroek het huis door... zucht....Elke keer weer een strijd om haar kleren aan te trekken. Ik vind de stap naar het echt de hele dag door zindelijk maken wel moeilijk. Dus bijvoorbeeld als we boodschappen gaan doen, want echt ophouden kan ze nog niet. Iemand tips?

Groetjes Bregje mv Janne

Nee hoor,Delano nog niet.
Ik ben er ook nog niet echt mee bezig moet ik zeggen.
We zetten hem sinds deze week voor het badderen even op de wc,soms komt er een plas,soms ook niet.
Onze oudste was heel vroeg zindelijk(voor zijn tweede jaar) en kreeg een enorme terugval en durfde niet meer te poepen,niet in de luier,en niet op de wc!
Met als gevolg dat hij soms een week of langer(!!!) geen ontlasting had.
De huisarts vertelde toen dat als kindjes vroeg zindelijk zijn,ze kans hebben op een terugval met dit soort taferelen als gevolg.
Ik wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jong zindelijke kids altijd gebeurd hoor,maar na die ellende met Giovanni beginnen we nu pas langzaam en zien we wel waar het schip strandt.
Groetjes Tanja

Hoi,

Tess is sinds de kerst dag en nacht zindelijk. Ze was al heel vaak 's nachts droog, maar 's morgens op het potje kwam er niets. Met als gevolg een paar keer natte kleren doordat ze zoveel in één keer plaste (zo rond 9 uur 's morgens dus meer dan 12 uur na de luier omgedaan te hebben). Tijdens de vakantie toch weer eens op het potje gezet en opeens lukte het wel. Sinds dat moment zegt ze wanneer ze moet plassen. Vrij snel de luier afgedaan, alleen tijdens het slapen niet. En net voor oud en nieuw ook in bed de luier af (heb wel ff een bedzeil erin gedaan) maar tot op hede geen druppel meer. Poepen was lastiger op het potje, maar ook dat gaat nu steeds beter (vorige week nog één keer een luier omgedaan omdat het niet wilde lukken) maar ook dat lijkt nu verleden tijd.

Ik ben super trots op mijn meisje en als ik naar de stad ga of super vraag ik of ze moet plassen, wil ze niet dan houdt ze het ook op tot we bij een restaurantje zijn of gewoon weer terug zijn.

Ieder kind doet het in zijn eigen tijd en dan is het zo gepiept, echt binnen een kleine week was het hier gedaan, zonder ongelukjes!

Geduld dus!

groetjes Nanda

Terug
Bovenaan