Wie zijn er al zindelijk?

Danae (30 mei 2006) is ook nog niet zindelijk. Een tijd lang wilde ze graag op de wc. Maar dan mocht de luier niet uit. Ineens mocht de luier uit. En ja hoor, zomaar een keer geplast op de wc. "Kijk mama, waterval!" klonk het. En daarna wilde ze niet meer op toilet. En we hadden haar nog wel zo geprezen....

Thom (29-3-2003) was pas zindelijk toen hij 2 weken op de basisschool zat. En is pas sinds dit weekend 's-nachts zindelijk. (duim, duim, dat het goed blijft gaan!) Volgens de kinderarts komt dit vaker voor bij jongetjes. Als ze met 7 nog niet 's-nachts zindelijk zijn bieden ze pas hulp. Voor overdag zindelijk bieden ze hulp als het kind naar de basisschool gaat. Met 4 jaar dus.

Ik maak me voorlopig nog geen zorgen. De meeste kinderen worden zindelijk tussen 2,5 en 3,5 jaar. Uitzonderingen daargelaten. (vlgs de kinderarts)
Hier proberen we het gewoon weer als ze het aan gaat geven of als de zomer eraan komt.
Dus, maak je geen zorgen!

Groetjes, Cathy

Dean nog niet hoor. Ik heb pas het potje en de wc-verkleiner te voorschijn gehaald. We gaan het eens proberen, maar ik heb het idee dat hij er nog niet helemaal klaar voor is. Hij plast gewoon in z'n luier zonder dat hij er iets van zegt. Als hij gepoept heeft dan geeft hij het wel aan. Hij heeft nu ook al een keer aangegeven dat hij gepoept had, maar dat was niet zo. 10 min later wel. Denk dat we het nu eens kunnen proberen.

Groetjes,
Nelly.

Terug
Bovenaan