Wie zijn er al zindelijk?

Lili plast echt al bijna 3/4 jaar op de wc... Maar als ze bijvoorbeeld ergens anders is of op de creche plast ze gewoon in de luier...

Ik moet heeel eerlijk bekennen dat ik er ook echt helemaal niks mee doe of gedaan heb. Het is zelfs zo erg dat ik als ik even geen tijd had zei dat ze maar even in de luier moest plassen... Dit gaat trouwens ook in fases , de ene dag zegt ze 10x ik moet plassen de andere dag moet ik   haar er   aan herinneren...
Ben echt waarschijnlijk een hele lui   e moeder!! Haha...
Maar nu denk ik had ik er maar werk van gemaakt dan was ze misschien al zindelijk   .

Oke nu ik het terug lees een beetje wazig verhaal maar zo gaat het hier iig..
Iemand tips hoe ik nu verder moet???

Overigens poepen doet ze bijna nooit meer in de luier omdat ze dit zelf heel vies vind!
Maaar , nu ze een paar weekjes ziek is geweest heeft ze weer wel in de luier gepoept (spuitluiers) Snappen jullie het nog??!!!

Dus ik ben ook op zoek naar tips... of ik wacht tot de zomer denk ik...
Bij ons wil ze als ze eenmaal haar kleertjes uit heeft ook het liefst naakt blijven rondrennen!! dus ook drama met aankleden!

Liefs Lonneke Mv Lili en Jell!!

Hier nog een heerlijke broekplasser/poeper hoor. Ik ga van de zomer wel eens keer proberen of ik hem zindelijk kan krijgen. Ik heb het met Merijn wat dat betreft erg zwaar gehad. Hij heeft last van obstipatie en is pas sinds een week of 4 geheel zindelijk en hij is dus nu 4.5 jaar. Het plassen ging al een tijdje goed en ook 's nachts was hij droog, maar het poepen was echt een vreselijke iets geworden voor hem, vanwege het feit dat dat ook vaak heel pijnlijk was. Nu heeft hij eindelijk goede medicijnen en is dat probleem nagenoeg opgelost.  Merijn is dus een uitzondering op de regel  en ik hoop  niet dat het bij Siebe zo lang gaat duren, maar ik ga het ook niet afdwingen, want veel er mee bezig zijn, heeft uiteindelijk bij Merijn mede geleid tot het totaal niet meer willen!

Ik wacht onze tijd dus rustig af. Gemiddeld wordt een kindje trouwens pas zindelijk tussen de 2,5 en 3.5 jaar en jongetjes zijn sowieso vaak later in het zindelijk worden, dus laat je vooral niet aanpraten dat Ivar een laatbloeier is. Zoals ik al aangeef gewoon van de zomer in een onderbroekje buiten laten lopen, potje in de kamer of buiten neerzetten  en wellicht is het dan zo gepiept.

Groetjes Fonske

Kian vind het beide goed. Op de wc is geen probleem, hij gaat zitten en poept en plast. Maar als ik 'm niet help herinneren dan doet ie het lekker in z'n luier en speelt daarna ook vrolijk door. Soms is ie zo vriendelijk om even te komen zeggen dat ie gepoept heeft, maar van te voren melden is er pas 1x van gekomen.
Maak je er maar niet druk om. Zindelijk worden kun je niet pushen. Ze leren het vanzelf.
Liefs Nelleke

Onze kleine man kan het heel goed! eind november plaste en poepte hij op de wc, met gemak een aantal keer per dag. Dit ging zeker 1.5 week goed, maar daarna was het ineens helemaal over!
Maak er geen probleem van, komt wel weer!

Hij geeft sindsdien ook niet meer aan als ie moet.. (eerst wel).
Maar, de laatste dagen als ik zijn luier verschoon zegt ie wel weer vaker dat ie op de wc wil plassen.. Even geduld nog en dan zijn we wel weer zover denk ik!

groetjes

Hier nog geen interresse voor het potje, ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik het maar een vies en vooral onhandig ding vind.
Dat zit toch voor geen meter, ik zou voor een luier kiezen hoor hahaha....
Dus ik doe zo af en toe een poging om Linde enthousiast te maken voor de wc, net als papa, mama en Roos. Helaas nog  erg gelukt, Roos was 3,5 jaar toen ze (in een paar dagen tijd, overdag) zindelijk was, ik hoop dat Linde dat wat sneller gaat doen en hoop net als een aantal andere mama's op de zomer.
Maar goed dit is iets wat je niet kunt afdwingen en ga dat dan ook zeker niet doen maar het lijkt me wel heerlijk om geen luiers meer  te  kopen, en vooral om ze een keer per twee weken te verzamelen om ze aan de straat te zetten...man wat een lucht komt er dan uit de bak zeg.....
Wel erg knap dat er al kindjes zindelijk zijn en ook al s'nacht echt super hoor.

groetjes Daniëlle.

hoihoi

Hier nog een mannetje dat nog in de luiers loopt.
Hij zegt het wel als hij geplast/gepoept heeft want dan
wil hij wel een schone broek en af en toe meld ie het
van te voren maar dan plat hij ook direct dus kan het niet af te lopen.
Ik heb hem een paar dagen in een onderbroek laten lopen
in de hoop dat dat sneller ging maat de tijd tussen melden en
plassen is zo kort dat aan het eind van de dag de wasmien
vol zit maar we blijven proberen.

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Nee hoor, Sophie is nog niet zindelijk... Eigenlijk net als Kian: ze kan het wel, maar als ik haar er niet aan herinner doet ze het gewoon in de luier. Een poepbroek komt ze overigens wel meteen melden en dan moet er ook meteen een andere luier aan.

Gijs was bijna 4 toen hij pas helemaal zindelijk was. Hij liep wel zonder luier en ging ook naar de wc om te plassen en te poepen, maar daar wilde hij niet op de wc of het potje, maar moest er even een luier aan. Ook goed, het komt vanzelf goed.

Het potje is hier nooit gebruikt, ik vind het ook maar onhandig. Wat ik wel gebruik: een toiletbrilverkleiner. Ideaal voor die kleine billetjes en voor die peuters van ons net een beetje een veiliger gevoel...

Groetjes
Susan

Noa vond het potje rond 2 jaar erg leuk maar nu niet meer. Als ze geen luier aan heeft en ze moet plassen dan zegt ze dat ze een luier om wilt. Op de toilet en het potje wilt ze niet meer plassen. Aankomende zomer wordt ze alweer 3 en dan zal ze toch echt moeten oefenen zonder luier. De zomer is daar een mooi moment voor!! Misschien kan haar zusje van dan bijna 2 meteen mee doen haha

gr
Marielle

Terug
Bovenaan