Wie zit in het traject van IUI ?

Hallo meiden,
Ik heb helaas vorige week een zondag een miskraam gehad bij 5w en 2 dagen.
Naar de gynaecoloog geweest en ik was gelukkig schoon van binnen.ik mag deze maand wel sex hebben gewoon en zwanger worden ook dat maak niet uit zei de gynaecoloog. Alleen ze kunnen dan in het begin niet zeggen hoe ver ik dan ben ivm eisprong. Maar ik ga ovulatie testen nu doen dan kan ik zelf even in de gaten houden.ik moet nu verder wachten hoe mijn cyclus word kan 4 tot 6 weken duren dat je ongesteld word zei ze na een miskraam.word ik ongesteld dan moet ik bellen en dan gaan we gelijk beginnen met IUI.
En krijg ik op dag 10 van de cyclus ook een echo om te kijken naar het eitje en van daar uit word bepaald wanneer ze het in gaan brengen.over 3 weken krijg ik prikinstructies vind dat wel spannend.zijn nu al 18 maanden bezig vind het lang duren ? en had gehoopt dat wij al eerder zwanger waren.
Bij mij en mijn man is alles goed ook heb ik al een hcg gehad maar er is geen redenen waarom het niet zou moeten lukken.
Maar het starten met IUI vind ik ook erg spannend.
ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie ervaringen met IUI en ook of jullie natuurlijk zwanger zijn geworden door IUI.
En welke medicatie jullie hebben gehad?

Liefs -x-

Beste Beertje,
Ik zit momenteel zelf niet in het IUI traject, maar heb er wel ingezeten. Uiteindelijk ben ik bij de zesde poging zwanger geworden en inmiddels 16 weken zwanger.
Het traject is pittig, maar ik vond het wel goed te doen. Ik weet niet of familie of vrienden weten dat je het traject in gaat. Wij hebben het wel verteld, zowel aan familie als goede vrienden. Ik vond het erg fijn om er met mensen over te kunnen praten en vond de belangstelling erg fijn. Je bent er heel veel mee bezig en dan kan het fijn zijn er met andere mensen als je partner over te praten.
Ik heb nog niet eerder een bericht op een forum achter gelaten maar wel forums gelezen over hoe andere vrouwen het ervaren (ook toen we met de IUI behandelingen bezig waren). Daar merkte ik dat ieder ziekenhuis toch een andere aanpak heeft, maar dat kan ook verschillen per stel. Wat jij kort aangeeft heb ik ook gedaan/gekregen/meegemaakt en is toch de wat meer ‘uitgebreide’ behandeling en dat is fijn! Kost misschien meer energie maar ze doen wel direct alles wat kan.
Zie niet teveel op tegen het prikken, dat is even wennen, maar viel mij erg mee. En je doet het voor een heel goed doel!

Sterkte en geef niet op! Zoals ik uit ervaring weet kan zelfs poging 6 lukken!! 

Hoi hoi!

wij zitten ook in het iui traject. Deze liep met puregon spuiten en pregnyl voor de eisprong. Ondanks dat ik als de dood voor spuiten ben ging dit prima. 

De eerste iui poging is nu geweest. Nooit verwacht maar deze is gelukt. Ben nu 5 weken zwanger. Voel me totaal niet zo en heb sinds een dag wat bruine afscheiding. Toch bang dat deze verkeerd gaat aflopen maar we wachten het maar af. 

Ik vond het allemaal reuze mee vallen. Stonden er open in en lieten het op ons afkomen. 

Succes!

Wauw speedy... nou zeg gewoon de 1ste keer al jeetje . Hoop dat het bij ons ook niet te lang gaat duren. Ben zelf ook bang voor spuiten haha maar ja je hebt er alles voor over he dus ook moet je soms over je grens gaan ? . Ik heb ovaleap en ovitrelle als injecties en utrogestan voor na de insiminatie. Hoop dat het bij jou goed blijft gaan. Zijn jullie al lang bezig ? Omdat je ook iui krijgt

Veel liefs x

Hoi Beertje, wij gaan ( waarschijnlijk ) binnenkort starten met iui. Heel spannend. Inmiddels een jaar bezig zonder resultaat, gezien mijn leeftijd nu doorverwezen naar umcg, zaad van mijn man is niet goed. 
Hoe gaat het tot nu toe met jou? 
Groetjes Nina 

Hey nina,
Hier begonnen met de IUI traject zit nu op dag 2 van spuiten . Moet op dag 9 echo laten maken voor follikelmeting. En dan word het spannend dan komt de insiminatie dichtbij ben heel benieuwd hoe dat gaat verlopen.ik hoop zo dat het snel mag aanslaan ???
Dat is minder nieuws van je man maar waarom geen ivf bij jullie dan ?
Liefs x

Terug
Bovenaan