Hoi, wij hebben na het voortraject een korte pauze ingelast.. vonden het voortraject dat bestond uit diverse onderzoeken en om mijn cyclus in beeld te krijgen nogal spannend, vermoeiend en tijdrovend. Wij hadden zelf jaren geprobeerd voor een 2e en uiteindelijk bij de gyneacoloog belandt.
Het voortraject met intake en onderzoeken heeft uiteindelijk zo’n 6 mnd geduurd. In 1 van de gesprekken vertelde de gyneacoloog ons dat door een gestresste leven en verstoorde slaap- en eetpatroon je hormonen uit balans kunnen raken. Ook de kwaliteit van zaad kan achteruit gaan.
Na de 6 mnd hebben we een time out ingelast, we vonden het beiden even genoeg na jaren geprobeerd te hebben, en ben ik op zoek gegaan naar een passend dieet & dietist waar ik een goede klik mee had, waarbij de nadruk werd gelegd op het balanseren van je hormonen. Niet dat ik erg dik was of een hoge bmi had, maar toch ben ik toen binnen 2 maanden gezonder gaan leven en afgevallen en gaan sporten (dit x iets nieuws gekozen waar ik echt plezier in had) en in die periode ben ik spontaan zwanger geraakt. Hierdoor zijn we niet gestart met de iui-behandeling.
Ik ben vorig jaar bevallen en nu weer zwanger
Ik snap dat het bij jou er anders aan toe gaat, ik wil je hier dan ook heel veel sterkte in wensen. Maar onderschat het gezonder leven niet, veel groenten, vis, noten, dagelijks vers koken en veel water drinken.. en vermijd stress! ik ben hierdoor ook heel snel opgeknapt na mijn bevalling terwijl ik geen jonkie meer ben (35).