Wie zit in het traject van IUI ?

Hè allemaal. 
Inmiddels al 2 jaar bezig en nu eindelijk komt er wat beweging in. We mogen beginnen aan IUI! 
Morgen start ik met spuiten ( menopur)
meer meiden die al bekend zijn met dit hormoon?

En beertje weet jij al iets meer? Heb je goed nieuws of moet je helaas weer aan een nieuwe ronde beginnen.. 

Hoi hoi,
Nee ben al weer begonnen met de 2e ronde iui. Morgen een echo voor de folikelmeting dus ben benieuwd en denk dat ik vrijdag dan de inseminatie krijg was vorige keer ook zo. Meestal de eerste keer lukt niet hé... Je hoort bij velen van de 2e tot de 5e ronde dat het raak is. Erg hé als je zolang bezig bent al en dat het allemaal niet wilt lukken.
Krijg jij alleen de menopur?? 
Heel veel succes meid

Hier bij de eerste iui poging meteen zwanger en ben er nu 5w 3D zwanger van! Ik heb psos en heb al 6 maanden clomid geslikt. Bij de iui heb ik clomid gehad en een ovitrille spuit moeten zetten 2 dagen daarna de iui. Alles is spannend. Maar dat is het hele ziekehuisgebeuren. Uit eindelijk valt het allemaal wel mee als je kijkt na je droom. Ik hoop dat het snel mag lukken. En hoop dat het bij mij lekker blijft zitten?

He beertje!

balen zeg.. ben benieuwd hoe het morgen bij je gaat. Laat je het me weten? Ik mag vrijdag voor de echo. Ben zo benieuwd hoe mijn lichaam op de hormonen heeft gereageerd. 

Ik krijg de menopur en moet als laatste de puregon prikken.

Veel succes morgen beertje!

naomie, wat fijn!! Gefeliciteerd!!
dat het je de eerste keer gelukt is, super!
Lekker genieten nu?

Hallo, 
zie dat dit item al paar maandjes stil staat maar was toch benieuwd hoe het met sommige is afgelopen.. ik heb afgelopen donderdag te horen gekregen dat wij met iui mogen starten zodra ik ongesteld ben.. zijn al twee jaar bezig om kinderen te krijgen, maar omdat er geen bijzonderheden te vinden waren werd moesten we nog een jaar proberen deze is bijna voorbij! 
Gek idee dat ik nu blij kan zijn als ik ongesteld ben.. dan gaan ze eindelijk beginnen?
Ben heel benieuwd naar ervaringen met de verschillende hormonen en de intensiviteit van dit traject.
liefs

Hoi, wij hebben na het voortraject een korte pauze ingelast.. vonden het voortraject dat bestond uit diverse onderzoeken en om mijn cyclus in beeld te krijgen nogal spannend, vermoeiend en tijdrovend. Wij hadden zelf jaren geprobeerd voor een 2e en uiteindelijk bij de gyneacoloog belandt. 
Het voortraject met intake en onderzoeken heeft uiteindelijk zo’n 6 mnd geduurd. In 1 van de gesprekken vertelde de gyneacoloog ons dat door een gestresste leven en verstoorde slaap- en eetpatroon je hormonen uit balans kunnen raken. Ook de kwaliteit van zaad kan achteruit gaan. 
Na de 6 mnd hebben we een time out ingelast, we vonden het beiden even genoeg na jaren geprobeerd te hebben, en ben ik op zoek gegaan naar een passend dieet & dietist waar ik een goede klik mee had, waarbij de nadruk werd gelegd op het balanseren van je hormonen. Niet dat ik erg dik was of een hoge bmi had, maar toch ben ik toen binnen 2 maanden gezonder gaan leven en afgevallen en gaan sporten (dit x iets nieuws gekozen waar ik echt plezier in had) en in die periode ben ik spontaan zwanger geraakt. Hierdoor zijn we niet gestart met de iui-behandeling. 
Ik ben vorig jaar bevallen en nu weer zwanger :) 
Ik snap dat het bij jou er anders aan toe gaat, ik wil je hier dan ook heel veel sterkte in wensen. Maar onderschat het gezonder leven niet, veel groenten, vis, noten, dagelijks vers koken en veel water drinken.. en vermijd stress! ik ben hierdoor ook heel snel opgeknapt na mijn bevalling terwijl ik geen jonkie meer ben (35). 

Hallo Gebruiker10054521,

het voortraject hebben wij in januari dit jaar gehad.. toen al veel stress gehad vanwege verkeerde cellen bij mijn baarmoeder.
daarna proberen de rust te vinden, maar helaas lukte dat niet doordat er in mijn omgeving 5 zwangeren waren die allemaal in eerste instantie zeiden wij hoeven nog niet persee.. en toen ze het gingen proberen er zo klaar mee waren?. In 1 of 2 keer raak..
In die periode ben ik begonnen met acupunctuur om meer rust te krijgen. Ik merk dat mijn hormonen aardig rustig worden want heb niet meer extreme stemmingswisselingen. 
Nu ben ik ook wel benieuwd naar of er een speciale diëtist is waar je dan heen zou kunnen gaan.. ik sport wel 2x in de week en soms vaker.. eet veel groente en vlees en geen pasta of brood enzo omdat mijn huid daar heel erg op reageert.
heb wel veel buikvet wat ik nog kwijt zou willen dus misschien moet ik me daar ook maar op gaan richten.
bedankt voor je tips..

Terug
Bovenaan