Wieg vs Ledikant

Hoi mama's

Ik ben benieuwd wanneer voor jullie t punt komt of is gekomen dat de baby van t wiegje naar t ledikantje op de eigen kamer gaat!
Mijn jochie is nu 3,5 maanden oud, en hij slaapt nog bij ons op de kamer in de wieg. Dat heeft meerdere redenen:
- We hebben een onwijs mooie wieg hihi, dus vindt t zonde m maar kort te gebruiken
- Ik vind m nog zo klein voor zo'n groot ledikantje
- Ik vind t prettig om te horen hoe hij slaapt, en snel te kunnen horen als er iets is of als hij honger heeft ofzo, je hoort m nu wakker worden, terwijl als hij op zn eigen kamer ligt, hoor je m pas als ie echt huilt

Maar ik ken moeders waarbij de baby al na een week naar de eigen kamer ging en bij sommigen pas na een half jaar of langer... dus ik vroeg me af hoe t met jullie zit!

hoi hoi

Isis heeft helemaal niet bij ons op de kamer gelegen. Die sliep vanaf dag 1 in haar eigen bedje.
Ik heb geen wiegje en wij hebben ook geen plek op onze kamer daarvoor.
Vandaar....

Gr. mama peet

Hallo,

Onze kleine man sliep ook in een hele mooie wieg, maar wel vanaf dag één op zijn eigen kamer.
Ik ben in het ziekenhuis bevallen en heb daar een paar dagen met hem op de kamer gelegen, maar vond dat hij thuis moest wennen aan zijn eigen geluidjes op zijn eigen kamertje. Ik was ook bang, dat als hij bij ons op de kamer zou slapen en dan moest overstappen naar zijn eigen kamer en een ledikant, verwaring zou brengen en veel onrustige nachten.

Ik heb naar mijn mannetje gekeken of hij nog wel lekker lag in zijn wiegje.(wij hebben een klein wiegje)
En wij zijn een weekend weggeweest toen hij  3 maanden was en toen sliep hij in een campingbedje.Hij voelde zich een beetje hulpeloos in zo'n groot bed.
Toen heb ik besloten om niet te lang te wachten.
Uiteindelijk hebben wij hem 2 weken terug in de ledikant gelegd.
Hij was toen 4 maanden.
Ik was best een beetje verdrietig, want het was al weer zo'n stap, maar ik vond het ook wel leuk om weer iets nieuws in zijn kamertje te zetten met mooie nieuwe lakens enzo.

Kijk naar je eigen kind en wanneer jij je er prettig bij voelt.
Het gaat snel genoeg...
Groetjes

Hoi,

Wij hebben hem in een wieg op onze kamer liggen. Ik vind het heerlijk, hij maakt ook bijna geen geluid en met voeden 's nachts vind ik het super makkelijk dat ik niet er helemaal uit hoef.

Onze oudste hebben we in het ledikant gelegd op zijn eigen kamer toen we hier kwamen wonen. Hij was toen 3 maanden. Hij begon de bekleding van de wieg los te trekken en hij paste bijna niet meer in de wieg. Onze jongste ligt met zijn 2 maanden nog prima in de wieg.

En zo lang hij 's nachts voeding krijgt wil ik hem wel op onze kamer houden. Misschien ook wel in zijn ledikant, maar dan moet ik mijn man nog zo ver krijgen dat hij dat ook goed vindt. In onze kamer past het namelijk prima.

Groetjes junimama.

Dag meiden,

Ik laat onze zoon net zo lang in de wieg liggen totdat hij klem ligt . Onze wieg is gelukkig vrij groot (er heeft zelfs een tweeling ingelegen). Daarnaast is het de wieg waar mijn moeder en zussen en broer ingelegen heeft en alle kleinkinderen. Hij is het eerste achterkleinkind dat er in ligt. Naast dat ik dat erg leuk en bijzonder vindt, moet ik er nu nog niet aandenken dat hij straks verzuipt in en groot bed. Goed hij is nu 8wk dus ik denk dat we nog wel even vooruit kunnen.
Na een week hebben we hem op zijn eigen kamer gelegd. Hij is nogal een onrustige slaper (snurkt ene beetje en maakt veel geluidjes). Wat van ons ook onrustiger slapers maakte. En in zijn eigen kamertje hebben we daar geen last van. En met de deuren open horen we hem zo als er iets is.

Gr Froukje

Hoihoi,

Evy heeft de eerste par nachten thuis in de kinderwagen geslapen bij ons op de kamer. Toen ze een week oud was, hebben we haar in haar eigen bedje op haar eigen kamertje gelegd. Dit ging meteen goed. Haar kamertje ligt naast onze slaapkamer en met de deuren open hoor ik ieder kuchje.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Hoi

Ik vroeg me eigenlijk precies hetzelfde af.
Ons kleine mannetje is nu 12 weken en slaapt ook nog heerlijk is zijn wieg naast ons bed.
Denk dat het ook nog wel voorlopig zo blijft.
Eigenlijk om dezelfde redenen die jij ook al noemde.
Verder blijft hij iedergeval bij ons op de kamer slapen, totdat hij doorslaapt s nachts.
Wel zo handig, want hij komt nu nog om een uur of 4/5 voor een fles en soms wel weer eerder.
En trouwens het is ook wel erg gezellig he

xx

hoi,

Joris heeft 3 nachten bij ons op de kamer gelegen in de kinderwagen, daarna is hij in zijn eigen kamertje gaan slapen in het ledikantje. dit ging prima. wij lieten eerst altijd de deuren op een kiertje en dan hoorde ik ieder proestje, maar nu maken we onze deur dicht, als er iets is, horen we hem wel. hij gaat trouwens ook om 20.30 uur naar bed en slaapt best licht, we zouden elkaar dus wakker maken en houden door samen te slapen.
helaas is hij sinds kort snachts weer vaker wakker voor een voeding en heeft hij geleerd te gillen, dus we horen hem luid en duidelijk :)

gr floor

Terug
Bovenaan