Wieg vs Ledikant

Hoi hoi,
wij hebben geen wiegjes. Toen de meisjes zoveel last hadden van krampjes hebben ze in een campingbedje bij ons in de kamer geslapen, maar nu dat over is hebben we ze weer aangewend om in hun eigen ledikantjes te liggen. dat gaat prima. geen babyphone nodig. we horen ze meteen als ze wakker worden. ze babbelen tegenwoordig samen en dat scheelt een boel om niet wakker te worden van meteen geschreeuw omdat ze honger hebben.

Groetjes,
Petra

PS. Het kostte wel wat moeite om ze aan te wennen om in hun eigen bedjes en kamertje te slapen.

Hoi,

Ook bij ons ligt de kleine meid, met haar bijna 3 maanden, nog in een wieg op onze slaapkamer. Naast de redenen die jij noemde ook omdat ik bekkeninstabiliteit heb en niet onnodig trappen moet lopen en de babykamer een etage boven onze slaapkamer ligt. Mijn man vindt het met borstvoeding dan ook wel fijn dat hij 's nachts haar niet moet halen en brengen. Overdag slaapt ze beneden in de wandelwagen, niet ideaal en volgens het plaatje, maar het gaat goed. Ik denk dat je gewoon je gevoel moet volgen.. onze zoon (toen had ik geen bekkeninstabiliteit) heb ik rond deze tijd overgelegd. Ik vond het toen wel welletjes.

Groetjes,
Eef-je.

Hej!

Linde slaapt in haar wiegje bij ons op de kamer aan mijn kant. Ze past er nog in, en ze komt elke nacht weer voor een voeding. Aangezien ik zelf hartstikke moe ben 's nachts en manlief doorslaapt , vind ik het heerlijk om haar zo op te kunnen vissen uit haar wiegje en niet er helemaal uit hoef om haar uit haar ledikantje te halen op haar kamer. De wieg heeft mandjes onderin voor luiers, doekjes etc. dus verschonen doe ik op bed.
Overdag slaapt ze wel in haar ledikant. Soms valt ze in slaap in de box. Linde vindt het op haar kamer ook prima.
Groetjes Pippi

Hoi

Ons ventje wilde ik ook zo lang mogelijk in de wieg houden (dan zijn ze nog zo lekker klein) Maar overdag slaapt hij best onrustig. Hij lag soms helemaal achter in de wieg of dwars. Omdat hij in de wieg weinig ruimte heeft en ik daarom elke keer moest gaan kijken of hij niet klem lag leg ik hem overdag in het ledikantje. In het begin maakte ik zijn bedje kort op, met het gevolg dat hij elke keer boven in lag... Hij worstelde zo erg! Daarom leg ik hem nu al gewoon boven in het ledikantje. Nu ligt hij rustig en hoef ik ook niet meer te gaan kijken. 's Nachts slaapt hij gewoon bij ons: heeeeeeeeeerlijk vind ik dat!! Zeker als ik midden in de nacht wakker wordt en mijn twee mannen hoor ademen. Wat een rijkdom!!

grt

Nooit een wieg gehad. Joah heeft uit "nood" een  week of 2 in zijn kinderwagenbak geslapen. Die stond in de kraamweek in onze slaapkamer. Maar als snel heb ik hem verhuisd naar zijn eigen kamertje. Ik slaap zelf erg licht en wordt dus wakker van alle kreuntjes en zeker van zo'n kleintje die je nog helemaal moet leren kennen. En de kids hebben altijd in een kamer naast de onze geslapen, dus als ze huilen hoor ik ze direct.

Zodra het ledikantje vrij was (het wachten was op een aangepast bed voor de middelste) sliep Joah in het ledikantje. Eerst op de onderste helft, maar inmiddels vult hij het bedje al aardig.

We hebben ook het geluk dat de kinderen niet wakker worden van elkaar als ze 's nachts huilen. dat zou voor mij een optie kunnen zijn om een baby op je eigen slaapkamer te laten slapen, zodat je em gelijk kunt pakken als ie huilt.

Nou, Jesse is 4 maanden en sinds een week slaapt hij in zijn eigen ledikantje op zijn eigen kamer... ik moest wel even slikken toen de mooie wieg naar zolder ging... en de eerste nacht moest ik echt wennen, als ik eruit ging om te plassen zag ik de wieg niet staan, kon ik niet ff kijken hoe hij lag te slapen... had ik wel ff moeite mee. Stom he, ik kan echt moeilijk tegen verandering! Ik vond t zo fijn om hem lekker dichtbij te hebben, te kunnen zien hoe hij sliep, snel te horen als hij wakker werd e.d.... maar ja, de wieg werd wel klein en je slaapt toch onrustiger met n baby op de kamer.

De overgang ging trouwens vlekkeloos. Ik legde m in zn ledikantje en binnen 2 minuten sliep hij! Nooit meer een kick gegeven ook... hij was gelijk gewend! Mama had er meer last van dan hij haha... ik stel me nu al voor hoeveel moeite ik zal krijgen met z'n eerste schooldag, als ik dit al moeilijk vond

Grappig, heb net ons meisje (4 weken oud) voor het eerst in haar ledikantje gelegd zodat ze langzaamaan kan wennen.
Ik wil het nu zo doen dat ze in de nacht bij ons in de wieg ligt en overdag op haar eigen kamertje.
Ze ligt een beetje te pruttelen nu, maar het klinkt alsof ze zo wel in slaap gaat vallen.......
Voor dat ik weer aan het werk ga ( 1 januari) wil ik haar uit de inbakerzak en in haar eigen bedje hebben. Maar voor nu, met de nachtvoedingen vind ik het wel fijn dat ze bij ons ligt........

Gr. Rimke
Mama van Maudy (8-9-2008)

Ons ventje is nu 4 maanden en slaapt al 3 maanden lang overdag in zijn ledikantje en dan 's nachts in zijn wieg op onze kamer. En dat vind ik zooooo heerlijk!! Samen met mijn man kijken we elke avond naast het wondertje dat naast ons ligt. Maar als ik het heel eerlijk moet zeggen, wordt ons mannetje te lang voor de wieg, maar ik wil het nog niet toegeven. Ik zou bijna geneigd zijn om een grotere wieg te kopen, zodat hij toch bij ons kan slapen... :)

Terug
Bovenaan