Wieg vs Ledikant

hoi hoi
ons zoontje is nu bijna 10 weken,
en ik had dus een wieg gekocht omdat ze dat aanraden,
ik heb hem alleen in de kraamtijd gebruikt bij mij op bed (ik had zo'n rieten mand)
maar hij is na dag 2 al op zijn eigen kamer gaan slapen s'nachts
ik vond dat zelf fijner dat had ik met mijn dochtertje ook gedaan na de geboorte ik krijg zelf geen rust elk kreuntje en kuchje word ik wakker van.
en mijn man werkt in ploegen en die kreeg zo ook geen rust.
de wieg heb ik dus alweer verkocht.
wat leuk om te lezen dat iedereen het anders doet.
en verder lekker doen waar jij jezelf het lekkerst bij voelt.
succes ermee groetjes

@Pippi:

Mijn kleine  (mei 08) sliep voortreffelijk in d'r wieg tot 2 weken geleden, toen kwam ze opeens weer 's nachts, net als jouw dochter Linde. Ik heb dit 10 dagen afgekeken en besloten: nu is het tijd voor het ledikant! Want als ze in d'r wieg wakker werd, had ze d'r ophoog gewerkt en lag ze met d'r hoofdje richting de rand van de wieg. Niet fijn dus! En vanaf de 1e dag in het 'grote bed' meteen weer doorslapen. Ze was er dus echt aan toe! Misschien een tip voor jou!?

Onze kleine man (4-9-2008) slaapt nog in de wieg. Hij heeft in principe ook vanaf dag 1 op z'n eigen kamertje geslapen. Ik slaap ontzettend licht, dus zou van elk geluidje wakker worden.
Wel had hij zich na 4 dagen al naar boven gewurmd, maar dat hebben we opgelost door heb in een slaapzakje te stoppen. Nu blijft hij gewoon op z'n plekkie liggen en kan íe mooi nog een paar weekjes in de wieg slapen.

Bij m'n dochter (30-11-2006) zijn we naar een ledikant overgestapt na een week of 7; toen werd ze zo beweeglijk (met d'r beentjes trappelen), dat de wieg stond te schudden op z'n poten...

Ben benieuwd hoe lang Mika nog in de wieg kan blijven slapen...

Hej!

Bedankt voor de tip, da's nou toevallig! Gisteravond dacht ik zelf ook al, het wordt wellicht tijd dat Linde in het ledikant op haar kamertje gaat slapen 's avonds. Ze is nu vreselijk druk aan het trappelen en schuift en wurmt net zolang, tot ze in een hoekje ligt, helemaal klem met haar hoofd. Dat gaat altijd gepaard met een boel gepruttel.  En dan gaat ze slapen! Een slaapzakje past niet bij de wieg in, vandaar dat ik erover dacht om haar over te leggen.... maarreh.... heb t nog niet gedaan :)) Ik was alleen en vond het zelf nog wel erg gezellig.....
Nog héééééél eventjes......

Liefs Pippi

Terug
Bovenaan