Wiegje of ledikant

<p>Goedenavond allemaal,</p><p>Naar wat gaat jullie voorkeur uit? Een wiegje of ledikant en wat zijn de voor en nadelen. Zo een wiegje ziet er wel schattig uit. </p><p>Nu net 23weken zwanger en vandaag pas voor het eerst naar een grote babystore geweest om te oriënteren. </p><p>Groetjes Zoë</p>

Hallo, ik persoonlijk ben een voorstander van een ledikantje, want die hoef je later niet te vervangen. Je baby went er dan ook meteen aan dat dat z’n bedje is. Ik heb mijn dochter ook vanaf haar geboorte in haar ledikantje gestopt en nu met mijn 2e ga ik hetzelfde doen. Ik ben op nu bijna 22 weken zwanger ?

In een wiegje liggen ze maar heel kort in. Je kunt beter de kinderwagen kort gebruiken en daarna de ledikant of gelijk in het ledikantje. Wiegjes zijn heel leuk om te zien, maar worden vaak maar een paar weekjes gebruikt.

Een wiegje kan gebruikt worden tot een maand of 6. Voordeel is dat ze wat kleiner zijn, waardoor een kond zich wat meer geborgen voelt en, praktisch’ het makkelijker op de slaapkamer van ouders past. Een ledikant kan gebruikt worden van geboorte tot een jaar of 2 (of langer). 
Wij hebben op de babykamer een ledikant staan, gewoon van ikea. Omdat de babykamer boven is en verder alles beneden, willen we ons kind de eerste maand(en) bij ons op de kamer. Op onze kamer past simpelweg geen ledikant, dus gaat mijn vriend daar een wiegje voor maken. 

als je borstvoeding wil gaan geven word een wiegje/ co-sleeper geadviseerd. Dit is ook makkelijker vopr jezelf. Als je fles gaat geven zou ik ervoor kiezen om het kindje inderdaad meteen in zijn$haar eigen bedje te leggen.

Wij hebben een wiegje op onze slaapkamer, zou ook zeker geen ledikant passen. Ik moet er nu s nachts nog regelmatig uit om te voeden (kindje 4 maanden), als dat niet meer hoeft is het plan dan hij verhuist naar zn ledikantje op zn eigen kamer (of als ie uit de wieg is gegroeit..;)

Een ledikant moet je sws hebben, of je een wiegje op je eigen kamer zet is een keuze.
Hier lag hij 3 weken in de wieg, toen naar zn eigen kamer gegaan.
Hij knort nogal in zn slaap.
Snachts verschonen we ook de luier dus moeten toch naar zn kamertje.
Hij komt vanaf 3 weken maar 1 keer snachts en slaapt zo weer in

Wij hebben onze zoon de eerste 2 maanden in een wieg op onze kamer gehad. Deze wieg konden we lenen. Een volgende keer zou ik voor een co-sleeper gaan. Ik vond het heel prettig om onze zoon in het begin dichtbij te hebben. 

Terug
Bovenaan