Wiegje of ledikant

Wij wilden in eerste instantie voor alleen een ledikant gaan.. tja kregen we een prematuurtje die na 8 weken ziekenhuis mee naar huis mocht ( met ontslag nog maar 43 cm en 2400 gram)
De eerste nacht braaf in het ledikant.. Oohhh zó sneu want dat was voor ons mannetje echt veel te groot en hij kon zich ook niet op temperatuur houden. Voelde me zo schuldig!
Via via een dag later een wieg kunnen lenen . Meneer is nu gecorrigeerd 19 weken en slaapt er nog steeds in. (Gaan as vrijdag weekend weg en ook dan gaat de wieg echt mee!)
De geborgenheid is zo fijn voor die kleintjes!
Groetjes

Hier bij 1ste mozesmandje naast ons bed. Met 4 maanden naar ledikant in eigen slaapkamer. Nu zwanger van 2de. Mozes mandje word vervangen voor co sleeper. Deze kun je trouwens ook huren. 
Grtjs nvn

Ik vraag me dus hetzelfde af. Wij hebben voor een ledikant gekozen en die past eigenlijk niet op de slaapkamer erbij. Is het voor de eerste weken ook een idee om de baby te laten slapen in de reiswieg van de kinderwagen of bijv een babynestje of is dat niet veilig/goed? Ik vind het nogal wat om ook nog een wieg aan te moeten schaffen met alle toebehoren en ik ken ook niemand waar we hem kunnen lenen? maar veiligheid en comfort voor de baby staat natuurlijk bovenop. Dus vandaar de vraag!

Wij hebben een ledikantje voor in de babykamer en gaan met een cosleeper werken voor de eerste maanden in onze slaapkamer. Wij hebben hem nu zelf aangekocht (samen met mijn zussen die ook nog aan kindjes willen beginnen en met wie we die dus zouden delen). Ik weet dat er bij ons in België ook winkels of organisaties zijn waar je cosleepers en dergelijke kan uitlenen voor een bepaald aantal maanden. Ik weet niet of dit in Nederland ook bestaat. Ik vermoed dat dit wel goedkoper zou uitkomen dan alles zelf te moeten kopen. Misschien de moeite waard om eens uit te zoeken?

Onze dochter heeft haar eerste 6 maanden bij ons op de kamer in een wiegje geslapen. Het wiegje is van mijn schoonfamilie en mijn vriend, schoonzus en schoonvader hebben er als baby zelf in gelegen. Natuurlijk wel opgeknapt en een modern op maat gemaakt matrasje erin. Ik vond het heel fijn dat ze op onze kamer sliep. Misschien ook wel omdat we op zolder slapen en haar kamer een etage lager ligt. De geborgenheid van het wiegje vond onze dochter heel fijn. Overdag sliep ze in haar ledikant op haar kamer en ‘s nachts bij ons. In het wiegje viel ze veel sneller in slaap dat in het grote ledikant. Met 6 maanden zijn we een weekje weg geweest en bij thuiskomst is ze in haar ledikant gaan slapen. Voor mij was dat een heel emotioneel moment, maar ze heeft die nacht heerlijk geslapen.

Kinderwagen en babynestje zijn alleen veilig onder toezicht (als je zelf wakker bent) omdat de zijkanten niet lucht doorlaatbaar zijn.

Zelf wilde in een cosleeper maar uiteindelijk toch gewoon gekozen het ledikantje naast m’n bed gezet. Als dat bij jou niet past kun je ook op marktplaats goedkoop een co sleeper of ledikantje scoren of eentje huren. Het beddengoed van je kinderwagen kun je dan gebruiken zodat het niet veel hoeft te kosten.

Ik was begonnen met een wieg naast mijn bed, ben na 3 maanden overgegaan op een co sleeper (kun je beter bij je baby). Bij 8 maanden ( kleine baby) viel zijn speen zovaak uit bed, dat hij in een ledikant gekomen (alle bedjes hadden spijlen). Die is met 10 maanden verruild voor een campingbedje (ivm speen die uit bed bleef vallen en ik steeds eruit moest) en daar slaapt hij nu nog heerlijk in (20 maanden).

Terug
Bovenaan