wiegje...

Hoi hoi,

Ik heb ook een wiegje op de kamer staan, gewoon omdat ik het prettig vindt.
Ik weet nog dat toen mijn dochter geboren was (bijna 7 jaar geleden), ze s'nachts wel bij je op de kamer mocht maar overdag gewoon in eigen bedje op de eigen kamer. Dat vond ik natuurlijk helemaal niks hahaha.
Ik zou doen waar jij je prettig bij voelt....
De kraamhulpen hakken nogal op de drie Ren... rust, regelmaat en reinheid...
Maar als je er zelf gestresst van wordt, werkt dat ook niet....

In eerste instantie gaat de uk gewoon in zijn ledikantje in zijn slaapkamer slapen.
Maar als ik gek wordt van het lopen de hele tijd, zet ik het ledikantje naast ons bed.

Wij gebruiken de kinderwagenbak voor de eerste weken. Toch even kijken hoe het gaat, misschien slaap ik wel helemaal niet goed met die babygeluidjes naast mij dus jammer om dan een wiegje te kopen.

hoi hoi,

onze kleine meid komt de eerste weken ook bij ons op de kamer... heb ik bij de vorige geprobeerd niet te doen, maar is me toen niet gelukt dus manlief heeft het wiegje bij ons op de kamer klaarstaan.. hij zal er niet zoveel last van hebben, dat hij niet kan slapen want na twee weken vertrekt hij toch op uitzending hihi!!!

Ik heb gelezen dat het juist heel goed is om het kindje tussen de 6 en de 16 weken op je eigen slaapkamer te houden. Dit omdat het kindje jullie aanwezigheid moet voelen ivm veilige hechting. Klinkt wat zweverig misschien, vind ik ook, maar kan me er wel iets bij voorstellen...kindje heeft best wel lang jou/jullie stemmen gehoord en dan opeens zo stil en alleen in een kamertje...mmmmm heeft ons wel doen besluiten de wieg in ieder geval twee maanden op onze eigen kamer neer te zetten. En wij hebben voor een wiegje gekozen omdat het kleiner is dan een ledikant en de baby een wat meer beschut gevoel geeft. En het staat ook wel schattig!

Wij hebben het goedkoopste wiegje gekocht die we konden vinden (incl. matrasje 60 euro) aangezien een baby daar toch vaak niet heel lang in past. We hebben geen plek voor de ledikant bij ons op de slaapkamer en de bak van de kinderwagen vinden we geen optie aangezien we een poes hebben. Liever wat hoger van de grond dus. Als het lukt wil ik borstvoeding geven, dan is het wel zo handig als de baby dichtbij je slaapt (vind ik). Overdag gaat hij wel gewoon in z'n eigen kamertje.

thanx voor julie reacties allemaal..
ik weet eigelijk nog niet wat ik het prettigst vind, denk dat ik dat ook pas weet als ze geboren is..
en dan kan ik haar altijd in de kinderwagenbak zetten dus!! is een heel goed idee..
xxx

Terug
Bovenaan