wiegje...

Wij leggen de kleine ook op onze kamer, bij de 1e ook gedaan tot hij niet meer goed in de wieg paste en eigenlijk niet meer echt een nachtvoeding nodig had.
Zo hoefde ik er niet uit 's nachts en kon ik steeds even zijn handje aaien als ik wakker werd :D

Wij hebben een wieg kunnen lenen. Ik vind het wel wat hebben om ons ukkie op onze kamer te hebben in het begin. Maar misschien vind ik het uiteindelijk wel helemaal niks. We zullen zien!

Deze week navraag gedaan. Zowel mijn vk als kraamverzorgster hebben gezegd dat het belangrijk is om de baby de eerste 6 maanden op de ouderslaapkamer te hebben omdat je dan ook eerder je kind leert kennen. Je hoort je baby dan bijv. al smakken als hij/zij honger heeft, als de baby in z'n eigen kamertje ligt hoor je dat niet en moet je op huilen afgaan terwijl het dan eigenlijk al te laat is. Al betwijfel ik of een baby 6 maanden in een wiegje past... En de baby zou zich veiliger voelen bij de ouders op de slaapkamer, dat zou beter zijn voor de overgang van het leven in de baarmoeder naar het leven buiten de baarmoeder. Maar goed, of je kind er nou echt slechter van wordt als je dat allemaal niet doet... Dan krijg je volgens mij een discussie net als bij 'borstvoeding of kunstvoeding'.

Terug
Bovenaan