Wij willen ons 1e kindje !

B-noniem

New member
Goede morgen,

Vorige maand ben ik gestopt met de pil ( ik ben 29 jaar en vanaf mijn 14e aan de pil geweest ) vandaag is mijn menstruatie begonnen.

We willen dan ook zwanger worden van ons 1e kindje.. Vind het allemaal heel spannend en ik ben heel ongeduldig ( hele slechte eigenschap van me ).
Ik heb natuurlijk geen keuze nu haha..

We willen het wel eerst "op de gok" proberen zonder allerlei testen etc, als het binnen 3 maanden niet lukt gaan we over op de ovulatie testen.

Omdat dit onze 1e x is en niemand er van onze familie/vriendenkring er vanaf weet doe ik graag hier mijn verhaal en stel ik graag ook hier mijn vragen.

Hoe is het bij jullie gegaan of zit iemand van jullie in hetzelfde schuitje ?
Je kunt jezelf natuurlijk niet vergelijken met een ander maar het is wel fijn om de ervaringen te delen !
 
Goedemorgen, altijd spannend als je net besloten heb ervoor te gaan. Heel erg leuk!! Iedereen is er wel mee bezig zeker als je op het wachtbankje zit maar goed ik probeer mezelf lekker bezig te houden. De maanden kunnen zolang duren. Wij zijn in februari gestopt met de pil. Paar maanden last gehad van ontpillen. Lag op de bijkeukenvloer van de pijn rond me eisprong. Nu inmiddels verloopt het allemaal rustig op wat pijnlijke tepel momenten en vette huid na maar dat zijn echt hormonen. Ik merk het in me cyclus. Cyclus is wel regelmatig. We moesten 3 maanden stoppen omdat we op vakantie gingen naar een land waar het zikavirus heerst. Nu onze eerste maand dat we bewust bezig zijn. Heel veel succes. Zijn er genoeg die in hetzelfde schuitje zitten 
 
Leuk leuk :)
Mijn tip is vooral het proberen los te laten. Haha klinkt makkelijker dan gezegd. Wij waren 6 maanden bezig en ik was er veel mee bezig, temperaturen, mijn cyclus in grafieken zetten e.d.
Na die 6 maanden toch even naar de dokter gegaan om erover te kletsen. Natuurlijk is 6 maanden nog helemaal niet lang. Mijn dokter zei: stop met temperaturen en alles in de gaten houden. Leg alle boeken erover weg en ik weet zeker dat je binnen 3 maanden zwanger bent. En inderdaad na 2 maanden was ik zwanger! 
Ik had het zelfs zo losgelaten dat mijn vriend op een gegeven moment zei: moet je niet al ongesteld worden? De volgende dag meteen maar een test gedaan en idd, twee streepjes!
Nou zijn we helemaal bofkonten want we zijn in verwachting van twee meiden! Ondertussen al 21 weken. 
Succes en veel plezier :) Lol in de seks houden is ook erg belangrijk. Als je het gevoel krijgt dat je moet seksen om maar zwanger te worden werkt het ook niet. 
Groetjes!
 

Hallo, ik ben deze maand gestopt met de laatste pil! Slik de pil al vanaf mijn 13e en ben zelf nu 27. Ik ben heel benieuwd hoe mijn lichaam erop gaat reageren en veranderen.. tot nu toe merk ik nog geen verschil. 

Met testen willen wij ook niet meteen beginnen.. eerst eens kijken hoe het gaat lopen.. al merk ik dat ik er nu al (nu we gestopt zijn mrt de pil) constant mee bezig ben! 
Ben heel benieuwd hoelang het gaat duren.
 
 
 
 
 
 
 
WAt ik denk dat belangrijk is om te weten is dat je lichaam moet ontpillen. Ik was gestopt met de pil maar bedacht zelf dat ik een half jaar de tijd nodig had om te ontpillen en dat er daarna kans zou zijn om zwanger te worden. Ik was na 4 maanden zwanger vanaf het stoppen. Dus relax en laat je lichaam ontpillen dan komt het vanzelf 
 
 
Ik wil er ook niet teveel mee bezig zijn maar onbewust doe je het naturlijk wel omdat je het zo graag wil haha..
als we de vraag krijgen; wanneer beginnen jullie nou eens aan kinderen? raak ik lichtelijk gefrustreerd omdat ik wil zeggen joh daar zijn we nu mee bezig, maar we willen niet dat andere het weten.stel het lukt niet of wat dan ook,dan mag je het elke keer weer gaan vertellen etc.
Seks moet idd wel leuk blijven en het moet geen "moetje" worden , dan voelt het zo geforceerd en dat maakt het er niet prettiger op.
Het enige wat we nu kunnen hebben is geduld en het proberen in zo verre los te laten..
 
B-noniem, ik heb exact hetzelfde!
Wij willen ook voor ons eerste kindje gaan, we zijn beide 26 en zijn er klaar voor.
Ik heb 16 juni voor het de laatst de pil genomen en werd 21 juni ongesteld en heb ik niet meer de pil genomen daarna, sinsdien nog niet ongesteld geweest. Ik loop nu al 11 dagen achter dus mijn cyclus is kennelijk niet stabiel.
Wij gaan aanstaande zaterdag op vakantie en toch wel gehoopt daarvoor nog ongesteld te zijn geweest maar het duurt al erg lang nu..
Ik ben ook al sinds mijn 13e/14e aan de pil en ik merk niet veel verschil met ontpillen maar wel heb ik een vettere huid en word mijn haar overduidelijk sneller vetter dan normaal, dat is het enige wat ik merk. Geen idee of dat met elkaar in verbinding staat.
Ik heb sinds afgelopen drie dagen een beetje rare slijmerige afscheiding. Ik test wel af en toe met ovulatietesten maar ik hoorde veel in mijn omgeving dat dat kan zijn dat je richting je eisprong gaat maar mijn ovulatietest geeft geen eens een flauw licht streepje aan.. dus hier gebeurd helaas niet veel.
Ik en me vriend zijn vrij nuchter we zijn beide van mening dat wat onder de dekens gebeurd echt met plezier moet zijn en niet een must. Voor hem gaat anders de lol er vanaf.
Verder heb ik er niet veel verstand van aangezien dit ook mijn eerste maand is waarin moeder natuur de overhand heeft. Ik probeer veel te lezen en daar uit wat op te slaan.
Je wilt er niet te veel mee bezig zijn maar zodra je die pil weglegt dan hou je het niet tegen en dat is normaal! Maar inderdaad ik denk ook dat als je het TE veel doet dat het tegen je gaat werken.
Janneke1991, gefeliciteerd! Dubbel cadeau! Geweldig.
 
Hoi,
 
Ik was de eerste x 2 mnd na het stoppen met de pil zwanger, de tweede x na 3 mnd en de derde x na 1 mnd. Lekker vlot dus. Ik heb wel getemperatuurd en dit bijgehouden in een app. Ik vond het leuk om inzicht te krijgen in mijn cyclus en misschien heeft het ook nog geholpen. We waren er relaxed onder maar lieten de "goede dagen" niet voorbij gaan...
 
Terug
Bovenaan