Wijn

Ik ben 1.5 week op vakantie geweest met mijn man en heb elke avond een glas wijn gedronken soms zelfs twee glazen. Ik denk zelf dat dit geen kwaad kan ik voelde er zelf in ieder geval erg weinig van. Wat denken jullie zal dit erg zijn maak me toch een beetje zorgen. Volgens de vk mag je wel een glas wijn en twee was ook geen probleem maar ik heb het niet gevraagd als je 1.5 week elke dag doet of dat erg is.
 
Ik weet dat je het liefste gerustgesteld wilt worden, maar het is gewoon niet verstandig. Alcohol is echt niet goed voor het kindje. Hoe ver ben je? Wist je al wel dat je zwanger was? In de eerste maand (dus 2 weken na conceptie) deel je nog geen bloedbaan, dus dan kan het niet zo'n kwaad. Maar daarna is het echt niet goed. Zeker niet iedere dag 1,5 week lang. Ik zou er nu in ieder geval mee ophouden of drastisch minderen.
 
Hoi,

Maak je er niet al te druk om.Is niet goed voor je kindje!Af en toe een glaasje alcohol kan echt geen kwaad.Een glaasje rode wijn op z'n tijd is zelfs gezond,dat weet toch iedereen.Zeker met dit warme weer heb ik er ook af en toe moeite mee om me in te houden en geen glas witte wijn of rose te nemen.Ik drink 1 a 2 glazen per week en mijn vk zegt dat dat absoluut geen kwaad kan.Sterkte ermee en doe wat jij denkt dat goed is en waar je je goed bij voelt.

Liefs Anne35 26 wkn.
 
elke dag 1 kan zelfs geen kwaad meiden, er zit te weinig is dat je kind daaraan verslaafd raakt. En daarnaast in een vakantie is het nog anders als elke dag een aantal. Dat doet ze niet... lezen.. voor je reageert is wel eens slim :).

Ik drink met dit weer ook lekker een paar slokken bier mee van mn man, vind het lekker nu ff.

Gr Aaltje
 
De eerste 12 weken kan het kwaad omdat dan alles nog gevormd wordt. Met 26 weken kan ik me niet voorstellen dat het in deze mate schade veroorzaakt. Misschien dat je baby een beetje tipsie is geworden, maar dat is dan alles.

Ik beperk met tot 1 tot 2 glazen per week en dan nog met een flink glas water ernaast. Moet iedereen voor zich weten, maar ik ben geloof ik een beetje een scheiterd.
 
doe ff normaal zeg allemaal met jullie drankverslaving. Kun je geen paar maandjes zonder alcohol?
De lever van je kind kan alcohol niet afbreken, dan drink je toch gewoon ff niet? Is dat nou zo moeilijk?

Je gaat toch ook niet zitten roken als je zwanger bent of andere dingen doen die de gezondheid van je kind kunnen schaden? 9 maandjes maar, meestal zelfs minder omdat je het misschien pas na een maand weet dat je zwanger bent. 8 maandjes....da's alles!
De discussie of het kwaad kan of niet is op zich al belachelijk. Het feit dat het dus eventueel schadelijk kan zijn lijkt me reden genoeg om het niet te doen, niet weinig drinken dus maar gewoon helemaal niet.

Doorkachelen als je zwanger bent....Getver!
 
Terug
Bovenaan