Wijn

Hoi hoi,

Nou, ik neem af en toe ook een wijntje hoor en het kan geen kwaad. De anoniem van 14.10 uur is wel heel bot vind ik. Het is inderdaad beter als je het niet doet maar deze reactie...Doorkachelen is anders dan af en toe een wijntje. Beperkt het wel heel erg, ik doe het bijv. alleen als ik op een verjaardag ben ofzo en dat is niet elke week!!

Groetjes Sas
 
Hallo,

Mijn VK zei ooit, dat wijn best mocht met mate natuurlijk maar dan wel een goede fles!! Verder hoorde ik laatst van een vriendin dat het advies aan franse zwangeren is toch echt niet meer dan een halve liter wijn per dag te nuttigen!!!!! (maar weer geen koffie). Nou, met die franse babies is echt niets mis!

Ik ben 36 wk en drink 2 glazen per week en ook af en toe een oud bruintje (ook een aanrader, vast alvast wennen voor de borstvoeding, 2% alc). Ik zou me vooral niet al te veel aantrekken van de moraalridders die altijd snel een mening klaar hebben en deze ietwat ongenuanceerd neerpennen.


Groeten,
Mariaz
 
Schoonpraten is het allemaal,
alcohol is niet goed, mensen die net doen of ze het niet weten willen alleen een goedkeuring hebben maar die kun je niet krijgen als vaststaat dat het niet goed is.
Succes allemaal en neem er een borrel op, ALS DE KLEINE ER IS.!!!!
Nou hoe moeilijk kan dat zijn,

Groeten
Iemand die zelf ook altijd van een wijntje hield.........
 
Ik denk dat je het beste aan de verloskundige kan vragen of het kwijt kon (en er dan ook bij zeggen dat het gedurende 1,5 week was). Verder vind ik het jammer dat sommige mensen hier denken dat ze over anderen mogen oordelen of erger nog, anderen mogen veroordelen. Wel vind ik dat je je dit beter vantevoren had kunnen afvragen ipv achteraf.
Kan me overigens niet voorstellen dat het echt schadelijk is om gedurende zo'n korte tijd 1 of 2 glaasjes wijn per dag te drinken. Maar zoals gezegd, vraag het gewoon ff aan de verloskundige. Zij weet het ongetwijfeld beter dan wij allemaal bij elkaar.
 
heb ik gekopieéerd van alcohol.pagina
Drinken van alcohol is schadelijk vanaf het allervroegste begin van de zwangerschap. Uit onlangs gepubliceerd onderzoek blijkt dat alcohol ook in de laatste drie maanden van de zwangerschap zeer schadelijk kan zijn. Alcohol zou dan met name de ontwikkeling van de hersenen negatief beïnvloeden.
Als een vrouw 1 à 2 glazen alcohol per dag drinkt, kunnen er tijdens de zwangerschap al negatieve effecten ontstaan voor het kind. Vlak na de geboorte uit zich dit in stoornissen in het slaapgedrag van het kind. De baby kan ook ademhalingsproblemen vertonen.
Bij twee keer in de week 3 à 4 glazen alcohol is er een grotere kans op een miskraam.
Ook is er een kans dat het kind zich niet goed ontwikkelt.



Zwaar drinken tijdens zwangerschap
Uit een studie van het National Institute of Child Health in samenwerking met de Universiteit van Chili blijkt dat baby ’s van moeders die tijdens de zwangerschap veel drinken, schade hadden aan de zenuwen in de armen en benen. Deze beschadiging was ook nog na het eerste levensjaar van de baby ’s aanwezig.
Het is al bekend dat veel alcohol drinken tijdens de zwangerschap de hersenen en het zenuwstelsel van de ongeboren baby (permanent) kunnen beschadiging. Zie hiervoor de informatie over het Foetaal Alcohol Syndroom bij de FASstichting. Dit is de eerste studie die aantoont dat ook de zenuwen in de armen en benen blijvende schaden kunnen ondervinden door het alcoholgebruik van de moeder. De resultaten van deze studie werden in maart 2004 gepubliceerd in de ‘Journal of Pediatrics'.

Alcohol en borstvoeding
Als je borstvoeding geeft, moet je uitkijken met alcohol. De alcohol komt direct in de moedermelk. Bij een of twee glazen, wordt de baby duf, zodat de baby minder goed drinkt. Wil je een glas alcohol drinken, dan kun je dit het beste ná het geven van de borstvoeding doen. Zorg ervoor, dat je minimaal twee uur voor het geven van de borstvoeding geen alcohol drinkt.


« Overzicht veelgestelde vragen





 
gekopieéerd van alcohol.pagina
Drinken van alcohol is schadelijk vanaf het allervroegste begin van de zwangerschap. Uit onlangs gepubliceerd onderzoek blijkt dat alcohol ook in de laatste drie maanden van de zwangerschap zeer schadelijk kan zijn. Alcohol zou dan met name de ontwikkeling van de hersenen negatief beïnvloeden.
Als een vrouw 1 à 2 glazen alcohol per dag drinkt, kunnen er tijdens de zwangerschap al negatieve effecten ontstaan voor het kind. Vlak na de geboorte uit zich dit in stoornissen in het slaapgedrag van het kind. De baby kan ook ademhalingsproblemen vertonen.
Bij twee keer in de week 3 à 4 glazen alcohol is er een grotere kans op een miskraam.
Ook is er een kans dat het kind zich niet goed ontwikkelt.



Zwaar drinken tijdens zwangerschap
Uit een studie van het National Institute of Child Health in samenwerking met de Universiteit van Chili blijkt dat baby ’s van moeders die tijdens de zwangerschap veel drinken, schade hadden aan de zenuwen in de armen en benen. Deze beschadiging was ook nog na het eerste levensjaar van de baby ’s aanwezig.
Het is al bekend dat veel alcohol drinken tijdens de zwangerschap de hersenen en het zenuwstelsel van de ongeboren baby (permanent) kunnen beschadiging. Zie hiervoor de informatie over het Foetaal Alcohol Syndroom bij de FASstichting. Dit is de eerste studie die aantoont dat ook de zenuwen in de armen en benen blijvende schaden kunnen ondervinden door het alcoholgebruik van de moeder. De resultaten van deze studie werden in maart 2004 gepubliceerd in de ‘Journal of Pediatrics'.

Alcohol en borstvoeding
Als je borstvoeding geeft, moet je uitkijken met alcohol. De alcohol komt direct in de moedermelk. Bij een of twee glazen, wordt de baby duf, zodat de baby minder goed drinkt. Wil je een glas alcohol drinken, dan kun je dit het beste ná het geven van de borstvoeding doen. Zorg ervoor, dat je minimaal twee uur voor het geven van de borstvoeding geen alcohol drinkt.


« Overzicht veelgestelde vragen





 
Okay, allemaal klaar dan? Inderdaad niet slim om IEDERE dag wijn of bier te drinken, maar af en toe of tijdens een vakantie (zoals ze ook schrijft) is het ook weer niet zo'n ramp zeg. Tuurlijk moet iedereen dat voor zichzelf uitmaken, maar om nou iemand meteen af te kraken die af en toe wel eens wat drinkt... Oppassen is de boodschap, niet panisch doen!!
Kom op meiden: eet gezond, drink helemaal geen wijn of wel af en toe en geniet vooral van je zwangerschap!!
 
Terug
Bovenaan