wil graag eerder een echo, maar doen ze niet... wat is jullie ervaring???

A

Anoniem

Guest
hoi hoi,

ik ben pas 5 weken zwanger, maar maak me (zoals vast velen van jullie) wat zorgen of alles toch wel goed is, en het 'kindje' in orde is.. (lees veel te veel enge verhalen)

nu heb ik op 29 maart mijn eerste intake gesprek....ik heb hierom gevraagd omdat ik een dag later ga trouwen!!! graag hadden wij het goede nieuws dan aan iedereen verteld, maar nu zei de vk dat er dan nog een echo gedaan wordt omdat dat nog te vroeg is en ze dan nog niks kunnnen horen/zien...

ik was er van overtuigd dat ze na 6 weken toch al het hartje konden zien kloppen??
ik hoopte zo dat ze even wilde kijken...

een paar dagen later gaan we op huwelijksreis en ik had me graag wat geruster gevoeld..

hebben jullie al weer rond de 7 1/2 week een echo gehad??? of kan het écht niet??
ik heb overigens ook bijna geen klachten, alleen wat pijnlijke borsten.... (niet misselijk en niet moe enz.)

Xxx bezorgde snoopy

ik heb geen ervaring met een vroege echo maar misschien kan ik je wel een beetje gerust stellen. Ik ben nu 23 weken zwanger van de tweede en heb zowel bij Jonah als bij deze zwangerschap geen klachten van misselijkheid oid gehad. En alle twee mijn kindjes doen het geweldig.
JE zorgen maken hoort er natuurlijk ook een beetje bij. Dat is normaal. IK was met 8 weken bij de verloskundige (door een verkeerde planning daar). En toen was het hartje nog niet te horen.

Ook ik heb alleen maar last gehad van pijnlijke borsten.
Prijs je gelukkig. Het kan veeeel beroerder

XXX Jenna

hoi Jenna,

bedankt!! ik lees zoveel hartverscheurende dingen!
vandaar mijn ongerustheid.... was jij ook niet moe??? ik heb energie voor 10!!!

's ochtends al vroeg wakker, normaal ben ik het bed niet uit te krijgen!
dit is echt net de omgekeerde wereld.....

xxx snoopy

Een loppend hartje met 6 a 7 weken, geeft geen garantie dat dat hartje nog klopt met bijv. 10 weken. Als er geen medische indicatie (eerdere miskramen of bloedverlies) is dan wordt er meestal pas later een echo gemaakt. De duur van de zwangerschap is dan ook beter in te schatten en vaak wordt het gecombineerd met een nekplooimeting (indien je die wilt).

Dus gewoon evenafwachten.

Miep

Hoi Snoopy,

Toen ik naar de VK belde voor mijn eerste afspraak wis ik net dat ik zwanger was ik moest toen 6 weken wachten voor ik kon komen, dat is elke praktijk verschillend en dat ligt ook aan je achtergrond en je cyclussen. Wij dachten toen een week of 10 te zijn maar was toen ruim 11 weken. Ze hebben alleen een echo gemaakt en heb het hartje zien kloppen maar niet gehoord. 3 weken daarna kreeg ik weer een echo weer alleen het hartje zien kloppen.

Toen ik 16 weken was kreeg ik een extra echo en hebben ze naar het hartje geluisterd en toen heb ik het pas voor het eerst gehoord. Voor zover ik weet en van andere hoor dan kunnen ze bij 6 weken een kloppend hartje zien maar niet iedere VK doet bij de 6 weken een echo.

Verder ook weinig last van kwaaltje echt met vlage misselijk geweest alleen na een paar weken heel veel last van de borsten gekregen door het groeien daarvan.

Wil je wel een hele fijne zwangerschap toewensen en een hele fijne bruiloft en je zal zien dat alles wel goed komt.

Gr Fruit Girl

Hoi

Ik heb bij de 1ste zwangerschap ook helemaal geen klachten gehad van misselijkheid enz enz had echt nergens last van.
Nu bij de 2de wat meer vermoeid maar verder ook nergens last van.
dus daar moet je alleen maar blij mee zijn hoor

En bij de 1ste had ik met 16 weken pas de 1ste echo ( dat was wel heel laat hoor)
en nu bij de 2de had ik met 8 weken ongeveer een echo ( dit is dan weer wat aan de vroege kant.

Maar de 1ste keer bij de vk met 7/8 weken konden ze het hartje nog iet horen de 2de keer dat ik ging met ong 12 weken hoorden we het wel.

Dus daar hoef je, je geen zorgen over te maken.

groetjes

Hoi Snoopy,

Ik kan je bezorgdheid helemaal begrijpen want ik had precies hetzelfde!

Ik heb wel al vrij vroeg een echo gehad in het Diagnostich Centrum. Maar ja, dat was omdat ik na een miskraam met curretage meteen weer zwanger was geworden. Daardoor moest ik een termijnecho laten maken om te kijken hoe ver ik op weg was. Ze schatte het toen op 7 weken en 4 dagen. En.... je kon het hartje al zien! Maar dan is het nog niet van buitenaf te horen hoor.

Wat je zou kunnen doen is zelf een echo regelen via een particulier echobedrijfje. Die heb je tegenwoordig ook. Wij hebben dat ook laten doen toen we erachter kwamen dat ik weer zwanger was. Wij zouden ook op vakantie gaan en ik wilde graag weten wat er nu precies daarbinnen gebeurde. Bij ons in de buurt is een mevrouw die dat doet. Je moet dan wel wat betalen maar je weet in ieder geval waar je aan toe bent. Ik was toen pas 4 weken op weg dus veel was er niet te zien maar toch gaf het ons wat rust.

Normaal gesproken (althans hier bij ons) krijg je je eerste echo pas rond de twaalf weken en daarna krijg je er nog eentje bij de 20 weken.

Heel veel plezier op je bruiloft en jullie huwelijksreis!

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan