wil graag eerder een echo, maar doen ze niet... wat is jullie ervaring???

Hoi snoopy,

Ook ik wilde graag rond mijn 7 weken een echo.  Ik heb dat via een particulier bedrijfje laten doen. Er was een klein boontje te zien en ook een hartje! Kostte 30 euro, maar ik was wel gerustgesteld en heb het er graag voor over! Een vroege pretecho, ik laat geen geslachtsbepaling doen, dus vond dat het wel kon ;-)

Succes en veel plezier en geluk op je bruiloft.

Janneke

hoi hoi,

ja het kan wel hoor

ik heb met 5w+5d een echo gehad waarop je alleen een zwangerschaps ring zag

en met 7 weken een echo gehad en daarop was idd een kloppend boontje te zien
heel luek zo'n klein knipperlichtje

alleen zo vroeg een echo betekend wel een inwendige echo

omdat het nog zo klein is

heel veel succes en misschien dat idd een echobureau het voor je wilt doen

fijne bruiloft en geniet van je zwangerschap

groetje moekje

Hallo
Ondertussen ben ik al bevallen,
maar wil dit toch nog even reageren
Ik heb een echo gekregen toen ik 7 week zw was,
En toen klopte het hartje al,
dus het is wel mogelijk:D
gr sylvia Mama van Natas Damien

hoi meiden!

bedankt alvast voor jullie ervaringen!
pffff hoor wel dat lege vruchtzakjes veel voor kunnen komen (of misschien zoek ik er te veel over op, dat kan ook)

heeft iemand een idee hoe ik aan een adres van een prive-echo kliniek kan komen??

geen idee hoe ik hier achter moet komen!
(het moet er wel 1 zijn waar ze dus inwendige echo's kunnen maken neem ik aan??!)

groetjes Snoopy!

Hai Snoopy,

Ik denk dat je er verstandig aan doet om wellicht een prive-echo kliniek te zoeken. De echo's worden namelijk niet oneindig door de verzekering vergoed.

Ik heb met 7 weken in het ziekenhuis een echo gehad. Daarna heeft de verloskundige geen 12 weken echo meer willen laten maken (heeft zelf geen echoapparatuur). Hiervoor moet officieel een reden zijn: een medische reden of de termijn moet nog onzeker zijn. Als ik achteraf opnieuw had moeten kiezen en ik had dit geweten dan had ik die 7 weken echo geweigerd. Zo heel bijzonder was die nou ook niet: een boontje met een kloppend hartje. Met 12 weken zie je al echt een kindje... ik zou die echo dus bewaren!!!!! Gelukkig krijg ik nu al bijna de 20 weken echo...

Veel succes!

gr Dandelion

Hoi Snoopy,

Ik weet niet waar je in Nederland woont. Wij hebben de echo laten maken bij een  echobureau  in Westerhoven, dat is ongeveer een half uurtje rijden van Eindhoven af. Website is www.echografie.nl.
Anders even googelen?
Bij mij heeft die mevrouw wel een uitwendige echo gemaakt met 4 weken. Het kan wel alleen is het dan niet zo goed te zien als bij een inwendige echo. En ze moest aardig hard op mijn buik drukken en dat was niet echt fijn.

Succes ermee!

Groetjes,
Maike

Hoi!

Wil toch ook even reageren!! Ik snap je bezorgdheid......dat zal wel afnemen gedurende zwangerschap, maar het is sowieso een spannende tijd. Probeer je vast te houden aan het feit dat de meeste zwangerschappen gewoon goed gaan!!!

Ik wil je niet nog bezorgder maken dan je al bent, maar je schrijft dat je je 1e echo laat maken de dag voor je trouwen. Bij mijn 1e zw.schap hadden wij ook een pretecho gepland staan de dag voor ons trouwen. Ik was toen een week of 18 zwanger en wist dat er een hartje was enzo, maar toch is zoiets altijd spannend.
Uiteindelijk heb ik die afspraak afgezegd, want wat als er op die echo iets te zien zou zijn wat niet goed was?! Dan zou ik daar de hele trouwdag mee bezig zijn en dat zou ik erg jammer vinden!!!!
Je moet het natuurlijk zelf bepalen, maar ik zou de echo niet 1 dag voor je huwelijk doen. Wat als er slecht nieuws is???? Doe het anders lekker na je huwelijksreis.......dan ben je uitgerust en kun je alles weer aan. En dan is het hartje van je kindje nog veel duidelijker te zien!!!!!!!!!!!

Neem het eens in overweging, zou ik zeggen.......
Fijne trouwdag en een goeie zwangerschap toegewenst!!!

Liefs, Patricia

Hoi Patricia B,

ik heb de 29e alleen een intake gesprek, dus nog geen echo..
ik heb lang zitten dubben wat ik moet doen....een vroege  echo of niet, maar heb toch maar besloten om het niet te doen!!

als het niet goed is, dan heeft het zo moeten zijn.... en kan ik er dan toch niks meer aan veranderen...
Ik heb geen bloedverlies, en alleen wat steken in mijn onderbuik (soms links, soms rechts) en voel me super (niet moe, misselijk of iets anders behalve zere borsten) soms bibberen mijn handen alleen....??!

wellicht komt de rest nog als ik wat verder ben...
Moet vanmiddag naar de Gyn bellen voor de uitlag van een uitstrijkje (toeval hoor!) en dan leg ik het gewoon even eerlijk voor.....

Het voelt nog gewoon zooooo onwerkelijk, vandaar mijn bezorgdheid! had vanalles gehoopt/verwacht te voelen!!! maar tot nu toe nog niks...

XXX snoopy

Terug
Bovenaan