wil graag eerder een echo, maar doen ze niet... wat is jullie ervaring???

Ik kan je bezorgdheid heel goed begrijpen. Toen ik net de test had gedaan was ik 4 weken en ik wou het liefste meteen al naar de verloskundige toe.....
Ik ben afgelopen maandag geweest en ben 11 weken en 1 dag zwanger nu.
Het is heel spannend als je zo lang moet wachten. Maar eerder doen ze het bij ons niet. Heel veel succes met je zwangerschap en geniet er lekker van. Het komt vast allemaal goed!!

Suus

Hallo,

Toen ik twee dagen te laat was met ongesteld worden wist ik het al zeker: zwanger! Ik ben namelijk heel regelmatig ongesteld ook toen ik de pil al niet meer slikte. Daarom vond ik het zelf juist erg prettig om te wachten met de test alleen al. We hebben de test dus pas na een aantal weken gehaald bij de Kruidvat. Meteen duidelijk zwanger, wat we al wisten dus! We vonden het heerlijk om het lekker voor onszelf te houden. Misschien als je bloedingen hebt of iets dergelijks of je heel slecht voelt of een keer een miskraam hebt meegemaakt, dan kan ik me voorstellen dat je zenuwachtig erover zou kunnen zijn. Ik was helemaal niet zenuwachtig. Het lijkt me ook niet slim om allemaal vreselijke verhalen te gaan zitten lezen in die eerste periode, heb ik ook bewust niet gedaan. Ik was niet misselijk (later ook niet) of moe en had  alleen pijnlijke borsten. Verder een hoop energie.  In de 8ste week gingen we pas bij de huisarts langs om het te vertellen en om te vragen wanneer we met een verloskundige (en welke?) moesten bellen. We maakten een afspraak in de 12de week. De verloskundige zei bij het maken van de afspraak dat ik in diezelfde week meteen even een echo afspraak kon maken in het ziekenhuis. Dat hebben we gedaan. Ik moet zeggen dat het me heel vervelend lijkt om een inwendige echo te krijgen. En ik denk dat je op een 12 weken echo net iets meer ziet en hoort en je ook zekerder voelt. Wij hebben het als heel fijn ervaren  om het juist in die eerste misschien nog onzekere weken helemaal voor onszelf te houden en de natuur zijn gang te laten gaan.

Groets, Sara (29+1 wk)

Hoi Snoopy,

Nee, ik was ook niet moe. Heb bij Jonah met 8 maanden nog een complete verhuizing gedaan.

Groetjes Jenna

ik zou als ik jou was ook geen echo laten maken net voor je trouwdag, net als Patricia zegt.
Zeker niet omdat het dus heel geod kan zijn dat ze net het hartje nog niet kunnen zien kloppen. Dat is dan misschien heel normaal, maar je gaat met een rot gevoel op vakantie.
groeten Elke

Hoi,
Ik heb wel heel vroeg een echo gehad maar dit was omdat ik in 2001 & 2003 een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb gehad, hierbij moesten mijn eileiders verwijderd worden. Ik ben nu 25 weken & 3 dagen zwanger na een 1ste IVF behandeling, mijn 1ste echo was met 6 weken om te zien of het op de goede plek zat en dat zat het gelukkig, we zagen een heel mooi kloppend hartje  vervolgens heb ik met 7,8,10,12 weken ook nog een echo gehad bij de IVF arts en daarna mocht ik over naar de VK, daar ben ik echter maar 2x geweest omdat ik verder onder controle van de gynaecoloog sta en krijg dus met iedere controle nu een echo dus ik heb nu ook nog echo's van 17,21 & 25 weken.
Ik heb echter ook nooit misselijk ofzo geweest in deze zwangerschap

Groetjes Mariëtte

Terug
Bovenaan