Wordt deze naam lastig voor het kind?

Ja de eerste keer zullen mensen het misschien verkeerd uitspreken maar dat heb je met zoveel namen. Gewoon 1x op de juiste manier zeggen en dan is het toch opgelost. Ik vind het een leuke naam dus zou het gewoon doen.

Ik zou gewoon voor Jim gaan (maar ben bevooroordeeld, mijn zoontje heet zo ?) Liefkozend wordt het nu toch wel Jimmy (of Jimbo of Jimster of Jimmybimmybommy ?). Voor een volwassen man vind ik Jim als 'basis' dan wel gepaster.

Als je toch voor Jimi wil gaan, zou ik het schrijven als Jimmy. Niets zo vervelend voor een kind (en ouders) als altijd te moeten corrigeren op uitspraak of schrijfwijze.

Ik zou Jimi wel uitspreken als Jimmy, maar als ik Jimmy zou horen, zou het nooit in me opkomen om Jimi te schrijven. Dus ik denk dat je zoontje dan wel altijd zn naam zou moeten spellen.. 

Ik vind het een leuke naam en ik denk zelf niet dat je je iets aan moet trekken van mensen die namen verkeerd uitspreken! Dat gebeurt één keer en daarna niet meer. En sowieso weten mensen van de simpelste namen nog iets raars te maken.
Gewoon doen dus! 
Groetjes, een mama met zelf een 'verwarrende' naam ;)

[quote quote=10289578]Ik zou het zelf niet doen, angst dat hij hiermee erg gepest gaat worden. Uiteindelijk is het je eigen keuze, maar denk er goed over na. succes[/quote]
Gepest!? Hoe dan? Dat vind ik wel echt heel vergezocht.

Terug
Bovenaan